Friday, April 27, 2012

INSAFLAH DAN BELAJAR BERTERIMAKASIH!!!!

Anwar hanya menjanjikan elaun untuk guru-guru sahaja sebanyak RM500...ingat hanya untuk guru-guru sahaja!!!Kakitangan lain Anwar tak kencing lagi!!!! Tapi DS Najib bagi...dengar betul-betul B.A.G.I antara RM300 hingga  RM800 ke atas kepada setiap kakitangan awam mengikut gred masing-masing iaitu pelarasan gaji dan kenaikan tahunan yang lebih menarik serta ada yang dapat tambahan C.O.L.A!!!!

Jadi insaflah dan belajar bersyukur dan berterimakasih kepada makhluk Allah yang bertanggungjawab menunaikan amanah yang diberi...bukan makhluk yg cuma menjalankan kewajipannya ke atas  Chinadoll...!!!!

Jika tidak mahu memberi mandat kepada parti beliau dalam PRU13 sekalipun, cukuplah dengan tidak menimbulkan huru-hara!!!



1.4 juta kakitangan awam terima gaji baru

KUALA LUMPUR 25 April - Kira-kira 1.4 juta kakitangan kerajaan hari ini mula menikmati gaji baru mereka di bawah Sistem Saraan Malaysia (SSM) seperti yang diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pada 8 Mac lalu.
Gaji yang diterima melibatkan peningkatan di antara tujuh hingga 13 peratus mengikut gred masing-masing selepas pemansuhan Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) yang mengundang bantahan banyak pihak, antaranya Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS).
Selain penerimaan gaji berdasarkan pelarasan yang terbaru itu, penjawat awam turut menerima tunggakan gaji sejak Januari lalu.
Presiden CUEPACS, Datuk Omar Osman berkata, gaji baru itu membuktikan kerajaan sedia ada sememangnya mendengar keluhan masyarakat dan mengambil tindakan dalam memastikan kesejahteraan mereka terbela.
“Penjawat awam diharap dapat memanfaatkan apa yang mereka nikmati kini, di samping mempertingkatkan mutu kerja selari dengan proses transformasi yang dilaungkan oleh kerajaan.
“Langkah itu adalah demi menunjukkan tanda terima kasih kepada Perdana Menteri dan kerajaan Barisan Nasional (BN) kerana mendengar keluhan penjawat awam," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.
Beliau berkata demikian berhubung kakitangan kerajaan yang mula menerima gaji baru berdasarkan pelarasan SSM, hari ini.
Katanya lagi, kakitangan kerajaan diingatkan untuk memperbaiki imej mereka di mata masyarakat dan bukannya berada di tahap lama.
“Mereka perlu membuktikan bahawa mereka layak menerima pelarasan gaji tersebut apatah lagi setelah kerajaan menunaikan janji mereka.
“Saya juga berharap dengan adanya peningkatan ini, kegiatan rasuah di kalangan penjawat awam dapat dihapuskan," tambahnya.

No comments:

Post a Comment