Monday, March 18, 2013

JENIS KENDERAAN PUN TAK DAPAT BEZA....BAGAIMANA BISA BERBICARA SOAL EKONOMI..???

Bila Mat Sabu berbicara tentang ekonomi.....tapi kalau kereta waja dengan lori polis pun tak dapat bezakan..apalah yang boleh diharap sangat dari otak Mat Sabu ni..???



Jangan GELAK!!! Pakar Ekonomi PAS nak selamatkan negara dari BANKRAP.

Pakatan Rakyat tidak mahu mengambil alih Malaysia yang sudah bankrap tetapi bersedia ke Putrajaya sebelum itu, kata Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu.

Oleh itu, katanya rakyat yang cintakan Malaysia mesti menyelamatkan keadaan pada PRU13 dengan memberikan kemenangan kepada Pakatan Rakyat.

"Tiada jalan lain untuk selamatkan Malaysia melainkan jatuhkan Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum ini.

“Jika BN menang lagi pasti negara akan bankrap sebab sekarang ini pun sudah ke arah itu," tegasnya ketika berceramah sempena majlis makan malam kutipan dana pilihanraya PAS Negeri di Dewan Besar Sungai Dua.

Menurutnya lagi, slogan 'Ubah Sekarang, Selamatkan Malaysia' bermakna rakyat kena mempersiapkan diri dengan mental yang tinggi dengan memberikan kepercayaan kepada Pakatan Rakyat.

Katanya, kemenangan Pakatan Rakyat pastinya mengembalikan kestabilan politik negara yang hampir luntur ekoran terlalu banyak kepincangan yang dilakukan oleh BN.

Jika ditakdirkan Malaysia bankap tahun 2019, beliau percaya BN menyerahkan pentadbiran negara secara percuma sahaja kerana mereka tidak dapat berbuat apa-apa lagi untuk menghalangnya.

"Jika waktu itu bagi percuma pun Pakatan Rakyat tak mahu kerana nak pulihkan ekonomi negara yang bankrap amat sukar. Jadi, sebelum terlambat buatlah perubahan," katanya.

p/s: Mat Sabu bercakap pasal ekonomi? Tahu ke penyokong Chin Peng tu apa maknanya ekonomi? Mat Sabu tu bini orang dia tahu laaa.. Hahahahaha...

2 comments:

  1. hahaha... muka pung macam sam dol ... ada hati nak cakap pasai eknomi ...... cittttttt puiiiii

    ReplyDelete
  2. Ape petunjuk yang menyatakan Malaysia menuju arah bangkrap?? Hanya pakai sumber hutang luar negara lebih 50% dari KDNK je ke??? hahahahaha... lawak punye timbalang presideng pas yang tak dapat bezakan komunis tu petualang ke atau pejuang....

    ReplyDelete