Wednesday, March 5, 2014

WAYANG SUDAH MULA...

Macam biasa...wayang semuanya..masyarakat Cina pandai mainkan peranan..pemimpin Cina MCA GERAKAN pula bijak mempromosikan..pemimpin UMNO pula teramat seronok..ada yang nak longgar itu..ini..ada yang dah tak sabar-sabar nak bergambar sambil serah cek RM jutaan  ringgit kepada kaum Cina..

TERKINI...! Erra Fazira Akan Berkempen Di PRK Kajang Bantu Calon BN


Tiap kali BN melancarkan Bilik Gerakan sewaktu berlangsungnya kempen Pilihanraya, akan dapat disaksikan sambutannya meriah yang amat sangat…!

Melaut manusia yang datang. Begitulah juga kisahnya semalam apabila Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin yang diiringi oleh Ketua Wanita BN, Datuk Seri Shahrizat melancarkan Jentera Wanita BN di Kajang.


Walaupun Kajang disfatkan sebagai lubuk untuk kaum mata sepet yang terbukti menyokong PKR pada PRU 13, tetapi sepertimana lazimnya apabila ada program BN kebanjiran manusia tetap akan berlaku… Biru mata kita melihat gelombang warna biru BN.

Maka tersebutlah kisah ramai sungguh nyonya nyonya yang hadir. Untuk KPI program, apabila disiarkan foto foto seperti dibawah ini, ayatnya akan berbunyi “waaah…, ramai kaum cina dah balik menyokong BN”




TETAPI apakah foto foto diatas akan menjadi benchmark yang tepat untuk menyatakan calon BN akan berjaya beri saingan kepada calon PKR pada PRK Kajang nanti..?

Kita jangan lupa apa yang dah berlaku pada PRU ke 13. Kalau kita lihat daripada sokongan untuk BN sewaktu tempoh kempen sepanjang minggu bulan Mei 2013 ramai yang meramalkan BN akan menang besar!

Program BN yang angkut kaum mata sepet semuanya SUKSES! Kehadiran yang boleh menginzalkan syahwat ramai pemimpin UMNO dan BN ketika itu… Mereka datang beramai-ramai, mereka sama sama laungkan slogan 1Malaysia!



Rupa-rupanya mereka hanya berlakon sewaktu kempen Pilihanraya… lakonan yang amat baik sekali pernah mereka berikan kepada pimpinan UMNO-BN.

Sorong papan tarik papan
Buah Anwar dalam perahu
Mereka datang mereka makan
Bila mengundi mereka tak mau...

Bila tiba hari mengundi mereka pun laksanakanlah impian mereka mahu gulingkan kerajaan BN diperingkat pusat. Mereka mahukan kuasa…!!


Kini jentera BN di Kajang sedang bersiap siaga.... Mereka bersemangat setelah menyaksikan majlis pelancaran jentera Wanita BN meriah teramat sangat…!

Jentera Wanita BN akan diselia oleh Datuk Noraini Ahmad selaku Penolong Setiausaha Wanita BN. Ahli Parlimen Parit Sulong ini punyai pengalaman dalam kepimpinan Puteri UMNO sewaktu mula mula ianya ditubuhkan, beliau pernah menjadi Naib kepada Datuk Azalina Othman dan pernah juga diangkat sebagai Ketua Puteri UMNO Malaysia pada tahun 2004.


Datuk Noraini Ahmad [kiri] bersama calon BN Datin Paduka Chew Mei Fun

Apakah jentera Wanita BN di Kajang akan mampu untuk kembalikan sokongan kaum mata sepet untuk mengundi calon BN, Datin Paduka Chew Mei Fun..?
 

No comments:

Post a Comment