Friday, December 2, 2011

MEGAHNYA JADI BARUA....

Kuasa punya pasai sanggup jadi BARUA la pulak...Sengal macam Mat Sabun mana boleh pikiaq sejauh ni. Sah-sahlah Majlis Peguam yang cucuk HIDUNG LEMBU PENDEK DAP ni!!!!


MAT SABU TUNJUK HERO PAS DALAM PAKATAN PEMBANGKANG



Timbalan Presiden PAS mengukuhkan kedudukannya dalam Pakatan Pembangkang apabila menjadi orang pertama yang akan mengheret Rang Undang-Undang Perhimpunan Aman 2011 ke mahkamah.

Selepas mencetuskan beberapa kontroversi sebelum ini, Mat Sabu yang dilihat bakal menerajui PAS pada masa akan datang telah bertindak mendahului DAP dan PKR apabila memfailkan semakan kehakiman ke atas terhadap Perdana Menteri dan kerajaan Malaysia kerana membentangkan rang undang-undang Perhimpunan Aman yang didakwa bertentangan dengan perlembagaan.

Dalam kenyataan yang dikeluarkan PAS, Mat Sabu dan dua lagi anggota parlimen PAS telah pergi ke Mahkamah Tingggi Kuala Lumpur pagi tadi dan menuntut perintah deklarasi bahawa responden bertindak melebihi kuasa dan atau menyalahguna kuasa dengan membentangkan rang undang-undang itu.

Mat Sabu juga memohon perintah larangan supaya responden daripada terus melakukan tindakan itu.

Berdasarkan situasi terbaru ini, Mat Sabu merupakan orang pertama yang membawa rang undang-undang ke mahkamah walaupun Dewan Rakyat telahpun meluluskan Undang-Undang Perhimpunan Aman 2011 yang menjadi pertikaian Pakatan Pembangkang selama ini.

Selepas ini, pihak Malaysia Book of Records bolehlah menganugerahkan sijil kepada Mat Sabu. Ini bukan kali pertama Mat Sabu mencetuskan sejarah dalam mencatat rekod Malaysia dan tentu sekali kali terakhir Mat Sabu mencatat rekod Malaysia apabila menyanjungi komunis yang ternyata duri dalam daging bagi kebanyakan penduduk Malaysia yang pernah hidup dalam zaman komunis.http://cetusankenyalang.blogspot.com/2011/12/mat-sabu-tunjuk-hero-pas-dalam-pakatan.html

5 comments:

  1. abu idris...banyak dahpun yang PAS buat bertentangan dgn Al-Quran dan Sunnah!

    ReplyDelete
  2. yang bertentangan dengan hadis dan quran ialah bila menari dgn bukan muhrim, bercampur lelaki perempuan dgn aurat terbuka, berada di belakang perempuan bkn muslim dgn aurat terdedah di dalam masjid. Yg tidak bertentangan dgn quran daan sunah bila yg azman ADUN selinsing berdua-duaan dgn isteri orang dalam koc khas ktm, yg tidak bertentangan dgn quran dan hadis bila Nik aziz anak nik mat menjanjikan syurga kpd pemangkah pas, yg tidak bertentangan dgn quran dan hadis bila nik aziz anak nik mat bersahabat dengan musuh allah dan rasulnya, yang tidak bertentangan dgn quran dan sunah bila nik aziz anak nik mat bersetuju perbuatan meliwat jantan dan betina. Itu lah ugama PAS, quran dan sunah diguna bila memberikan kuasa dan undi kepada mereka. PAS ugama baru,PAS bkn Islam. Islam untuk semua.

    ReplyDelete
  3. Noraz...nk tambah lg...pakat2 gelak bila KAFIR DAP MENGANAKHARAMKAN Dr Zambri tk bertentangan dengan hadis dan quran, mengangkat PELIWAT sebagai pemimpin ajaran pun tdk bertentangan dengan hadis dan quran, Jual nama Allah lagilah tk bertentangan dengan hadis dan quran...

    ReplyDelete
  4. Sebab itulah Allah letak Islam pada mereka yang AHLINYA( AHLINYA ada karamah atau maunah yang dikurniakan Allah pada hamba yang diiktiraf keimanannya oleh Alllah sendiri ,bukannya mereka yang perasan tapi tak ada satu bukti pengiktirafan dari Allah pun ada pada orang itu ).Satu perkara yang pasti takada seorang pun ulamak Pas atau Umno yang ada maunah dan karamah. Pas boleh dakwa nak tegakkan islam,tapi Allah taala lebih tahu samada PAS layak atau tidak .Brrdasarkan bukti bukti yang ada sekarang, tak ade satu pun yang menunjukkan Pas layak.

    ReplyDelete
  5. krakatau...PAS lebih banyak memudaratkan Islam

    ReplyDelete