Monday, January 2, 2012

MAHASISWA JAHANAM BUAT HAL LAGI...!!!!

Sunday, January 1, 2012


Demo UPSI: Safwan Anang Berlakon Macam Anwar Ibrahim














Beginilah keadaan Safwan Anang (menantu Naib Ketua Dewan Muslimah PAS Selangor) yang kelihatan terbaring kononnya mulut berdarah. 
Kalau mulut itu berdarah teruk, sudah pasti Malaysiakini akan fokus dan besarkan gambar mulut yang berdarah itu dalam gambar tersebut. Mana gambar itu?
Apa motif gambar ini? Untuk tunjuk pada rakyat kononnya polis lah yang jahat dan mengasari Safwan sampai berdarah mulut?.
Ingat, ini bukan kali pertama pihak pembangkang mengenakan polis dengan lakonan sebegini. Memang Safwan pandai berlakon, masih ingat cerita Mastura yang tiba-tiba hilang dari kampus? (baca sini)
Mengapa Mastura tidak pergi ke hospital untuk membuat rawatan? (baca sini) Lihatlah bagaimana ibu mertua Safwan terkantoi ketika sidang media (baca sini).
Masih ingat lakonan yang berlaku pada 9 Julai 2011? Anwar Ibrahim terbaring di katil kerana mendakwa polis mengasarinya di KL Central. Akhirnya lakonan itu berakhir di Jakarta 14 Julai 2011 (baca sini).
Berapa hari bertahannya lakonan Safwan ini? Lebih baik Hospital Slim River keluarkan laporan perubatan yang sebenar. Dalam demo tersebut pertubuhan haram seperti SMM hanya mahu mencari simpati dari rakyat sahaja.
Apakah ini budaya dan nilai intelektual seorang yang bergelar mahasiswa? Mereka sudah habis modal. Mahu mencari simpati dengan cara berlakon. 
Ingat bagaimana kes Suhardi berlakon untuk mencari simpati dari rakyat? (baca sini). Safwan adalah pelakon baru yang meniru cara lakonan Suhardi dan Anwar Ibrahim. 
Demo BERSIH outcome simpati adalah Anwar Ibrahim dan Suhardi. Demo turun bendera di PWTC mereka cuba alihkan perhatian untuk simpati pada Adam. Dalam demo di UPSI semalam mereka cipta satu lagi ikon simpati iaitu Safwan.
Semua taktik ini diimport dari luar untuk cetuskan rasa tidak puas hati rakyat pada kepimpinan yang ada. (baca sini) Jangan terperangkap dengan modus operandi reverse psychology ini.


No comments:

Post a Comment