Saturday, January 5, 2013

CINA DAP TIPU MELAYU DAP 2 KALI

Lihat bagaimana Cina DAP memperbodohkan Melayu DAP..tetapi malangnya Zairil bukanlah Melayu...tidak ada setitispun darah Melayu....sekali lagi Melayu DAP di tipu...
 

Zairil masuk CEC akibat pindaan keputusan

pada 04-01-2013 10:01 



Post Pic

PETALING JAYA: Zairil Khir Johari, setiausaha politik Ketua Menteri Pulau Pinang, berjaya dilantik ke dalam jawatankuasa eksekutif pusat (CEC) DAP berikutan pembetulan yang dibuat ke atas keputusan yang diumumkan pada kongres parti itu bulan lepas.  
  
DAP mengakui terdapat kesilapan dalam penjumlahan undi semasa pemilihan parti di Pulau Pinang pada 17 Disember, di mana kesemua lapan calon Melayu, termasuk Zairil telah gagal dipilih ke CEC. 
 
Dalam keputusan yang dikemaskini, Zairil, yang pada mulanya berada pada kedudukan 39, kini telah memperoleh kedudukan 20 teratas dalam jawatankuasa eksekutif pusat (CEC).
 
Zairil, yang sebelum ini dikatakan telah mendapat 305 undi, didakwa telah mendapat 803 undi, meletakkan beliau dalam kedudukan ke-20.
 
Mengulas perkembangan terbaru itu, Zairil berkata melaui laman Twitternya bahawa beliau masih terkejut menerima khabar berita itu.
 
"Suatu perkembangan yang menakjubkan. Saya masih terkejut sendiri. Dapat masuk (senarai 20 jawatankuasa CEC)".
 
Sementara itu seorang lagi calon, Vincent Wu, yang sebelum ini diumumkan sebagai menduduki tempat keenam dengan 1,202 undi sekarang tercicir ke tangga ke-26 kerana dikatakan hanya mendapat 669 undi mengikut keputusan terbaru.
 
Bagaimanapun, Wu sekarang dilantik sebagai ahli CEC dan dibenarkan untuk kekal sebagai penolong setiausaha penganjur kebangsaan.
 
Pengarah pilihan raya DAP Pooi Weng Keong berkata mereka membuat pindaan berikutan pengauditan dalaman dan luaran. Pooi berkata kesilapan itu disebabkan oleh masalah teknikal apabila keputusan telah dipindahkan menggunakan Microsoft Excel.
 
"Kesilapan menyebabkan calon-calon yang telah meraih kedudukan 31 hingga 38 dan mereka yang telah meraih 61 kepada kedudukan 68 yang diberikan bilangan undi yang sama," katanya, sambil menambah bahawa Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng telah dimaklumkan.
 
Beliau berkata parti itu dijalankan pengauditan dalaman yang diketuai oleh Dr Ong Kian Ming, dan dilantik juruaudit luaran TCMK Associated Chartered Accountants.
 
"Kami telah membuat pindaan yang perlu," kata Pooi.
 
Setiausaha publisiti DAP Tony Pua berkata, CEC semasa mesyuarat malam tadi telah mengesahkan Zairil sebagai ahli CEC yang dipilih.
 
Seorang anggota jawatankuasa penganjuran kongres ke-16 parti, bagaimanapun, berkata keputusan yang diumumkan pada 17 Disember lalu sepatutnya dikekal.
 
"Tiada siapa yang mempertikaikan keputusan tersebut. Saya tidak faham mengapa pindaan perlu dibuat," kata ahli yang bercakap dengan syarat tidak mahu namanya disiarkan.
 

1 comment:

  1. skrip 'taik kucing' dap utk ambik ati melayu. ok, kalau undi zairil ada kesilapan dimana beberapa ratus undi tak dimasukkan dan dikira, bagaimana dgn undi vincent wu? dpd 1202 undi tetiba menjadi 669 undi shj. ahli sihir mana yg boleh buat silap mata mcm itu? akuilah bahawa cina dap adalah rasis, tak payah beli jiwa melayu kerana zairilpun bukan melayu!!!!

    ReplyDelete