Friday, March 28, 2014

CINA NI DAH TAK BOLEH BERLAKON LAGI...MENUNJUKKAN CINANYA AKHIRNYA..!!!!

Cina ni akhirnya menunjukkan belangnya yang sebenar...cina tetap cina..!!! Kalau sewaktu PRK Kajang dia mungkin terpaksa berpura-pura demi peruntukan dari kerajaan yang turun mencurah-curah ke dalam kantung SJKC, NGO China dan lain-lain. Tetapi kali ini cina ini tak dapat mengawal nafsu cina dia apa bila ada cadangan agar Red Bean Army disekat dan kenakan tindakan tegas...

ADA SIKIT PELIKLAH MCA NIH... KAT BUNG MOKHTAR RADEN MARAH KE MAIN, KAT RBA, DIAM MEMBISU!!!

Friday, March 28, 2014
Sepatutnya dalam keadaan Malaysia yang sedang diberikan imej seburuk-buruknya oleh media-media Barat dan mereka yang menulis serta bertutur dalam bahasa Cina, MCA yang merupakan salah satu daripada komponen Barisan Nasional bingkas membela negara ini dan Kerajaan. Sepatutnya juga MCA yang ahli-ahlinya adalah Cina, baik yang boleh menulis dan bertutur dalam Bahasa Mandarin mahupun yang hanya boleh bertutur dalam loghat-loghat Cina yang lain, mempertahankan kerajaan selain memerangi Red Bean Army yang keseluruhan mereka menulis dalam Bahasa Cina mahupun dalam Bahasa Inggeris lintang pukang.

Bagaimanapun, sikap seperti yang ditunjukkan oleh Chew Mei Fung, bekas calon DUN Kajang mewakili Barisan Nasional, lain pula coraknya. Chew Mei Fung menyelar Bung Mokhtar, Ahli Parlimen Kinabatangan dan menyifatkan Ahli Parlimen tersebut yang juga merupakan salah seorang pemimpin UMNO mengecam Red Bean Army dan meminta kerajaan berbuat sesuatu. Chew Mei Fung menyifatkan Bung Mokhtar cuba menyemai sikap RASIS.

Sungguh aneh, sungguh pelik dan amat menghairankan!!!

MCA menerusi Naib Presidennya, Chew Mei Fung marah apabila Bung Mokhtar mencadangkan agar kerajaan menapis Internet kerana kebiadapan Red Bean Army serta sebahagian pengguna Cinanya yang sudahlah tak reti dan tak faham Bahasa Kebangsaan, bahkan melakukan tohmahan dan fitnah ke atas Malaysia untuk menyeronokkan saudara-saudara mereka di Tanah Besar. Golongan berkenaan turut mengapi-apikan dan menulis pelbagai perkara buruk tentang Malaysia dan Kerajaan Malaysia.

Menurut Chew Mei Fung, usul yang dibuat oleh Bung Mokhtar Raden itu seolah-olah menggambarkan masyarakat Cina tidak matang dan ucapan tersebut sebagai 'menghasut'.

Sama ada Chew Mei Fung sendiri buta perut atau terlalu melindungi masyarakatnya sendiri, sepatutnya dia cukup tahu apa yang telah dilakukan oleh Red Bean Army tentang dirinya sendiri. Dalam PRK DUN Kajang, Chew Mei Fung sendiri mengeluh tentang fitnah yang dilemparkan ke atasnya. Begitu juga dengan cerita-cerita karut terutama sekali kes penderaan pembantu rumah warga Indonesia.

Dari manakah semua itu kalau bukan dari Red Bean Army? Dari manakah TSUNAMI 2013 berlaku kalau bukan TSUNAMI CINA sehinggakan MCA kehilangan hampir keseluruhan kerusi DUN dan Parlimen yang pernah dimenanginya dahulu.

Menjadi seorang Cina tidak salah, tetapi apabila seorang Cina melabelkan orang lain RASIS semata-mata kerana saranan agar orang Cina tidak terus-terusan melakukan pengkhianatan ke atas negara ini, merupakan satu perbuatan yang cukup hina!

Mengapa agaknya Chew Mei Fung tidak menganjurkan peperangan ke atas Red Bean Army, sekaligus mengembalikan kewibawaan MCA yang sudah tercalar teruk berbanding menyerang orang UMNO yang bertungkus lumus cuba memenangkan calon-calon MCA?

Tanda soal yang cukup besar!!!

http://theflyingkick.blogspot.com/2014/03/ada-sikit-peliklah-mca-nih-kat-bung.html

6 comments:

  1. KAN..DAH DEN KOBA.....AN !!!! Tak groti groti yo lai !!! Kok bangso tu, tu yo deh, Cayo bona, buek gi....

    ReplyDelete
  2. samo yo cam bangso yang buek kianat kek Arab Palastin...

    ReplyDelete
  3. Lain yang diacu lain pula yang ditembak. Memang dasar MCA. Jangan percaya pada parti itu lagi. Tengok sajalah surat khabar The Star yang dipunyai MCA tetapi segala isi kandungannya mengagungkan DAP.

    ReplyDelete