Wednesday, January 26, 2011

SI BAHALUL VS ONTA BAGHDAD

celaka betui Cina 2 ekoq ni....tak tau apa duduk diam-diam le....cerita pasai limau ke...singa ke..mercun ke lagi bagus!!!


"Apa Yang Bagus Sangat Dengan Mengenali Islam" - Chua Soi Lek


Kalau dah bukan Islam, jangan masing-masing nak tunjuk sapa lebih champion bercakap tentang Islam. Baik Chua Soi Lek, mahupun Teng Chang Kim, dua-duanya munafik. Dua-dua patut diam.

Chua Soi Lek menjadi tumpuan di Facebook apabila kenyataannya disebarkan. Dia menyebut "Apa yang bagusnya mengenali ajaran Islam sedangkan saya tak menganut agama itu." Agak celaka jugalah ayatnya.

Chua Soi Lek memang diketahui sejak menjawat jawatan Menteri Kesihatan sebagai Cina anti Melayu apabila menolak khidmat pemandu Melayu yang disediakan oleh pihak pengurusan kementerian dan mengambil pemandu India.

Di ruang Facebook, para pengguna yang dikenali menyokong BN juga mula menyelar Chua Soi Lek dan tidak diketahui itu mempengaruhi corak pengundian mereka atau tidak. Mereka menyebut, kerana tidak Islam lah Chua Soi Lek tanpa rasa malu naik jadi Presiden MCA walaupun satu negara melihat anu nya.

Teng Chang Kim, Speaker DUN Selangor pula dalam memberi reaksi kenyataan Chua Soi Lek menyebut "Inilah bukti rendahnya pemahaman yang ada diantara parti dalam Barisan Nasional yang kononnyatelah berjaya mengintegrasikan berbagai kaum."

Teman nak tanya, DAP dan PAS telah berjaya kah? Teresa Kok masuk masjid dengan keadaan yang tidak dibenarkan Islam menunjukkan pemahaman yang baik kah DAP ke atas Islam?

Ronnie Liu membantah larangan orang Islam bekerja di premis arak tu, pemahaman yang baik mengenai Islam kah?

Pokok pangkalnya, orang Cina lebih baik diam daripada menyanggah sesama sendiri berhubung siapa yang lebih memahami Islam.

Ini kerana mereka tidak kira dalam kerajaan mahupun pembangkang, hanya berdusta belaka.
 http://ipohmalay.blogspot.com/

1 comment: