Wednesday, March 14, 2012

DAVID TEOH TOKEY FILEM MELAYU...YANG NI TOKEY WAYANG CINA !!!!!!!

Cina tak guna ni dah mula main wayang Cina, buat-buat sedih. Tapi masih ada bangsa Melayu yang bengap terperangkap dengan lakonan paling tak guna.

kalau Nik Aziz dan Haji Hadi sokong Cina bangsat ni , tak kisah sebab depa nak jadi menteri...tapi yang dok jadi lembu DAP pun masih nak sokong Cina bangsat ni lagi ka...nak jadi BABI DAP!!!!????
 




Guan Eng bimbang DAP hilang kuasa atau menagih simpati kaum Cina ?

on Wednesday, March 14, 2012 by Pejuang Bangsa
 - No Comments




KETUA Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng semalam menyatakan kerisauannya yang Pulau Pinang mungkin tidak mampu dipertahankan oleh DAP dalam pilihanraya umum akan datang. Ketua Menteri yang dipaliti dengan pelbagai skandal salahguna dan rasuah itu, menyatakan hal ini kepada akhbar harian cina, Nanyang Siang Pau yang kemudian menyiarkannya sebagai berita utama di halaman 6.  KLIK DI SINI

Beberapa hari lepas pula, Lim Guan Eng dipetik akhbar sama, menyatakan bahawa isterinya, Betty Chew yang kini juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kota Laksamana, Melaka tidak akan mempertahankan kerusi tersebut, malah tidak akan bertanding pun dalam pilihanraya umum akan datang.

Semua ini menunjukkan ketidakyakinan Guan Eng mempertahankan kerusi DAP sedia ada dalam pilihanraya umum akan datang, disamping baru ‘tersedar’ bahawa tindakan mencalonkan isteri sendiri itu adalah tindakan berbentuk nepotisme.

Bila kita sebut skandal, ini ada kaitan dengan pelbagai berita penyalahgunaan kuasa DAP di Pulau Pinang yang seboleh-boleh cuba disembunyikan dari pengetahuan rakyat.



skandal penjualan tanah Bayan Mutiara yang merugikan rakyat 
P.Pinang dan PDC 

Paling mencuri tumpuan, sudah tentulah skandal Bayan Mutiara bernilai berbilion ringgit yang sedang menunggu jawapan dari Guan Eng.

Kita mahukan jawapan yang sebenar-benar jawapan kerana ‘jawapan’ yang ada sebelum ini hanya menjadi bahan ketawa sesiapa yang mendengar (Guan Eng mencabar syarikat UMNO membida dalam projek tersebut – apa pula kena mengenanya?)

Itu belum lagi disebutkan tentang projek tempat letak kereta di Bukit Bendara bernilai RM 5 juta yang gagal disiapkan mengikut spesifikasi sepatutnya oleh anak syarikat kerajaan negeri, PDC Properties yang bertindak sebagai pemaju sehingga dicadangkan untuk diruntuh dan dibina yang baru oleh Guan Eng.



Begitu juga halnya dengan pembohongan DAP selama ini dalam isu tanah Tan Hak Ju yang menjadi isu terbesar DAP untuk menyerang pentadbiran terdahulu dengan tuduhan rasuah tetapi dibuktikan sebaliknya oleh Mahkamah Rayuan yang menolak keputusan oleh Mahkamah Tinggi terdaulu.

Dan sudah tentulah yang paling membingungkan kes moral membabitkan anak Guan Eng yang didakwa meraba buah dada seorang pelajar perempuan di sekolahnya sehingga sejumlah wang terpaksa dikeluarkan oleh keluarga Guan Eng untuk menutup kes tersebut dari menjadi isu besar.

Semua ini menunjukkan kelemahan pentadbiran kerajaan DAP di Pulau Pinang, yang penulis percaya mendesak Guan Eng mengeluarkan kenyataan yang sedemikian. Tapi sudah tentulah bila bercakap tentang pembangkang seperti DAP, dia tidak akan melihat kesalahannya sendiri, sebaliknya meletakkan semua kesalahan kepada BN.

Kononnya menurut Guan Eng, pakatan harami tidak mampu menyaingi 3M (Money, Media & Machinery) yang dimiliki BN.

Inilah yang kita katakan Ketua Menteri bekas banduan ini otak benak. Dia tidak boleh membezakan keputusan rakyat dengan pengaruh wang. Seolahnya, kalau hak yang DAP menang itu sebab kuasa rakyat, kalau yang BN menang, itu kuasa wang.

Nampak sangat tindakan itu (menuduh BN menggunakan wang untuk menarik sokongan) adalah terdesak dan tidak keruan oleh seorang pemimpin yang mendakwa dirinya cekap dalam segala hal dan membawa ‘perubahan’ besar di Pulau Pinang, hanya dalam tempoh sepenggal menjadi Ketua Menteri.

Yang nyata, tindakan sistematik DAP ‘mengusir’ orang Melayu keluar dari bahagian pulau Pulau Pinang, akan menyebabkan protes besar-besaran yang membawa kepada tumbangnya kerajaan DAP. Ia tidak langsung berkaitan dengan wang atau apa sahaja yang dituduhkan DAP kepada UMNO dan BN.


sumber :  MYKMU.net

No comments:

Post a Comment