Thursday, February 7, 2013

TAPI NAK BUAT MACAM MANA...MELAYU BODOH...

Diri sendiri,Pak, bini, adik, boy friend adik...semua nak bertanding. Kalaulah ianya berlaku kepada Barisan Nasional tentu kecoh pembangkang dibuatnya modal berceramah.. Tetapi dalam Pakatan Rakyat terutamanya DAP, hal ini dibenarkan...nak buat macam mana..penceramah PAS seperti Mat Sabu dan Mahfuz bodoh..mereka bukannya boleh nampak benda-benda macam ni..otak tak sampai nak fikir...

Sebenarnya isu ini tak lebih sekadar mainan politik dalaman DAP sendiri yang telah menghidu ura-ura Lim Guan Eng dan bapak dia nak calonkan adik Lim Guan Eng. Jadi untuk menyekat dari ianya berlaku, maka disampaikan kepada pemimpin MCA...Lim Guan Eng kena nafi untuk elakkan kemarahan penyokong dan rakyat......!!!




Guan Eng melenting bila adiknya dikaitkan dengan PRU13.

Lim Guan Eng menafikan dakwaan konon adik perempuannya, Lim Hui Ying turut tersenarai sebagai calon Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13). Beliau berkata, adiknya tidak berminat untuk bertanding dan Pengerusi DAP Negeri, Chow Kon Yeow juga mengesahkan nama Hui Ying tidak tersenarai dalam senarai bakal calon DAP.

 "Adik saya tak berminat bertanding dan YB Chow berkata nama adiknya tidak ada dalam senarai. Jika adik saya ingin bertanding, tentu beliau telah bertanding dalam tiga pilihan raya lepas. "Jangan heret saya punya ahli keluarga macam ini," kata Guan Eng pada sidang media di sini semalam. Beliau mengulas laporan akhbar The Star yang menyebut adiknya adalah antara muka baru bertanding pada PRU13.

 Guan Eng menyifatkan laporan itu sebagai fitnah dan berharap pembaca tidak mempercayai apa yang disiarkan oleh akhbar berbahasa Inggeris itu. "Saya tak tahu sama ada The Star seterusnya akan bercakap mengenai saudara lelaki saya. Jika anak lelaki saya berumur 21 tahun kamu akan juga bercakap mengenainya, saya pasti.

 Tetapi saya tak fikir ini baik," katanya. Sebelum ini, adik perempuan kepada Ketua Menteri Pulau Pinang tersebut dikatakan akan bertanding dalam #PRU13 untuk kerusi ADUN Batu Lanchang, Pulau Pinang. Teman lelakinya, Tan Khong Chong, juga calon kepada ADUN Jawi.- BERNAMA

No comments:

Post a Comment