Wednesday, May 23, 2012

KISAH ISLAM DI SINGAPURA

Fikirkanlah sendiri....

Cerita Ustaz Kazim Pengalaman Beliau Berceramah di Negara Singapura



Berceramah hanya boleh sehingga jam 10.30 malam sahaja, jika ceramah masih juga berjalan semua lampu akan dimatikan. Itulah pengalaman Ustaz Kazim yang dijemput berceramah dinegara Singapura yang kononnya bagi cina DAP sebuah negara yang bebas dan demokrasi.

Ustaz Kazim berkata lagi tujuan beliau pergi berceramah adalah untuk mengutip derma bagi membina semula pagar Surau yang dirobohkan oleh kerajaan Singapura kerana pagar Surau terlebih hanya 4" masuk dalam rizab jalan.

Begitulah azabnya umat Islam di negara Singapura yang tidak pernah mendapat bantuan walau sesen pun. Mereka mencari dana sendiri untuk membina surau, itu pun di atas tanah persendirian.

Mereka pula dilarang menggunakan pembesar suara semasa azan. Jika nak azan juga tidak boleh sehingga 14 harakat cuma satu atau dua harakat sahaja.

Berceramah di sana kata ustaz Kazim akan dipantau oleh beberapa 'Special Branch'(SB). SB akan memastikan ceramah ustaz Kazim tidak lari daripada tajuk. Yang paling kerajaan Singapura pantang apabila menyebut nama Lim Kuan Yew. Jika Ustaz Kazim menyebut sahaja Lim Kuan Yew maka SB akan terus datang mematikan mikrofon, menutup lampu dan meminta Ustaz Kazim kemas barang dan terus balik ke Malaysia.

Mereka masih menggunakan undang-undang ISA yang lebih teruk daripada Malaysia tetapi kenapa pemimpin Cina DAP beriya-iya untuk memansuhkan ISA.

Ustaz Kazim berkata lagi pengalaman beliau berceramah disebuah Masjid empat tingkat yang dihadiri lebih 4 ribu jemaah apabila hendak memulakan ceramah permit belum sampai, undang-undang di Singapura jika tiada permit tidak seorang pun dibenarkan untuk berceramah walaupun dalam kawasan Masjid. Jika Ustaz Kazim berceramah juga Ustaz Kazim akan disenaraihitam dan tidak lagi boleh memasuki negara Singapura pada masa akan datang.

Negara Singapura inilah yang dijadikan model apabila pemimpin cina DAP memerintah. Pemimpin cina DAP kerap turun ke Singapura untuk membuat perjumpaan sulit dengan Lim Kuan Yew bagi membincangkan bagaimana cara untuk penubuhan negara berlandaskan pluralisme.

Ada juga ulamak politik Pas Nik Aziz mengagung-agungkan Lim Kuan Yew yang terang-terang menindas umat Islam di Negara Singapura.

Begitulah penipuan pemimpin cina DAP terhadap orang Melayu yang mereka katakan mudah diperkudakan untuk merosakkan negara Malaysia ini dan seterusnya pemimpin cina kafir ini akan mengambilalih tampuk pemerintahan di Malaysia, masa itu bari kita tahu langit tinggi ke rendah

2 comments:

  1. Supaya malaysia akan terus menjadi nadi agama islam serantau...amin...

    ReplyDelete
  2. amin...itu yg orang Melayu kn faham...bukannya mempolitikkan...

    ReplyDelete