Saturday, September 22, 2012

DAP RANCANG UMAT ISLAM BENCI NABI MUHAMMAD...MASIH INGAT..????

Bibit kebencian DAP terhadap Nabi Muhammad telahpun terserlah apabila Kerajaan DAP Pulau Pinang cuba membatalkan Perarakan Sambutan Maulidurrasul pada tahun 2010. Bagaimanapun setelah diberi tekanan oleh masyarakat islam dan NGO Islam seluruh negara, Kerajaan DAP Pulau Pinang telah membatalkan hasrat mereka tersebut dan mula memusingkan cerita....






http://www.pisau.net/2010/02/panas-kerajaan-guan-eng-batalkan.html




 Malik: Batal perarakan Maulidur Rasul hanya syor, bukan muktamad
Oleh Asrul Hadi Abdullah Sani
KUALA LUMPUR, Feb 13 — Kerajaan Pulau Pinang bertegas tidak pernah berhasrat untuk membatalkan perarakan sempena Maulidur Rasul tahun ini sambil menegaskan, surat yang disebarkan menerusi internet hanya opsyen yang dikemukakan oleh pegawai-pegawai kerajaan.
Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Agama Islam negeri, Abdul Malik Abdul Kassim (gamabar kiri) berkata surat-surat berkenaan hanya opsyen untuk mengubah format sambutan selama tiga mulai 25 Feb ini.

 http://testsite.internalinsider.info/mobile/bahasa/article/Malik-Batal-perarakan-Maulidur-Rasul-hanya-syor-bukan-muktamad-/


Pulau Pinang tarik balik batal perarakan Maulidur Rasul

PULAU PINANG 13 Feb. - Akibat dikritik hebat dan bimbang kehilangan sokongan orang Melayu, kerajaan negeri membuat keputusan untuk mengadakan perarakan Maulidur Rasul yang mengikut program asal sebelum ini dibatalkan.
Perkara itu diumumkan oleh Ketua Menteri, Lim Guan Eng dan Exco Agama, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna negeri, Abdul Malik Kassim semasa ceramah umum di Tapak Pesta Sungai Nibong di sini malam tadi.

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0214&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_26a.htm


 Cubaan kali pertama mereka tidak berjaya namun ada orang Islam yang menyokong  tindakan DAP yang cuba merenggangkan hubungan umat Islam dengan Nabi Muhammad itu.

BATAL PERARAKAN MAULIDUL RASUL TIDAK MENGHINA ISLAM 

Membatalkan Perarakan Maulidur Rasul bukan menghina Islam.

http://pascawanganbukitsentosa2.blogspot.com/2010/02/batal-perarakan-maulidul-rasul-tidak.html

Batal Perarakan Maulidur Rasul – Tindakan Tepat

Satu perkara yang hebat mengenai TG Nik Aziz adalah kemampuannya mengambil keputusan yang tepat dan kena pada masanya. Saat Guan Eng kena serang di Pulau Pinang, dihina oleh orang Melayu/ separuh Melayu/mamak bendahara di Pulau Pinang mengenai perarakan, TG NA memberikan suatu ungkapan yang sangat nyata dan tepat; apa fadhilat dan kebaikan mengadakan perarakan? Apakah ianya sesuatu yang terlalu dituntut oleh agama Islam? Apakah ianya suatu ‘pillar’ kepada agama Islam?

http://penyokongpas.wordpress.com/2010/02/17/batal-perarakan-maulidur-rasul-tindakan-tepat/

 

Maulidur Rasul: Rendahnya mentaliti Umno \ PDF Print E-mail

Apabila Utusan Malaysia melaporkan Kerajaan Pulau Pinang batalkan perarakan sempena Maulidul Rasul saw. tanpa usul periksa Timbalan Perdana Menteri terus buat kenyataan menyanggah kerajaan Pulau Pinang, Pak Lah Badawi yang sudah tidak ada kepentingan politik pun tumpang komen sekali. Yang sangat dikesalkan, Mufti Perak Harussani juga komen sama tanpa tahu hujung pangkal.

http://selangor.pas.org.my/index.php?option=com_content&task=view&id=558&Itemid=57 

 

Pemimpin Parti Islam sendiri menidakkan sambutan memperingati Nabi Muhammad SAW

PERHATIAN! Nik Aziz Isytihar Hari Maulidur Rasul Bukan Cuti Umum Lagi..

Semasa khutbah Jumaat baru-baru ini, Nik Aziz mendakwa bahawa upacara Maulidur Rasul yang diadakan meniru budaya orang Kristian.

Ceritanya 200-300 tahun selepas Nabi Muhammad saw wafat dan orang kristian di Baitulmuqadis akan merayakan Ulangtahun Jesus mereka pada 25 Disember setiap tahun·

Mereka akan tutup kedai dan pejabat serta menyambut 25 Disember dan menjadi satu budaya yang kemudiannya ditiru oleh umat Islam.

Itu yang dikatakan oleh Nik Aziz PAS.

http://novandri.blogspot.com/2012/02/perhatian-nik-aziz-isytihar-hari.html

 

Tetapi menyokong Perarakan seorang Hindu yang penuh dengan keganasan


 Nik Aziz sokong BERSIH 3.0



 Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Aziz Nik Mat menyokong sekiranya himpunan BERSIH 3.0 diadakan pada masa akan datang demi untuk keadilan dalam pilihan raya.

http://www.malaysiakini.com/news/169854

 


Bukan setakat menyokong pembatalan, malahan ada pemimpin parti Islam yang mencaci umat Islam yang menyertai Perarakan Maulidurrasul... 

Penang:Peserta Perarakan Maulud Nabi Pulau Pinang Di Caci Hina Oleh Naib Presiden Pas

Filed Under ( , ) by pisau on 16.2.10

Berarak Maulud tapi rasuah dan tolak sunnah Nabi

Satu perkara pelik mutakhir ini bila UMNO begitu ghairah pertahan dan perjuangkan perarakan Maulud Nabi di P.Pinang, sehingga media arus perdana pun memberi liputan yang meluas kononnya kerajaan PR P.Pinang membatalkan perarakan dan ini digambar seolah olah kerajaan P.Pinang anti Islam.

Read more: http://www.pisau.net/2010/02/peserta-perarakan-maulud-nabi-pulau.html#ixzz27CDDNiYl

 

Setelah mengambilkira akan sokongan parti Islam dan segelintir penyokongnya terhadap beberapa siri percubaan DAp agar umat Islam di Malaysia secara beransur-ansur meluputkan  Nabi Muhammad dari ingatan, DAP cuba pula menimbulkan bibit-bibit kebencian terhadap Nabi Muhammad SAW maka tidak hairanlah sekiranya Ngeh Koo Ham dengan berani memperlekehkan usaha umat Islam mempertahankan maruah nabi Muhammad SAW...mungkin ramai penyokong parti islam yang menyokong Ngeh barangkali...

 

 

No comments:

Post a Comment