Friday, January 14, 2011

ANWAR IBRAHIM : AKU MINTA MAAF...!!!!!


Anwar Ibrahim...aku minta maaf....
sebab memang tak percaya ANWAR IBRAHIM mampu berfikir lebih jauh dari EKONOMI RUMAH TANGGA shj....namun tetap ada hati nak berdebat!!!!



Kebodohan ANWAR 1998...
Dalam keadaan negara sedang dibelenggu kejatuhan ekonomi yang mendesak Anwar cuba membuat pemulihan dengan menaikkan kadar BLR dan interest pinjaman dalam sektor kewangan. Ini menjadikan pelabur dan syarikat sukar membuat pinjaman perniagaan dan sangat membebankan. Selain itu Anwar juga mengarahkan agar syarikat-syarikat yang menanggung kerugian ditutup, satu tindakan menyongsang. Sewajarnya syarikat mesti dibantu dengan suntikan modal agar syarikat terus mampu bertahan dan beroperasi, kerana biasanya masalah ekonomi ini bukan masalah berpanjangan, ia akan pulih dalam tempoh tertentu, dan sudah pasti jika keadaan kembali pulih, syarikat boleh beroperasi semula serta boleh kembali membayar semula cukai kepada kerajaan. Kerana itu kerajaan menyediakan pelan pemulihan tersendiri bagi membantu syarikat-syarikat tersebut.

Penyelamat Negara 1998...
Tun Mahathir sangat berjaya kerana menolak pakej bantuan IMF yang dimiliki oleh Yahudi. Tindakan Tun Mahathir tersebut lantaran kelemahan pengurusan ekonomi dan kewangan Anwar Ibrahim ketika itu.Tanpa pakej bantuan tersebut, Malaysia berjaya keluar dari belenggu ekonomi yang melanda negara. Syabas Tun Mahathir.

No comments:

Post a Comment