Saturday, May 5, 2018

SST GANTI GST

KEMBALIKAN SST BUKTI PAKATAN HANYA MAHU UNTUNGKAN PENIAGA DAN BEBANKAN RAKYAT

KENAPA?

1. Walaupun kadar Cukai Jualan 10% dan 20% dan di bayar awal di kilang, tapi selepas pengambilan untung, rakyat BUKAN BAYAR 10% tapi hampir 20%. Rakyat BUKAN BAYAR 20% tapi hampir 40%. 20% dan 40% ini masuk POKET PENIAGA. (UNTUNGKAN PENIAGA)

2. Kadar GST 6%, walaupun ada pengambilan untung oleh peniaga, kadar yang dibayar oleh rakyat TETAP 6% sebab peniaga boleh tuntut cukai input penghasilan produk. 6% ini TIDAK MASUK POKET PENIAGA, tapi masuk dalam akaun Kerajaan. (DIKEMBALIKAN KEPADA RAKYAT)

3. Pelaksanaan SST, membuka ruang untuk peniaga MENIPU CUKAI JUALAN dengan isytihar nilai kutipan yang lebih rendah di kilang. Akibatnya, ada KETIRISAN KUTIPAN CUKAI JUALAN, kerajaan dapat hasil rendah (RAKYAT RUGI) tapi PENIAGA DAPAT UNTUNG BERGANDA. (PENIAGA UNTUNG)

4. Pelaksanaan SST, membuka ruang peniaga MENIPU CUKAI PENDAPATAN kerana PENIAGA BOLEH MENIPU JUMLAH KEUNTUNGAN MEREKA. Sistem GST direka supaya kerajaan boleh anggar KOS PENGHASILAN PRODUK, iaitu apabila peniaga TUNTUT GST INPUT 6% semasa penghasilan produk. Sistem GST juga membolehkan kerajaan menganggar KEUNTUNGAN PENIAGA kerana 6% yang dikutip daripada pengguna adalah dari HARGA JUALAN SEBENAR. HARGA JUALAN - KOS = UNTUNG. Peniaga MARAH kerana di bawah GST mereka TIDAK BOLEH MENIPU CUKAI PENDAPATAN DENGAN MUDAH SEPERTI DI BAWAH SST. Disebabkan penipuan ini di bawah SST kerajaan kutip CUKAI PENDAPATAN rendah (RAKYAT RUGI, PENIAGA UNTUNG)

SELAIN SST, APA BUKTI PAKATAN UTAMAKAN PENIAGA DAN BUKAN RAKYAT

1. Dasar PENSWASTAAN MAHATHIR bertujuan untuk untungkan PENIAGA, tanpa memperdulikan BEBAN TERHADAP RAKYAT dan KERUGIAN NEGARA.

Cth. Perjanjian berat sebelah dengan IPP (Pengeluar Tenaga Bebas) yang membuat untung secara
i. Merompak subsidi diesel dan petrol sebanyak RM8 bilion (40% daripada jumlah keseluruhan subsidi diesel dan petrol negara)
ii. Harga yang tinggi kepada TNB. TNB hasilkan tenaga 8 sen, tapi IPP jual 12 sen
iii. Paksa TNB beli bekalan tenaga berlebihan yg dihasilkan walaupun TNB tak memerlukannya.

Cth2. Lebuh raya Tol
i. Zaman Mahathir kenaikan tol adalah sebanyak 26%. Zaman Pak Lah, Pak Lah turunkan kepada 10%. Zaman Najib, diturunkan lg kepada 5%. Itupun TIADA KENAIKAN TOL PLUS sejak 2013 dan Najib buktikan boleh bina LEBUH RAYA TANPA TOL di Kuala Krai - KL, Rawang Bypass dan Pan Borneo.
ii. Zaman Mahathir jika kadar tol naik, syarikat mendapat UNTUNG (RAKYAT RUGI), jika kerajaan tak benarkan naik, kerajaan akan bayar PAMPASAN, syarikat tetap untung (PENIAGA UNTUNG). Zaman Najib, Khazanah dan KWSP ambil alih PLUS. Jika naik tol atau terpaksa bayar pampasan, BUKAN SYARIKAT KRONI yg untung, tapi KERAJAAN (Khazanah) dan RAKYAT (KWSP) YG UNTUNG.

Cth3
i. Kos laksana TEROWONG DASAR LAUT dan 3 LEBUH RAYA yang menghubunginya 4 KALI GANDA LEBIH MAHAL dari yang dibuat oleh BN (PENIAGA UNTUNG)
ii. Kertas kerja Terowong berharga RM300 juta 4 kali ganda lebih mahal dari kertas kerja terowong dasar laut negara2 maju yang lain di dunia. RM200 juta telah dibayar, tapi kertas kerja masih BELUM SIAP. (PENIAGA UNTUNG, NEGERI RUGI)
iii. RM200 juta dibayar dengan menggadaikan TANAH PULAU PINANG yang berpuluh ganda lebih tinggi nilainya (PENIAGA UNTUNG, NEGERI RUGI)

Pakatan HANYA BERMINAT UNTUNGKAN PENIGA, TAK KISAH PUN JIKA RAKYAT TERBEBAN DAN NEGARA RUGI. Sebab itu PAKATAN MAHU KEMBALIKAN SST. Mereka tak peduli JIKA RAKYAT MEMBAYAR HARGA LEBIH MAHAL, KUTIPAN CUKAI JUALAN DAN CUKAI PENDAPATAN TIRIS KERANA DITIPU oleh peniaga dan NEGARA RUGI DAN KEHILANGAN HASIL.

Tidakkah PELIK, apabila 175 negara yang laksana GST TAK MAHU KEMBALI KEPADA SST? Kenapa MAHATHIR DAN PAKATAN MAHU KEMBALI KEPADA SST?

JAWAPAN - Mereka BUKAN MAHU SELAMATKAN MALAYSIA, tapi MAHU UNTUNGKAN SYARIKAT2 KRONI dan MENCURI HASIL NEGARA MELALUI SYARIKAT2 KRONI INI.

JANGAN TERTIPU!
#TolakPakatan
#HarapanPalsu

2 comments:

  1. Dulu Saya bekerja di taoyuan hk, tapi saya sudah menyerah tinggal disana. Waktu itu mau pulang ke indo tapi gak dikasih gaji dari majikan. sempat saya putus asa. Dan ada temen saya kirim nomer nya mbah suro +6282354640471 tuk menolong saya melalui dana hibah nya. Biarlah orang pada bilang itu musrik tapi hanya tuhan yg tau. Mungkin itu salah satu jalan rejeki sy. Bisa jg di bantu melalui nomer togel. Ku doakan buat sahabat seperjuanganku semoga kalian bisa sukses amin...

    ReplyDelete
  2. My name is Mrs.Aisha Mohamed, am a Citizen Of Qatar.Have you been looking for a loan?Do you need an urgent personal loan or business loan?contact Dr James Eric Finance Home he help me with a loan of $42,000 some days ago after been scammed of $2,800 from a woman claiming to been a loan lender but i thank God today that i got my loan worth $42,000.Feel free to contact the company for a genuine financial service. Email:(financialserviceoffer876@gmail.com) call/whats-App Contact Number +918929509036

    ReplyDelete