Wednesday, January 26, 2011

BERKAT AJARAN NIK AZIZ!!!!!

Selepas ini sesiapa yang buat salah bolehlah bertudung litup seperti Hau Yuan Tyng, 45 yang amat zalim ini. Mungkin beliau mendapat idea ini dari siri beberapa kedurjanaan perempuan-perempuan DAP yang membuat dajjal terhadap umat Islam.
Mungkin selepas ini beliau perlu berjumpa dengan Tok Guru Nik Aziz untuk mendapat pengampunan dan key in  borang online  masuk SORGA NIK AZIZ!!!!

 

Majikan dipenjara 11 tahun




KUALA LUMPUR 25 Jan. - ''Walaupun saya bersimpati dengan nasib perayu sebagai seorang ibu tunggal dan mempunyai seorang anak yang cacat tetapi saya tidak melihat sifat keinsafan perayu mengenai apa yang dilakukan ke atas mangsa.''
Sejurus selesai membaca penghakiman tersebut, Hakim Mahkamah Tinggi di sini, Datuk Ghazali Cha memutuskan menolak rayuan suri rumah, Hau Yuan Tyng, 45, bagi mengetepikan sabitan salah atas tiga tuduhan mencederakan bekas pembantu rumah warga Indonesia, Siti Hajar Sadli.
Beliau turut meminda hukuman penjara lapan tahun dan denda RM5,000 yang dikenakan ke atas bekas ejen hartanah itu kepada penjara 11 tahun bagi ketiga-tiga pertuduhan tersebut.
Sebaik sahaja dimaklumkan oleh jurubahasa, raut wajah Yuan Tyng jelas kelihatan marah dan tidak puas hati dengan keputusan tersebut.
Bagaimanapun, wanita itu yang diwakili peguam bela, M. Manoharan sekali lagi berjaya mendapatkan penangguhan pelaksanaan hukuman tersebut sementara menunggu rayuan terakhir.
Pihak pendakwaan diwakili oleh Timbalan Pendakwa Raya, Lee Keng Fatt.
Pada 20 Mei tahun lalu, Hakim Mahkamah Sesyen, S.M. Komathy Suppiah menjatuhkan hukuman penjara empat tahun bagi setiap pertuduhan dengan sengaja menyebabkan cedera parah terhadap Siti Hajar menggunakan air panas dan tukul besi yang boleh menyebabkan kematian.
Hukuman penjara tersebut diperintahkan berjalan secara berasingan.
Komathy turut menjatuhkan hukuman penjara enam bulan bagi pertuduhan menyebabkan kecederaan mangsa dengan menggunakan gunting dan diperintahkan berjalan serentak dengan hukuman terdahulu.
Yuan Tyng didapati bersalah melakukan perbuatan itu antara Februari hingga 7 Jun 2009 di kediamannya No. 1-19-1, Lanai Kiara Condominium, Jalan Kiara 3, Mont Kiara di sini.
Selain hukuman penjara, ibu kepada dua anak itu turut diperintahkan membayar pampasan berjumlah RM5,000 kepada bekas pembantu rumahnya.
Terdahulu, dalam penghakimannya, Hakim Ghazali menyatakan, walaupun terdapat beberapa bahagian dalam keterangan mangsa yang kelihatan tidak logik atau bercanggah, apa yang penting, keterangan itu telah disokong oleh keterangan pakar-pakar dan juga laporan-laporan forensik serta kimia.
Beliau turut bersetuju bahawa pembelaan pihak perayu adalah satu perkara yang ditokok-tambah bagi menimbulkan keraguan dan isu yang dibangkitkan tidak pernah ditimbulkan oleh mana-mana saksi di peringkat pembelaan.
''Selepas merujuk kembali kepada kes pendakwaan melalui bukti dan keterangan perubatan serta kecederaan yang dialami oleh mangsa, saya berpendapat tiada kemungkinan kecederaan itu direkacipta oleh mangsa bagi meletakkan perayu dalam kesusahan.
''Tiada juga kemungkinan kecederaan itu sesuatu yang boleh disifatkan dilakukan sendiri oleh mangsa,'' kata hakim tersebut.
Beliau kemudian meminda hukuman penjara empat tahun bagi setiap pertuduhan menyebabkan kecederaan parah menggunakan air panas dan tukul besi kepada penjara lima tahun setiap pertuduhan.
Bagi pertuduhan ketiga iaitu menyebabkan kecederaan menggunakan gunting, hukuman penjara enam bulan dipinda kepada penjara setahun.
Hakim Ghazali turut memerintahkan kesemua hukuman penjara itu berjalan berasingan bermula dari tarikh jatuh hukum sebelum ini iaitu pada 20 Mei tahun lalu.
Walaupun membenarkan penangguhan pelaksanaan hukuman, hakim tersebut menaikkan jumlah jaminan perayu daripada RM15,000 kepada RM25,000 dengan dua penjamin.

4 comments:

  1. celaka org tua nie..semoga bala keatas nya seprti mana doa bala yg dia buat untuk org lain.pas yg berjaya mempolitik kan masjid untuk kepentingan tersendiri...rasa ada elok nya nik aziz jd ulamak hindu atau buddha yang lebih kuat dpd segi ugama dan sokongan terhadapa bangsa dia org

    ReplyDelete
  2. Tn. Repair..
    idea yang hebat tu...tak pun dia boleh join Ayah Pin hidupkan semula kerajaan langit!!!!

    ReplyDelete
  3. inilah salah satu cara puak2 cina kominis menghina bangsa melayu dan ugama islam.
    sejak bila cina kominis ini berpakaian macam tu.
    dia saja berniat memburukan bangsa melayu dan ugama islam.
    pembunuh ni seharusnya di hukum mati..
    celaka...celaka......inilah hasil tarbiah pas dan nik ajis.
    tua kutuk tak sedar diri...hidup menyusahkan orang...cepat je lah mampos..
    salah ke aku tulis ni...
    nik ajis bolih doakan orang pecah perut tak apa.
    aku minta nik ajis cepat mampos salah ker?

    ReplyDelete
  4. Bro hisham...salah bro minta nik aziz padam awal tapi lagi salah kalau kita x minta nik aziz padam awal dan lagi amat bersalahlah kita terhadap anak cucu kita kalau kita tak berdoa agar ANWAR pun turut 'padam' awal..
    cuba saudara bayangkan Malaysia tanpa Nik Aziz n ANWAR Ibrahim!!!!

    ReplyDelete