Tuesday, January 18, 2011

KRONOLOGI EKSLUSIF SETAN : TERESA KOK

Tapi nak buat macam mana, mereka-mereka yang sepatutnya bertanggungjawab lebih asyik mengira duit dan menghitung hari kenaikan pangkat dari memikirkan nasib bangsa,agama dan negara!!!



Sepatutnya bukan hanya Utusan Malaysia sahaja yang saman betina celaka ini..sepatutnya kerajaan Malaysia telah berkali-kali menyaman betina celaka ni kerana telah menjatuhkan kemaluan  kerajaan Malaysia dan Perdana Menteri.


Kalau diikutkan semua perbuatan Teresa Kok ini boleh membawa kepada 'kemusnahan tak terjangkau fikiran' kepada negara..



Arah buang salib, Najib digesa mohon maaf

Ahli parlimen Seputeh Teresa Kok menuntut Datuk Seri Najib Razak supaya memohon maaf berhubung satu arahan didakwa daripada pejabat perdana menteri supaya membuang elemen keagamaan daripada satu majlis sambutan Krismas.
 

Persekutuan Kristian Malaysia (CFM) mengesahkan tidak pernah menerima sebarang arahan rasmi daripada Pejabat Perdana Menteri supaya supaya membuang elemen keagamaan daripada satu majlis sambutan Krismas yang dihadiri Datuk Seri Najib Razak pada 25 Disember lalu.
 

"CFM tidak menerima apa-apa arahan bertulis. Saya tidak mengetahui mengenai apa-apa arahan yang diberikan dariapda Pejabat Perdana Menteri," kata setiausaha eksekutif CFM Tan Kong Beng ketika dihubungi hari ini.

Cubaan Memburukkan Institusi Polis dan Penjara


Fitnah Makanan Tahanan Macam Makanan Anjing
SHAH ALAM 22 Sept: Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok Suh Sim hari ini mendakwa makanan yang diberikan kepadanya ketika ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) adalah `lebih baik sedikit daripada makanan anjing.
Setelah pernyataan beliau dinafikan oleh berbagai pihak, Teresa membuat u turn 360'.
Beliau menafikan pernah menyamakan makanan yang disediakan kepadanya ketika ditahan pada 12 hingga 19 September lalu 'seperti makanan anjing'.Beliau menyalahkan Utusan Malaysia yang didakwanya memutarbelitkan kenyataannya berhubung perkara itu.
Sedangkan Utusan Malaysia sebelum ini hanya memetik kenyataan Teresa mengenai perkara tersebut daripada laman web Malaysiakini.

Teresa Kok berkata "Okay, baiklah, Anda temui kesilapan saya dengan bantuan pita video dan segalanya, dan saya boleh menerima kritikan seumpama itu," katanya tetapi beliau tetap mengecam menteri dalam negeri dan Utusan Malaysia.
http://www.malaysiakini.com/news/90283

Tetapi tiada sebarang tindakan dikenakan walaupun fitnah beliau sekali lagi mencemar imej kerajaan Malaysia!!!

dan yang paling dahsyat....
Rasis dan Cubaan Mengeruhkan Hubungan Malaysia-China



Isu wanita bogel ketuk ketampi
Teresa Kok menggunakan isu wanita bogel ketuk ketampi untuk menyerang kerajaan.
Lebih menyedihkan ialah kes wanita bogel ini digambarkan oleh Teresa sebagai wanita cina, mungkinkah bertujuan untuk mencetuskan isu perkauman?Apakah Teresa tidak sedar dengan kesan daripada sikap gila glamor ini yang kononnya memperjuangkan isu wanita cina dibogelkan sehingga menggugat hubungan negara Malaysia dan China?Paling menarik.. apabila siasatan dijalankan oleh polis, wanita 'cina' tersebut adalah Melayu!!!Mengapa teresa kok tidak melalak lagi memperjuangkan nasib perempuan Melayu tersebut!Dan yang lucunya...tiada sebarang tindakan dikenakan oleh pihak berkuasa di atas tindakannya sengaja bikin GEMPAQ!!!!


UTUSAN MALAYSIA SAMAN TERESA KOK

Berikutan dakwaan Ahli Parlimen Seputih, Teresa Kok (DAP),  kononnya akhbar harian Utusan Malaysia telah memutar-belitkan dakwaan beliau berhubung makanan yang dihidangkan kepada Teresa semasa dalam tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) pada 2008. Akhirnya Utusan Malaysia menyaman Teresa Kok atas kenyataan berbaur fitnah yang dilemparkan kepada akhbar harian tersebut dilaman blog dan media sensasinya.

Kenyataan Teresa Kok ni sebenarnya dah dihebahkan melalui media-media tempatan serta blog Teresa ni sendiri. Berdasarkan pernyataan Tuntutan Utusan Melayu Berhad kenyataan yang berunsur fitnah itu dilemparkan terhadap akhbar harian Utusan Malaysia pada 22 September 2008.

Mahkamah tinggi menetapkan 21 Mac untuk perbicaraan kes yang ditetapkan oleh Timbalan Pendaftar, Nor Azlin Othman dikamar beliau semalam. Utusan Melayu Berhad menyerahkan writ saman dan pernyataan tuntutan pada Februari 2009 kerana mendakwa Teresa Kok mengeluarkan kenyataan berunsur fitnah terhadap akhbar terbitan syarikat itu.

Utusan Malaysia menuntut perintah supaya Teresa Kok mengeluarkan artikel-artikel, perkataan, petikan atau komen yang berunsur fitnah dari laman blog ataupun sesawang tersebut selain akan menuntut gantirugi am, khas, tambahan serta faedah bagi gantirugi yang diberikan selain dari kos serta relif berkaitan.

Teresa Kok dilihat terperangkap dengan kata-katanya sendiri kali ini, artikel dan kenyataan yang dibuat beliau dilihat jelas seperti memutarbelitkan adunan reka ciptanya agar mendapat belas kasihan dan simpati daripada rakyat. Akhirnya perbuatannya memakan dirinya sendiri seperti, ADUN Sri Muda baru-baru ni mengeluarkan artikel melampau, melemparkan kenyataan yang menghina kedaulatan Sultan Selangor dilaman blognya.

Seharusnya mereka-mereka ni lebih beretika dalam mengeluarkan pandangan supaya apa yang disiar boleh menyedarkan rakyat dan memberikan manfaat bukannya memburukan lagi keadaan.

2 comments:

  1. Tahniah sdra.

    Pendedahan kronologi kejahatan Teresa Cock ini sangat baik.

    Masyarakat kita perlu mendapat maklumat yang betul supaya mereka boleh membuat keputusan yang betul.

    ReplyDelete
  2. terima kasih Tuan laksamana....sama2 kita membuat pendedahan...

    ReplyDelete