Friday, April 13, 2012

ADA LEMBU SEMBAHYANG JUMAAT KE...????

Ada...sebab itulah DAP tunggu lembu-lembu ni sudah sembahyang untuk di ajak MERUMPUT!!!!


Pemandangan Sekitar Demo Lynas Berdekatan Masjid Al Azim Melaka. Di Kawasan Parkir Kampus OUM Melaka. 

 






Penulis yang kebetulan ada di sana selepas solat Jumaat sempat bertanyakan sedikit sebanyak kepada 2-3 orang pendemonstrator. Mereka kata "pakar" yang tengah berucap kata bahaya!!!
Beliau mendabik dada kononnya Pas mempunyai ramai pemimpin2 yang berkelulusan Phd.
Bila di tanya mengapa Ahli Parlimen PAS Hulu Langat, YB Dr Che Rosli Mat (Pas) seorang saintis nuklear mendakwa Lynas tidak merbahaya dari segi saintifik.
Beliau mengatakan itu hanyalah pendapat peribadi ahli saintis tersebut dan bila seorang penonton memberitahu Dr Che Rosli Mat mempunyai 2 Phd (penulis pun X pasti betul ke tidak). Penyokong Pas tadi tanya balik pandai sangat ke kalau ada Phd?
Orang Pas ni memang pelik... Mulanya dia berbangga dengan pemimpin2 mereka yang ada Phd., lepas tu boleh mengatakan pemimpin mereka sendiri Dr Che Rosli Mat seorang saintis nuklear mengeluarkan kenyataan yang bersifat peribadi.
Bro, seorang pakar mana boleh keluarkan pandangan peribadi??? Jika ianya berkaitan dengan ilmu dan kepakaran beliau, jika salah cakap, beliau boleh didakwa!!! Tak kiralah kenyataan bersifat peribadi atau parti. Seorang pakar kena bercakap dan memberi pandangan mengikut ilmu dia. Sains dan teknologi ni "straight forward". Boleh kata boleh dan perlu dibuktikan bukan macam "pakar undang2" yang masih boleh "twist and turn" kerana banyak berdasarkan kepada "interpertasi". Sebab tu pakar perlembagaan "pakatan" tu boleh "cakap pusing2".
Ingat ini macam orang politik Pas dan Pakatan ke??? Suka cakap kosong!!! Bila kantoi, oh itu kenyataan peribadi.
Lepas tu, cakap saintis pakar nuklear (orang mereka sendiri) tak mahu mereka dengar. Nak dengar cakap doktor gigi, peguam dan pegawai pencen yang tiba-tiba dah jadi bertukar menjadi "pakar nuklear".
Ada satu pakcik tua penyokong kuat Pas pun masuk campur ingat kami ni bodoh ke???
Kalau tak bodoh takkan kena tipu dengan Anwar :)
Cakap dengan orang yang dah kena "brainwash" memang X akan menang.....
 

2 comments:

  1. Tak ado kojo caghi kojo, ado kojo tocongang-congang. Inilah dio puak-puak PAS ni..

    ReplyDelete