Friday, February 4, 2011

BILA BERCAKAP GUNA LIGAMEN KOLATERAL MEDIAL...

Inilah orang yang lagi banyak bercakap..masyarakat akan lagi meluat kat dia kecuali masyarakat yang sama level dengan dia!!!

 ihsan Tn HHalem..
Mahfuz berkata,
“Jika benar Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak bersikap mendahulukan rakyat, beliau hendaklah menyatakan sokongan kepada kebangkitan rakyat Mesir menuntut presiden mereka berundur, kata Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar. Jangan cakap sahaja mendahulukan kepentingan rakyat, tetapi bersikap buta dan pekak kepada aspirasi dan tuntutan rakyat seperti yang dicerminkan oleh rakyat Mesir yang bangkit beramai-ramai itu” (petikan HarakahDaily.net>)

1 - Tahukah Mahfuz bahawa kita telah mengitiraf kerajaan Hosni Mubarak dan dengan itu ia adalah berdaulat dengan tersendirinya. Maka terbentuklah hubungan dua hala dengan mengujudkan Kedutaan atau Konsular di kedua-dua negeri masing-masing.

2 – Dibawah konsep Kedaulatan, negara itu adalah lebih agung dan berkuasa daripada individu atau kumpulan individu yang ia kandungi. Di sini bermaksud Kerajaan Hosni Mubarak yang di iktiraf Bangsa-bangsa Bersatu adalah lebih agung daripada kumpulan pemberontak itu. Pemberontak akan hanya di iktiraf jika berjaya membentuk kerajaan baru.

3 -  Jika otak tahi lembu dan Bahlol-VadiGol seperti Mahfuz diterima pakai, maka hubungan diplomatik yang menjadi nadi perhubungan dua hala negara mungkin terputus. Macam manakah pelajar-pelajar Malaysia di Mesir akan dibawa balik. Pendaratan MAS bagaimana? Pendaratan Air Asia dah cukup perit kerana tiada ‘landing right’. Macam mana lain-lain lagi urusan perdagangan import-export yang belum selesai.

4 – Kita mesti hormati kerajaan terbentuk yang terkini. Government of the Day.

5 - Hanya orang tidak siuman seperti Al-Gore USA sahaja yang datang ke Malaysia dan memberi ucapan menyokong kawan Gay beliau iaitu Anwar Banduan yang sedang mencetuskan huru-hara di jalanan.

6 - Minta simpang 7 keturunan Mahfuz menjadi pentadbir negara!

Mahfuz juga membayangkan, kononnya, kebimbangan beliau,

"Sebab itulah kita bimbang negara ini juga akhirnya akan menjadi boneka dan porak peranda seperti Mesir..”

7 - Jelas terpapar difikiran semua pemimpin PAS-PKR bahawa mereka jika boleh berkehendakan Malaysia menjadi porak peranda seperti Mesir. Itu yang diidamkan.

8 - Anwar Banduan telah mengatur rancangan untuk menghuru-harakan Malaysia ala Mesir dengan melawat ke 30 kawasan Parlimen mereka akan datang.>>

9 - Jelaslah apa yang ada dalam kepala otak PAS dan PKR sekarang ialah sedang mengatur huru hara ala Mesir dimasa yang terdekat ini.

10- Mahfuz-PAS tidak jugak menghantar kawat ke Mesir minta Hosni Mubarak letak jawatan. Mahfuz ingat DS Najib samdol seperti dia.

11 - Apahal kita nak campur urusan rumah tangga Mesir?

Otak selut (lumpur) punya orang!  Mahfuz Samdol!

No comments:

Post a Comment