Tuesday, December 13, 2011

KURANG AJARNYA PEMBANGKANG SINGAPURA!!!!!

Adakah pembangkang Singapura akan melalak ke serata dunia menentang perbelanjaan pembelian aset ketenteraan Singapura yang berkali ganda berbanding Malaysia. Malangnya pembangkang Singapura taklah sebengap pembangkang Malaysia!!!!! Pembangkang Singapura tahu mereka tidak ada pengatahuan tentang keperluan sistem pertahanan negara jadi biarlah ianya diuruskan oleh pihak kementerian berkaitan. Tetapi di MALAYSIA, pembangkangnya amat hebat!!!!Pembangkang Malaysia tahu segalanya dari aset ketenteraan sehinggalah ke dalam lubang dubur!!!!




Bajet tentera Singapura AS$23b



GAMBAR fail merakamkan kapal selam pertama Singapura dikenali sebagai RSS Challenger berlabuh di Pangkalan Tentera Laut Singapura di Changi. Singapura dilapor menyediakan peruntukan yang besar berjumlah RM71.3 bilion bagi memperkukuhkan pasukan tenteranya. - Agensi



SINGAPURA 8 Dis. - Singapura yang merupakan sebuah negara kecil dengan jumlah penduduk hanya 5.2 juta orang dijangka membelanjakan AS$23 bilion (RM71.3 bilion) untuk membeli pesawat peronda, helikopter dan peralatan tentera lain menjelang 2015.
Singapura terletak di laluan paling sibuk di dunia dan aktiviti lanun merupakan antara ancaman utama di rantau itu.
Menurut laporan baru oleh kumpulan perisikan dan pertahanan, IHS Jane's, walaupun hubungannya dengan China sangat baik, hubungan Singapura dengan Malaysia dan Indonesia sangat kompleks ekoran dilema keselamatan yang berterusan akibat kebimbangan pelampau Islam.
Penganalisis pasaran IHS Jane's, Nicholas de Larrinaga berkata, banyak negara di rantau ini turut meningkatkan perbelanjaan ketenteraan ekoran bimbang dengan China.
"Berlaku perlumbaan senjata besar-besaran di rantau itu, terutamanya akibat peningkatan pengaruh China dan pertikaian wilayah," katanya.
Menurutnya, bajet untuk pertahanan Singapura meningkat sebanyak 50 peratus antara 2010 dan 2015 kepada lebih AS$14 bilion (RM43 bilion).
"Dalam tempoh sama, kami melihat perbelanjaan ketenteraan Singapura meningkat hampir 59 peratus kepada hampir AS$4 bilion (RM12.4 bilion) dan jumlah keseluruhan lebih AS$23 bilion (RM71.3 bilion) ," tambah Larrinaga.
Singapura turut memperuntukkan sebanyak AS$9.39 bilion (RM29 bilion) untuk tujuan pertahanan dalam belanjawan bagi tahun fiskal bermula April 2011, meningkat sebanyak 5.4 peratus dari tahun lalu.
Pembelian untuk tempoh terdekat ini oleh tentera Singapura termasuklah mencari pengganti kepada pesawat pengisi minyaknya, Boeing KC-135 dan helikopter Eurocopter Super Puma. - REUTERS

4 comments:

  1. PR sebenarnya musuh dalam selimut..

    ReplyDelete
  2. TU PASAL DAP & PAS SANGGUP PERTAHAN KOMUNIS. PKR PLAK JADI JARUM HALUS. DLM MASE SAMA ANUWAR PUNYE JARUM SEMPAT BERKELIARAN CARI ANAK IKAN & CHINADOLL HUHUHUHU

    ReplyDelete
  3. Jeffry...PAS jd komunis dan barua DAP..Anwar dapat suka sama suka!!!ha3

    ReplyDelete