Monday, September 17, 2012

CERITA TANGGANG INDIA

Syarikat yang kurang ajar harus d ajar. Kitalah yang patut beri pengajaran kepada Air asia yang tindakannya secara tidak langsung emmberikan imej negatif terhadap negara...



Ego nya Airasia


Artikel luahan rasa oleh seseoarang yang sangatlah bertepatan tentang keegoan airasia.... kacang lupakan kulit... dari Malaysia dia diberi peluang dan bila dah berjaya pilih negara lain sebagai Hq.. 
Malindo Airways Selamat Datang..

Sebagai rakyat Malaysia yang prihatin saya bersyukur dan berbangga kepada PM kita kerana melancarkan penerbangan tambang murah yang kedua di Malaysia Malindo Air.
Sudah tiba masa nya kerajaan membuka mata apa yang telah di lakukan olih Air Asia. Sebenar nya saya tidak anti Air Asia tetapi agak kecewa dengan sikap bongkak dan lupa diri pihak atasan Air Asia yang lupa diri bahawa Air Asia tidak akan berjaya ketahap sekarang sekiranya tidak mendapat sokongan dan bantuan dari pihak kerajaan Malaysia.
Seluruh Malaysia tahu Air Asia terlalu bongkak dan sombong sehingga tidak menghormati badan kerajaan seperti Malaysia Airports, Jabatan Penerbangan Awan, dan lain lain lagi.
Secara terang terang nya mereka bergaduh dengan Malaysia Airports hanya kerana tidak mahu menuruti kehendak mereka. Apa yang ada pada mereka ? Kerajaan bersusah payah membina KLIA2 dengan belanjawan yang tinggi khas buat operasi Air Asia dan apabila sudah hampir siap dengar ura ura yang mereka tidak mahu menggunakan KLIA2. Di mana kah sikap kenegaraan dan kebanggaan sebagai syarikat kelahiran tempatan ?

Degan bongkak nya mereka berpindah ke Indonesia dengan mcm mcm alasan yang tak bolih di terima pakai olih rakyat. Apa salah nya meneruskan Regional Office di Malaysia ?? Apa kah kelebihan yang ada di Indonesia yang tidak ada di Malaysia ??? Air Asia patut berbangga dengan apa yg mereka kecapi sekarang dengan mendapat sokongan dari pihak kerajaan. Setinggi mana kita berjaya ingat lah orang yang membantu kejayaan kita. Jangan lah jadi sepert melepaskan buaya tersepit. Ini lah sifat sifat yang ada pada Air Asia.
Yang hanya mereka tahu mahu bargaduh dengan badan kerajaan tertentu hanya kerana tidak memenuhi kepentingan mereka. Benar benar Air Asia seperti kacang lupakan kulit !!!
Saya amat berharap Malaysia Airport menutup saja LCCT sekarang bila KLIA2 sudah beroperasi tahun hadapan. Tunjuk pada Air Asia siapa yang lebih berkuasa. Sudah tiba masa nya Air Asia diberi pengajaran yang sewajar nya.
Terus terang saya kata kan saya amat membenci Air Asia dan amat jarang sekali saya menggunakan penerbangan Air Asia. Waluapun jika tiket MAS lebih mahal dari Air Asia akan tetap saya gunakan MAS atau Firefly.
Tahniah dengan pelancaran Malindo Air. TF dengan bangga nya menidak kan bahwa penubuhan Malindo Air tidak akan menggugat Air Asia. Ada kah kita rakyat malaysia akan terus di perbodoh kan oilh dia. Cuba lihat share air asia semalam di dalam berita bahwa share air sia terus menjunam 17 sen selepas saja penubuhan Malindo Air. Ini yang di kata kan olih TF bahwa Malindo Air tidak akan menggugat Air Asia ????? Tidak benar sekali and YOU ARE WRONG this time.
Ini belom lagi dengan bermula nya operasi Malindo Air pada 1 Mei 2013 nanti. Sudah pasti akan menggugat operasi Air Asia sebab penumpang mempunyai pilihan selain Air Asia yg bongkak dan sombong.
Sebagai rakyat Malaysia yang prihatin mari lah kita berdoa akan kejayaan Malindo Air dan juga MAS supaya dapat memberi saigan yang sengit pada Air Asia. Teach them a lesson this time !!! Let them respect the government and the people.
Taniah PM dan kerajaan Malaysia kerana akhir nya menubuh kan Malindo Air. Semoga berjaya Malindo Air.
 

1 comment:

  1. Tambang Air Asia sebenarnya tidaklah murah....
    Tawaran murah biasanya untuk perjalanan sehala sahaja.... Kalo penumpang yang kurang arif...mereka akan terpaksa membayar tambang yang lebih mahal jika mahu pulang dalam waktu terdekat

    ReplyDelete