Saturday, March 29, 2014

BUKTI MH370 ADALAH KONSPIRASI MALAYSIA AKHIRNYA DI TEMUI..!!!

Bila syarikat Insuran di China mula membayar pampasan kepada penumpang MH370 bernilai ratusan juta ringgit dan Syarikat Insuran  Lloyds of London juga turut mula membayar pampasan kepada MAS, jelaslah konspirasi yang dimainkan oleh Najib ini berada di dalam kelasnya yang tersendiri kerana bukan sahaja memperdayakan negara-negara maju dan sistem serta peralatan canggih mereka melibat malah turut memperdayakan syarikat-syarikat insuran terkemuka dunia ..jauh melebihi konspirasi LIWAT Raja WALIwat yang dilakukan oleh Tun Mahathir yang mana konspirasi hanya melibatkan dalaman negara sahaja..




Dapat duit, cina PRC tak ngamuk, maki dan nangis?


SEPATUTNYA itulah yang berlaku hari ini di China .... kan ? 

Selepas bersemangat berdemo dan merusuh untuk melepaskan perasaan tidak puashati dan amarah terhadap apa yang didakwa sebagai penipuan oleh kerajaan Malaysia, konon kerajaan Malaysia tidak telus, sorok bukti bla bla bla ke tahap menuduh kerajaan Malaysia sebagai pembunuh penumpang2 pesawat MH370 ....



TAPI bila syarikat insurans China Life menawarkan gantirugi kepada 32 pelanggan yang keseluruhannya berjumlah RM4.8juta, takde pulak suara2 protes kedengaran .....

Maksud saya, untuk syarikat insurans itu mula membayar pampasan menunjukkan yang ia telah menerima pendirian kerajaan Malaysia bahawasanya penerbangan MH370 berakhir di selatan Lautan Hindi, atau dengan katalain, syarikat insurans itu akur dan terima hakikat bahawa penumpang2 yang dilindunginya sudah dianggap mati ( betulkan persepsi saya ini jika ianya salah ).

Jadi pampasan pun diproses dan gantirugi dibayar ...... 

ADA SESIAPA YANG TOLAK (?) atas dasar tidak mahu terima pendirian kerajaan Malaysia ( yang turut dipegang oleh syarikat insurans berkenaan ) ?

Ada sesiapa yang protes dan berdemo depan pejabat syarikat insurans kerana membantah pengiktirafan syarikat insurans atas pendirian Malaysia ?

Ada sesiapa yang tolak kerana mahu tunggu bukti fizikal ditemui terlebih dahulu sebelum sebarang pendirian akan nasib penumpang dibuat ?


Bab pampasan ...... semua terima dengan senyap. 


Din Turtle

DAHlah .... cina PRC yang berkelakuan dan perangai tidak sopan dan tidak bertamaddun hanya beberapa kerat dan sedihnya ia dari kalangan yang educated.

Selain dari itu, lebih ramai yang hanya sedih dan merintih di sudut keseorangan. Kita sama sama bersedih dengan mereka.



sumber




MH370: Lloyds of London mula bayar tuntutan insurans kepada MAS

Lloyds of London

Berita terkini MH370 tuntutan bayaran pampasan insurans Malaysia Airlines- Lloyds of London isu pesawat MH370 – Foto finance.yahoo.com
LONDON 27 Mac – Pasaran insurans tertua di dunia, Lloyd’s of London telah mula membayar tuntutan kerugian kepada syarikat penerbangan Malaysia Airlines (MAS) atas kehilangan pesawat MH370 walaupun misi mencari masih diteruskan di Lautan Hindi.
Pengerusi pasaran itu, John Nelson berkata, kos sebenar pembayaran kepada MAS masih belum ditetapkan kerana jumlah sebenar bergantung kepada punca insiden tersebut.
“Sebagai contoh, Lloyd’s mengambil masa dua hingga tiga tahun untuk mengetahui punca pesawat Air France terhempas pada 2009,” katanya tanpa mendedahkan jumlah yang dibayar kepada MAS. – AGENSI / Utusan Malaysia

MH370 Lost in Indian Ocean: Lloyd’s of London says its paying airline claims - New Straits Times 

LONDON: Lloyd’s of London, the world’s oldest insurance market, says it has already begun paying out claims over the loss of Malaysian Airlines Flight 370, even as searchers continue to scour the Indian Ocean for wreckage.

It’s still far too early to speculate about the cost of the disaster, which will depend in part on what happened to the plane, said Lloyd’s Chairman John Nelson. By way of example, he said it took two to three years to sort out what led to the crash of an Air France plane in 2009.
He said the tragedy was compounded by the unusual way in which the disaster unfolded.
“As regrettable as it is, we expect the occasional loss,” he said.
Flight 370 was en route from Kuala Lumpur to Beijing when it vanished early March 8 with 239 people aboard. Although no wreckage has been found, the Malaysian government said this week that satellite data indicates the plane crashed into the Indian Ocean thousands of miles from land.
Lloyds, a specialist insurance market, on Wednedsay reported pretax profit of 3.2 billion pounds for last year as it benefited from the fact the world suffered fewer natural disasters.
But Nelson said the aviation segment remained a small portion of their overall business.
“We have been insuring airplanes since they were first invented,” he said. “This is what we do.” –AP

sumber

No comments:

Post a Comment