Thursday, January 12, 2012

IRAMA LAGI NI MEMANG SESUAI SAMBUT PEMBEBASAN IMAM MAHDI@ANWAR IBRAHIM

BONGKAR!!!! Muslimat PAS sebenarnya nyanyikan Irama Gereja Kristian!!!!


Gua baru lepas bersembang dengan sorang kenalan kristian berkenaan pembebasan Anwar dari kes liwatnya.. Suka bukan main sahabat gua tu sebab dia memang penyokong Anwar..

Dan dalam banyak-banyak cerita, member gua bagitau yang dia cukup pelik bila tengok Muslimat PAS menyanyi di tapak parking Mahkamah hari tu..

Kata dia, irama lagu yang Muslimat PAS nyanyi hari tu adalah irama pemujaan kristian yang biasanya dinyanyikan dalam gereja.. Betul beb.. Irama tu adalah irama Gospel!!!

Ketua kumpulan Koir Muslimat Parking Lot..

Gua pun terkejut bila member gua dedahkan cerita ni.. Kata member gua, apa yang dorang nyanyikan tu ialah 'rendering' dari Gospel music bertajuk 'When the Saints Go Marching In' menggunakan bahasa Melayu..

Sebab tu lah dia rasa pelik sikit bila dengar Muslimat PAS yang terdiri dari wanita Islam menyanyikan irama gereja.. Selalunya Rahib dan Paderi je nyanyi macam tu katanya..

Gua memang tak percaya pada awalnya beb.., tapi bila gua cari dalam Youtube berdasarkan panduan yang diberi oleh member gua tu, rupanya memang betul lah..

Korang tengok sendiri ye video yang gua tepek kat bawah ni...
SUMBER

1 comment: