Friday, January 18, 2013

SALAH UMNO JUGA....

Mengapa pembangkang tegar boleh mengepalai sebuah entiti penting sepeti Bank Islam. Salah UMNO juga...terlalu telus sehingga memakan diri...

Hot ! Sebab ini Azrul Azwar digantung Bank Islam !

on Thursday, January 17, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments


- Penggantungan Ketua Pakar Ekonomi Bank Islam Malaysia Bhd. (Bank Islam), Azrul Azwar Ahmad Tajuddin disebabkan beliau melanggar polisi dalaman bank itu dan bukan dibuat atas dasar tekanan politik.
Bank Islam dalam kenyataan di sini hari ini berkata, pihaknya mempunyai asas untuk mengambil tindakan itu dan akan menjelaskan jenis pelanggaran polisi dalaman tersebut sebaik sahaja siasatan menyeluruh selesai.
Menurut kenyataan itu lagi, tindakan penggantungan juga tiada kaitan dengan pandangan peribadi Azrul Azwar yang membuat kenyataan kontroversi di Singapura berhubung peluang Barisan Nasional (BN).
"Pihak kami akan mendedahkan pelanggaran polisi yang dilakukan beliau (Azrul Azwar) sebaik sahaja semua siasatan selesai," demikian menurut kenyataan itu.



** Untuk yang tak tahu latar belakang Azrul ini ,   beliau  ini adalah ahli PKR Putrajaya dan   salah seorang pembahas ucapan presiden PKR sewaktu Kongres PKR di Johor pada 2011.  Agak mengejutkan orang kanan dalam Bank Islam boleh terlibat dengan politik cukup kuat dan ini salah dari segi polisi bank .

Jadi , jangan terkejut kalau Azrul ini komen BN akan kalah di PRU 13 kerana itu memang propaganda mereka tawan Putrajaya .  Memang elok pun dia  ni digantung ..mana tau boleh jadi pakar ekonomi Anwar di negeri Selangor lepas ni .

sumber

3 comments:

  1. ELOK BUANG JER MANGKUK TAIK PKR NI. KERAJAAN MELALUI TABUNG HJ ADALAH PEMEGANG SAHAM (18%) DLM BANK ISLAM DAN SECARA LANGSUNG ADALAH MAJIKAN KEPADA HANJENG PKR INI. BERAMBUS KO HANJENG ANWAR IBRAHIM...

    ReplyDelete
  2. BAgaimana beliau bolih diambil kejawatan tinggi dalam BAnk Islam padahal menyalahi Akta Perbankan?

    Lagi pun Pengurusan tertinggi Bank Islam kebanyakannya ada kaitan dengan Bank Negara atau pun bekas Pengurusan tertinggi BAnk Negara?

    ReplyDelete
  3. Semuanya ini adalah species2 MANGKOK2 yang tak pernah akan tahu erti maunya BERSYUKUR dan BERTERIMA KASIH...Elok di rombak saje kakitangan dalam Bank Islam itu kerana mungkin ada ramai lagi species2 MANGKOK seperti MALAUN ini di dalam pentadbiran mereka...Nama saja Bank Islam...tetapi INTERESTNYA lebih tinggi dari Pengamal Bank Riba sendiri kerna Pakar Ekonominya saja penyokong kepada talibarut entiti Yahudi dan Menyokong Penuh akan Penubuhan Negara Yahudi...Wallahualam.

    ReplyDelete