Monday, January 24, 2011

WAN AZIZAH CERITA AIR LIUR ANWAR TERSEMBUR...!!!!

peristiwa ini berlaku pada suatu petang ketika Wan Azizah sedang mencari kutu sambil berbual-bual tentang plan 100 hari mereka yang tak berapa menjadi...

Tengah dok syok atur strategi kencing mereka...katanya tiba-tiba je ANWAR IBRAHIM tersedak..mata berair... bila baca berita ni...!!!

 

 

PUAD ZARKASHI PULAK TUNJUK TERROR!!!!

RM247j untuk Rancangan Makanan Tambahan Sekolah

19/01/2011 4:43pm

JERANTUT 19 Jan. – Kerajaan memperuntukkan RM247 juta bagi melaksanakan skim Rancangan Makanan Tambahan Sekolah (RMTS) kepada 691,000 pelajar sekolah rendah di seluruh negara tahun ini.
Timbalan Menteri Pelajaran, Dr Puad Zarkashi berkata, ia melibatkan peruntukan tambahan sebanyak RM194 juta berbanding bajet asal RM53 juta.
"Pada mulanya, pelaksanaan RMTS akan dilaksanakan berdasarkan statistik yang diperolehi daripada pendaftaran e-Kasih yang membabitkan 54,000 pelajar miskin sahaja.
"Bagaimanapun kementerian menerima banyak rungutan daripada pelbagai pihak berhubung pemilihan menerusi e-Kasih yang mendakwa ramai murid yang layak telah tercicir daripada menerima bantuan ini,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Majlis Ikatan Kasih Sulaman Budi bagi kawasan Parlimen Jerantut.
Beliau berkata, kerajaan kemudiannya mengarahkan supaya Kementerian Pelajaran menggunakan senarai daripada Sistem Maklumat Murid yang dibekalkan pihak sekolah bagi memilih pelajar yang layak menerima bantuan. – Bernama



sebelum ini...

RAKYAT MARAH TAHAP GABAN!!!!!SELEPAS NAJIB, NAZRI....SHAHRIZAT PULAK BUAT HAL....!!!!!

Dekat Tenang cikgu Mala terpaksa menjerit-jerit lebih awal meminta simpati penduduk agar dapat menjadi.... pengerusi PIBG yang baru....ooppss...maaf ...tersilap....mencuba nasib menjadi Yang Berhormat...macam-macam dah yang dijanjikan termasuklah fitnah suaminya telah ditukarkan!!!!.....

 

tup...tup..di Kuala Lumpur

 Si Sharizat Jalil telahpun bertindak menyelamatkan maruah ribuan wanita yang menaiki perkhidmatan awam...

Tiada siapapun yang tertipu....

Tiada siapapun yang difitnah....


Bas khas wanita dilancarkan

17/01/2011 6:36pm

KUALA LUMPUR 17 Jan. - Perkhidmatan bas RapidKL khusus untuk penumpang wanita dilancarkan secara rasmi hari ini yang akan menyusuri 15 laluan terpilih.
Ia meliputi lapan laluan baru di mana tujuh laluan telah diperkenalkan dalam tempoh percubaan bulan lepas.
Bas itu yang tertera perkataan Bas Wanita akan beroperasi sepenuhnya mulai esok dengan dua perkhidmatan disediakan bagi setiap laluan di waktu pagi dan petang. - Bernama



 sebelum ini...

BETUL KE WAN AZIZAH KENA PENAMPAQ ANWAR...

Kalau sebelum ini Datuk Seri Najib..hari ini Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohemed Nazri Abdul Aziz  pula buat hal.....
Mesti terkedu ANWAR IBRAHIM bila  baca berita terkini kat Utusan Malaysia ni....mungkin Wan Azizah tengah korek telinga ANWAR,....tup..tup ..penampaq hinggap kat muka Wan Azizah pasai Wan Azizah pun terkejut..tercucuk lubang  telinga ANWAR...!!!!

2 hari lepas Wan Azizah kena pelempang jugak masa dok tolong cabut bulu ketiak ANWAR..gara2 Datuk Seri Najib umum lupus hutang rumah penduduk di Kapit...

 

Pinjaman mangsa banjir dilupus

17/01/2011 5:06pm

SETIU 17 Jan. - Baki pinjaman tabung bantuan mangsa-mangsa banjir dengan agensi kerajaan akan dilupuskan, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz.
Beliau berkata, penilaian akan dibuat sekiranya barangan yang digunakan untuk perniagaan peminjam seperti Tabung Ekonomi Kumpulan Usaha Niaga (TEKUN) Nasional dan Amanah Ikhtiar Malaysia musnah dalam bencana banjir yang melanda beberapa negeri baru-baru ini.
"Pinjaman TEKUN adalah pinjaman kecil untuk bantu penduduk atasi masalah kemiskinan, sekiranya wang pinjaman itu digunakan membeli barang untuk berniaga dan barang itu rosak semasa banjir, macam mana mereka nak bayar.
"Kerajaan memahami masalah seperti ini, jadi baki pinjaman yang ada, kerajaan akan lupuskan semuanya,” katanya kepada pemberita di sini, hari ini. - Bernama

sebelum ini....

