Thursday, August 23, 2012

BIJAK TAPI TAK BERAPA BIJAK...

Kurang bijaklah idea ni...untung dah banyak tu...mengapa tak bagi terus sahaja sepanjang musim perayaan, 24 jam....nak elak kesesakan tapi terus jadi Jem Tart inti nenas...




Pengguna Lebuhraya mencadangkan pemegang konsesi lebuh raya melanjutkan tempoh pemberian diskaun dan rebat tol kepada pengguna pada musim perayaan bagi mengelak kesesakan di plaza tol.

Tempoh masa diskaun dan rebat tol untuk beberapa jam saja menyebabkan pemandu berebut pada waktu berkenaan, sekali gus menyumbang kepada kesesakan di plaza tol.


Sempena Aidilfitri dan ulang tahun kemerdekaan ke-55 tahun ini, semua pemegang konsesi bersetuju menawarkan diskaun dan rebat tol antara 10 hingga 37.5 peratus bagi kenderaan kelas 1.

Kenapa susah sangat pemegang konsesi lebuhraya seumur hidup untuk melanjutkan pemberian rebat tol sehingga cuti hari merdeka.

Setakat ini rebat tol yang diberi oleh pemegang konsesi lebuhraya sehingga 30% dengan penggunaan PLUS Miles pada 22, 23, dan 31 Ogos 2012 di lebuhraya PLUS, ELITE, SPDH, LINKEDUA & BKE.

Adakah menjadi satu kerugian besar jika memberi sedikit rebat sepanjang minggu ini kepada pengguna lebuhraya yang banyak menyumbang kepada syarikat konsesi ini.

No comments:

Post a Comment