Friday, October 24, 2014

NURUL IZZAH PULA DISURUH BERTAUBAT..!!!!!

Kalau sebelum ini Anwar Ibrahim di suruh bertaubat..kali ini giliran anak Anwar Ibrahim pula disuruh bertaubat!!! Cuma sebelum ini yang menyuruh Anwar Ibrahim bertaubat adalah Karpal Sing..kali ini Dewan Ulamak PAS pula yang menyuruh Nurul Izzah bertabat!!!!



Heh! Jangan salah anggap pulak ye. Bukan orang UMNO atau Barisan Nasional yang suruh Si Nurul Izzah tu bertaubat tau sebab isu ni tak de kaitan pun dengan mereka.

Dan bukan juga calon Barisan Nasional yang telah difitnah oleh Si Ahli Parlimen Lembah Pantai tu pada ketika Pilihan Raya Umum yang lalu suruh dia bertaubat.

Tapi kenyataan tersebut keluarnya dari kalangan pemimpin PAS yang jelas tidak bersetuju dengan program 'I Want To Touch A Dog' yang dianjurkan oleh sebuah badan NGO sebelum ini.

Menurut Ketua Penerangan Dewan Ulama Pas Pusat, Datuk Dr. Mohd. Khairuddin Aman Razali, penganjuran ‘Saya Mahu Sentuh Anjing’ jelas merupakan hakikat kepada sebahagian daripada agenda liberalisme untuk meliberalkan hukum-hakam agama Islam.

Katanya, atas sebab itu, selain pemimpin politik Islam yang bertindak memuji serta menggalakkannya, semua pihak terlibat baik penganjur mahu pun mereka yang hadir sebagai peserta perlu segera bertaubat kepada Allah.
 “Dewan Ulama Pas Pusat menegaskan kepada pemimpin politik Islam yang memuji dan menggalakkan penganjuran program seumpama itu agar bertaubat kepada Allah dan jangan dimulakan suatu ikutan yang tidak baik kepada masyarakat Islam.
 “Percubaan untuk mempromosi syariat salah dengan dipelopori orang Islam sendiri menerusi agenda yang dilabelkan dengan label yang lunak hakikatnya adalah agenda liberalisme untuk meliberalkan hukum-hakam Islam,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.
Dalam pada itu, Mohd. Khairuddin berkata, sebarang usaha berdalih dan mencari alasan semata-mata untuk menghalalkan atau merasionalkan sesuatu yang salah perlu ditolak sama sekali, apatah lagi jika kenyataan berkenaan dibuat oleh pemimpin politik.
 “Ia hanyalah dalih untuk meliberalkan amalan syariat umat Islam. Hukum Islam tidak diamalkan berdasarkan nafsu untuk mencari yang mudah tetapi untuk mencari pendapat yang terkuat dengan dalil terkuat berdasarkan penilaian ulama muktabar,” jelasnya.
Jadi, Si Nurul Izzah tu sendiri faham la ye. Kalau rasa ilmu didada tu masih tak cukup nak buat kenyataan menyokong sesuatu program tanpa merujuk kepada Hukum Islam, jangan nak tunjuk pandai. Penyudahnya nanti, dia hanya memalukan diri dia sendiri!!!

No comments:

Post a Comment