Tuesday, March 5, 2013

MELAMPAU : ASKAR MINTA NAIK JET EKSEKUTIF KE SABAH!!!!

Apalah sangat askar kita di hantar ke Sabah dengan pesawat Air Asia. Mereka nak pergi berjuang dan ada antara mereka yang mungkin tidak akan kembali ke pangkuan anak dan isteri. Mereka bukannya meminta naik bas mewah macam bas Anwar Ibrahim atau jet eksekutif Anwar Ibrahim malah mereka tidak pernah meminta-minta pun..kerajaan yang beri sedikit keselesaan..hanya sedikit keselesaan sebelum mempertaruhkan nyawa..mewah sangatkah pesawat Air Asia tu...

tetapi jika dibandingkan dengan semangat meluap-luap mereka untuk mempertahankan negara..agar kita tidur lena..sepatutnya mereka diberikan penerbangan kelas business....cuba bayangkan apa agaknya akan jadi kepada otak pembangkang jika ianya berlaku..????





Semalam kami perasan ramai yang terpinga-pinga mengapa Angkatan Tentera Diraja Malaysia menggunakan khidmat peswat Air Asia untuk menghantar anggota tambahan ke Sabah untuk operasi di Lahad Datu. Ada yang berkata ini adalah kerana pesawat Hercules milik TUDM rosak dan tak mampu terbang. Ada juga yag berkata ini semua helah Tony Fernandes nak buat duit. Ini semua spekulasi bangang yang tidak berpijak di bumi yang nyata. Komik khas ini dihasilkan untuk menjawab persoalan di atas. 




Sumber : http://blogserius.blogspot.com/2013/03/serius-komik-kenapa-angkatan-tentera.html

No comments:

Post a Comment