Thursday, March 15, 2012

AKHBAR CINA TERUS MEMBABIBUTA!!!

Sepatutnya akhbar Cina harus melakukan siasatan terlebih dahulu, bukannya terus menerbitkan berita yang bahaya yang boleh membangkitkan kebencian antara kaum ini. Tindakan keras harus diambil agar pemberita lebih berhati-hati dalam menerbitkab berita agar rasa saling membenci antara kaum dapat diredakan!




DAP cuba memperkenalkan kuasa mereka selain cuba 'menyedarkan' orang Cina bahawa mereka sangat berkuasa di Malaysia menerusi satu lagi episod yang telah dipolitikkan dan kemudian menjadikan Polis Diraja Malaysia sebagai mangsa mereka.

Dengan menggunakan kuasa dan pengaruh akhbar-akhbar berbahasa Cina, sedang memainkan isu yang sangat sensitif dan cuba menjadikan polis sebagai mangsa kiasu mereka. Insiden seorang remaja berbangsa Cina yang tidak bertopi keledar, tidak mempunyai lesen dan merempuh sekatan polis, sebelum terbabas dan kemudian melanggar tembok sebelum terlentang tidak sedarkan diri, telah digunakan oleh mangkuk-mangkuk hayun itu untuk membuktikan Polis memusuhi orang Cina!

Permainan yang dilakukan oleh akhbar-akhbar berbahasa Cina dan kemudiannya disambut pula oleh puak-puak kiasu di dalam Facebook, amat merbahaya. Hasutan dan fitnah yang dilakukan oleh puak-puak kiasu itu memperlihatkan penguasaan DAP dalam menyemai perasaan kebencian di kalangan rakyat Malaysia yang berbilang kaum.

Secara sahnya, remaja yang pangkal nama adalah Lim itu memang bersalah. Untuk menutup kisah sebenar, keluarga remaja tersebut menuduh polis telah menendang motosikal yang ditunggang oleh remaja itu menyebabkan dia terjatuh dan tercedera.

"Ini anggota polis itu! Hanya kerana adik saya tidak memakai topi keledar, dia menendang motosikalnya. Kenapa dia berbuat demikian kepada adik saya yang berusia 14 tahun apabila dia hanya boleh mengeluarkan saman?" soal kakak Lim di posting Facebook posting yang turut memaparkan gambar polis yang sedang bertugas itu.

"Adik saya koma. Beliau mengalami pembekuan darah di lehernya yang terseliuh. Pendarahan juga dilaporkan pada bahagian kepala dan di telinga. Beliau juga terpaksa menerima jahitan untuk kecederaan di seluruh badannya!".. - Kwong Wah Jit Poh

Sememangnya dalam isu ini memang kaum berkenaan ingin menimbulkan kebencian dan permusuhan kaum. Seorang anak Cina telah ditendang oleh anggota polis yang sudah tentulah berbangsa Melayu sekaligus mengingatkan semula tragedi 13 Mei 1969 yang mana DAP menuduh pihak polis telah membunuh ramai orang Cina walaupun yang mencetuskan rusuhan berdarah dan menyerang orang Melayu adalah atas hasutan DAP bermula dengan perarakan kematian seorang lelaki yang mati kerana sakit tua yang memasuki perkampungan Melayu di Kuala Lumpur.
Blog sahabat Media Permatang Pauh melaporkan tentang Fan Page Facebook yang menyaksikan ramai anak-anak Cina memaki hamun pihak polis, malahan melabelkan orang Melayu sebagai babi. Rata-rata mereka ini merupakan KIASU SINGAPURA yang tidak senang dengan keamanan di Malaysia. Kiasu-kiasu inilah yang tidak pernah faham Bahasa Melayu tetapi sibuk memaki hamun sesuka hati mereka.

Semuanya kerana mereka adalah KIASU!!!

Kalau dah dasar KIASU, bulu mereka jadi kerinting pun, disalahkan orang Melayu dan agama Islam jugak!!!

5 comments:

  1. YANG UTUSAN DOK TERBITKAN BERITA KRISTIAN SEBAGAI AGAMA RASMI TU CAMANA LAK NAK KIRA? BODOH TAK LEH NAK AJAR..BANGANG TAK LEH NAK TEMPELENG..PANDAI TAKLEH NAK IKUT..TU LAH KO NI...MELAYU HAPRAK MUDAH LUPA....MAMPOS LAGI BAIK

    ReplyDelete
  2. YANG UTUSAN DOK TERBITKAN BERITA KRISTIAN SEBAGAI AGAMA RASMI TU CAMANA LAK NAK KIRA? BODOH TAK LEH NAK AJAR..BANGANG TAK LEH NAK TEMPELENG..PANDAI TAKLEH NAK IKUT..TU LAH KO NI...MELAYU HAPRAK MUDAH LUPA....MAMPOS LAGI BAIK

    ReplyDelete
  3. KDN mesti teliti akhbar2 dinegara ini termasuk lar akhbar2 cina yang boleh mencetuskan perkauman... nanti sudah terlajak, bila darah sudah mengalir, baru nak menyesal... nyawa anak, mak, bapak melayang... menangis pun tak guna...

    ReplyDelete
  4. aku..tak boleh beza bahaya kristianisasi dgn cubaan memburukkan imej polis...terlebih TAKE BEER kot ni!!!!hahahah

    ReplyDelete
  5. Anwar..patut halau suruh terbit paper tu kt Singapore...tak boleh bg muka sbb ramai terutama mcm Si Bodoh 2 kali POST kat atas tu akal pendek...x boleh fikir!!!kesian la plak!!!hahaha

    ReplyDelete