Friday, February 15, 2013

FAKTA CINCIN RM24j :PEMFITNAH ROSMAH...BERTAUBATLAH

Yang asyik memfitnah Rosmah...bertaubatlah...
 
 
 
Pink Diamond Ring - $10.8 million
Vivid Blue Diamond Ring - $7.9 million
Oval-Cut Diamond Ring - $4.2 million
De Beers Platinum Diamond Ring - $1.83 million
Novo Yellow Diamond Ring - $1.35 killion

Ini adalah rekod antara berlian paling mahal pernah diniagakan,untuk gambaran lebih jelas dan melihat betapa cantiknya berlian ini,sila kunjungi link di bawah.

http://luxedb.com/six-most-expensive-diamond-rings-in-the-world/

Dan dalam isu fitnahh cincin berlian membabitkan D.S Rosmah,ia dikatakan berharga $24million!. Geng…takkan la benda $24 million US dollar boleh buat cincai- cincai...aduyaiiii...setiap transaksi berlian yg amat mahal akan menjadi tumpuan dunia. Hanya syarikat2 ternama dan besar saja yang memiliki berlian begini…erk? Boleh pulak syarikat besar ni bawak sorok2 pergi jual yea kakakakakaak…lawak2

Lepas tu hantar pulak dengan kourier…wahh!,jangan ler kita percaya sangat,apa kita ingat ni buah-buahan? boleh tapau,kourier dan jual…adooii (aku menulis dalam ketawa hahahaha).
Bab kourier akan di terangkan nanti.

Cincin fitnah dikatakan bernila $24 million,kita lihat perbandingan:

The Wittelsbach-Graff Diamond – $23.4 million.
Mempunyai sejarah yang panjang semenjak 1673 dan kali terakhir di niagakan pada harga di atas. Ia dibeli oleh LONDON-BASED JEWELER LAURENCE GRAFF pada 2008,dan ia di simpan untuk pameran.

http://www.youtube.com/watch?v=Dw2SYPx6oVo

Dan yang termahal(ppuan mesti suka berlian ni sebab kaler pink) adalah
Rare Pink Diamond - $46 million Ia dijual dalam satu lelongan di Hong Kong,

http://www.theepochtimes.com/n2/world/rare-pink-diamond-sold-46-million-46109.html

Ini adalah dua penjualan berlian paling mahal dalam sejarah dan dan ia dimiliki hanya untuk pameran.

Wahh hebat D.S Rosmah kan,kalah Laurence graff siot!.Boleh pulak D.S Rosmah beli untuk simpan je. (takkan nk pakai kot kakakaka)

Kita tengok pulak cara mereka menipu:

Gambar berlian fitnah yang disebarkan menunjukkan ia dari jenis 'Vivid Blue Diamond Ring' yg paling tinggi pernah dijual pada harga $7.9 million(rujuk carta pada permulaan artikel).Walau bgmanapun harga sebenar bergantung pada 'carat' dah sejarah berlian itu sendiri.
Pssstt…jauhnya lari,dari $7.9 kpd $24 million…gila ke apa.

Mengikut fitnah mereka,mereka bergantung kepada printscreen semata-mata.Apakah penilaian kita hanya berdasarkan printscreen sahaja?,lebih teruk printscreen tersebut banyak kepincangan,teliti perkara di bawah,

(INSPECTION BY: H.E.DATIN PADUKA SERI ROSMAH MANSOR)

Auta!!!..inspection bukan PENERIMA,atau ada yg tak tahu makna inspection?.Jadi kenapa mereka letakkan 'inspection' tidak penerima?.Sudah tentu ia fitnah yang kukuh jika diletakkan penerima atau C/O. Jadi mereka kaitkan sahaja, bukannya menuduh secara terang.

Tambah auta,keterangan ini di letak dalam column address(jgn bgtau aku ada yg tak tahu makna address(AD) ok!).Tidak masuk akal inspection person diletakkan dlm column address.

Alamat penerima bernama lain,dan di letakkan dalam kolum yg sama 'inspection person' yang bernama lain.2 nama berbeza dlm satu column address!.

Nama penerima adalah MALCA AMIT(Jeremy Beh Sin Tee) tapi di inspection kan oleh D.S Rosmah…what the bangang!.
Perlu di ingat,Syarikat Malta Amit ada 2 cawangan di Asia dan banyak tempat di dunia. Yang menjadi persoalan ia hanya tertulis Malta Amit. Malta Amit mana?Singapore?Hong Kong?USA?.

Perlu di ingat alamat yg jelas amat penting dlm satu2 kourier,tambahan ia melibatkan barang bernilai puluhan juta(seperti yg mereka dakwa)

Boleh ke jika dimasukkan data begini dlm pengkalan data?, sudah tentu TIDAK BOLEH!!!

Jadi terang-terang di sini ada orang mengubah,printscreen dan menyebarkannya.

Sila ke link di bawah untuk gambaran lebih jelas beserta gambar2.

http://novandri.blogspot.com/2011/07/eksklusif-pendedahan-bukti-cincin-us24.html

Paling penting berlian ini di hantar ke Malaysia dgn kourier oleh syarikat kourier Malca Amit(lihat di link).

Apakah mereka tidak waras dgn menghantar barang yg didakwa bernilai $24 million dgn kourier?.Seperti kita tahu,amat ramai polis,squad rahsia,anggota keselamatan masa 'Auction Rare Pink Diamond - $46 million' di Hong Kong. Ia menggambarkan betapa ia amat berharga.

Juga 'titik noktah' dalam sistem komputer tidak digunakan pada keterangan-keterangan pendek. Titik ini digunakan bagi menggambarkan kependekan sesebuah perkataan seperti Saint kepada St. ataupun Yang Amat Mulia kepada Y.A.M.

Pada gambar pertama(rujuk di link) sendiri telah jelas bahawa penggunaan noktah dihujung ayat tidak menjadi amalan dalam kerja memasukkan data ke dalam sistem.

Namun kegelojohan untuk menipu dan menyelitkan nama Rosmah Mansor dalam dakyah kenerakaan ini membuatkan pengubah data itu lupa bahawa dia telah memasukkannya di ruangan alamat! Bagaimana 'remarks' dalam sesebuah sistem tidak berisi alamat?

Persoalan kenapa D.S Rosmah tidak saman mereka ini?

Jawapannya mudah,sesuatu yg benar lambat laun kita akan tahu juga. Bayangkan kalau D.S Rosmah ambil tindakan undang2,apa yg akan dilakukan dgn duit saman?.Lagi pun ia memberi 'bad influence' kepada seorang isteri pemimpin dengan turun naik mahkamah?.

Sekali terlibat walau benar sekalipun,akan sentiasa ada jalan mereka memainkan isu.Bukan mudah memberi penjelasan pada berpuluh juta penduduk,di sana kata begini,di sini kata begitu,akhirnya perkara2 yg lebih penting membabitkan rakyat terabai. Setiap hari hanya memiikirkan cara bagi memberi penerangan.Itu pun bagi yg boleh menerima,bagi yg hati batu dan hitam macam mana?

Ini juga salah satu sebab Tun dan D.S Najib menolak berdebat,sekali terlibat walau terang2 betul tetap akan ada kerumitan dlm memberi penjelasan,maka masa akan terbuang hanya kerana memberi penerangan.
Kalau betul anda benar dan berani,silalah ke pejabat Tun atau DSN bersemuka.Tun dan DSN menyambut dgn senyuman,itu pun kalau anda berani.

Kredit: Orion Hairi

No comments:

Post a Comment