WOI ANWAR BANGSAT!!!!!!TAK PERLU DEBAT....TAK PERLU TUNGGU 100 HARI...NAH RM41j UNTUK ORANG KAPIT!!!!!!!

Datuk Seri....kalaulah di seluruh negara Datuk Seri dapat buat rakyat rasa gembira macam ni....

InsyaAllah PRU13 Datuk Seri akan menang besar lebih besar dari kemenangan Pak Lah dalam PRU11....
Inilah kehendak rakyat Malaysia yang rata-ratanya masih bergelumang dengan kemiskinan. Walaupun RM10 ringgit sahaja yang rakyat rasa tetapi terus masuk poket mereka adalah sangat bermakna, apatah lagi sebuah rumah tempat berlindung!!!!

 

 

Baki hutang rumah RM41 juta dibatal

NAJIB Tun Razak bersalaman dengan orang ramai ketika tiba di Lapangan Terbang Bintulu, Sarawak, malam tadi. Turut kelihatan Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud. - BERNAMA


KAPIT 15 Jan. - Kunjungan Datuk Seri Najib Tun Razak ke sini membawa berita gembira kepada penduduk kawasan Sungai Asap apabila beliau menyatakan persetujuan kerajaan secara prinsipnya untuk menghapuskan baki hutang perumahan berjumlah RM41 juta yang ditanggung oleh mereka.
Perdana Menteri berkata, keputusan itu dibuat kerana mengambil kira penduduk terbabit berpindah ke kawasan penempatan berkenaan di atas kehendak kerajaan bagi memberi laluan kepada projek pembinaan Empangan Hidroelektrik Bakun.
Katanya, satu kaedah penyelesaian akan dicari kerajaan bagi menyelesaikan hutang itu yang kini berjumlah RM41 juta selepas kerajaan negeri memberi diskaun RM41 juta sebelum ini.
"Penghuni rumah panjang ini mempunyai asas yang kukuh untuk dibantu kerana mereka dipindahkan atas kehendak kerajaan dan mereka juga belum mendapat limpahan pendapatan yang sepatutnya kerana projek ini pernah tergendala.
"Pada prinsipnya kita akan batalkan pembayaran RM41 juta yang masih tertangguh, kita anggap ia sebagai satu pertimbangan khas bagi keadaan luar biasa," katanya sewaktu berucap pada majlis mesra rakyat di Rumah Panjang Uma Belor, Sungai Asap, di sini hari ini.
Sebanyak 1,693 keluarga suku Orang Ulu terdiri daripada Kenyah, Kayan, Lahanan, Ukit dan Penan menetap di tiga skim penempatan semula Sungai Asap.
Setiap keluarga terlibat telah dibayar pampasan untuk tanah, rumah dan tanaman yang terjejas kerana pembinaan projek Empangan Hidroelektrik Bakun serta mendapat lot pertanian seluas 1.2 hektar yang diberikan oleh kerajaan negeri.
Setiap rumah baru yang diberikan kepada mereka bernilai RM50,000 sebelum dikurangkan oleh kerajaan negeri menjadi RM25,000 seunit.
Mengenai rungutan penduduk bahawa tanah seluas 1.2 hektar itu tidak mencukupi untuk diusahakan, Perdana Menteri berkata, beliau akan mencari jalan bagi membolehkan keluasan tanah itu ditambah.
Katanya, beliau sedar tanah seluas 1.2 hektar itu tidak mencukupi untuk memberikan pendapatan melepasi garis kemiskinan.
"Mengenai bekalan elektrik ke kawasan ini pula, kerajaan melalui Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah akan melaksanakan projek sambungan bekalan yang menelan belanja RM22 juta," katanya.
Pada sidang akhbar selepas itu, Najib berkata, isu penjualan Empangan Hidroelektrik Bakun kepada Kerajaan Negeri Sarawak masih di peringkat rundingan dan terdapat beberapa perkara yang perlu diteliti.
Kerajaan Negeri Sarawak pada tahun lalu menyatakan hasrat untuk membeli empangan berkenaan pada harga RM6 bilion dan bersedia meningkatkan bidaan kepada RM7 bilion bergantung kepada kaedah pembayaran.
Kos keseluruhan empangan itu adalah RM7.3 bilion tetapi ia telah melebihi kadar tersebut berikutan beberapa masalah yang berlaku ketika pembinaannya.
Dalam pada itu, Najib menjelaskan beliau tidak dapat menghadiri taklimat di Empangan Hidroelektrik Bakun pada pagi ini kerana keadaan cuaca buruk tidak mengizinkan helikopter yang dinaiki beliau melakukan pendaratan.

4 comments:

  1. very good dan teruskan perjuangan menentang kebatilan.

    ReplyDelete
  2. Tn dzimba...
    TQ...insyaallah..sama kita berjuang!!!!!

    ReplyDelete
  3. satu penggarapan yang unik. hebat JKKK KSS!
    teruskan kreativiti anda kerana kemampuan anda adalah senjata perjuangan yang tidak dapat dicari galang gantinya.

    ReplyDelete
  4. TQ Tn B@B...
    semangat perjuangan jkkkp kss semakin membara... lahir dari dorongan rakan-rakan blogger spt Tn B@B dan lain-lain....!!!!TQ

    ReplyDelete