Monday, March 10, 2014

KAN GUA DAH CAKAP...

Wayang Cina semua tu..Melayu jual Melayu dekat Cina untuk ambik hati Cina dan Cina tetap akan jual beli Melayu sampai kiamat..!!!

Komuniti Cina Kajang Bersorak Bila Khalid Ibrahim Belit RM9.68 Bilion Dari Najib


MB Selangor TS Khalid Ibrahim telah diberi sambutan wira oleh komuniti Cina Kajang sempena majlis makan malam di Sg Chua, Sabtu lepas.


Perhatikan foto atas, betapa hangatnya sambutan kepada Khalid yang bakal terus kekal sebagai MB Selangor, selepas Anwar Ibrahim 'kalah tanpa bertanding' dalam PRK Kajang.


Dalam penerangan mengenai penstrukturan semula industri bekalan air Selangor yang dipersetujui antara Kerajaan Selangor dengan Kerajaan Persekutuan, Khalid dengan bangganya memberitahu bahawa kerajaan negeri tidak mengeluarkan walau 1 sen pun untuk pengambilalihan operasi air Selangor.

Malahan, Khalid tidak sama sekali mengucapkan terima kasih kepada PM DS Najib Razak dan kerajaan pusat, atas pembiyaan RM9.68 bilion yang dikeluarkan untuk perlaksanaan penstrukturan semula tersebut.

Amaun RM9.68 bilion ini adalah mengikut pecahan berikut:-

  • RM2 bilion diberikan kepada kerajaan negeri sebagai pendahuluan untuk tujuan pengambilalihan; dan
  • RM7.68 bilion untuk pegambilalihan pinjaman dan bon pemegang konsesi.

Mengambilkira tawaran pengambilalihan operasi dari pemegang konsesi pada RM9.65 bilion, bermakna lebihan RM30 juta akan masuk kekantung anak syarikat kerajaan negeri Selangor. (Butiran rujuk SINI).

Nampak gayanya, Khalid sudah memberikan isyarat untuk membelit Najib dan komuniti Cina Kajang telah pun bersorak-sorak dengan kejayaan Khalid mengenakan Najib.

Dikhuatiri nanti, jasa tak nampak tapi tikaman yang mendatang. Berhati-hatilah Najib.

Najib kena dengar sendiri apa yang Khalid putar dalam video di bawah.


sumber

No comments:

Post a Comment