Friday, June 15, 2012

MENGAPA KITA BIARKAN SAHAJA...???

Mengapa Cina ini masih bebas memporak-perandakan negara ini....



Konfiden sungguh Bapa Rasis dan PENCETUS TRAGEDI 13 MEI 1969 apabila menasihati bekas Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr. Mahathir agar jangan takut mati atau dipenjarakan. Kit Siang yang sudah berapa lama menjalankan kempen kononnya Mahathir telah melenyapkan wang negara lebih RM100 bilion sepanjang tempoh 22 tahun pentadbiran, menjadikan Mahathir sebagai sasaran kempen pilihanrayanya kerana beranggapan Mahathir adalah pemangkin dan pencetus kepada kekalahan Pakatan Rakyat, sekaligus melenyapkan pengaruh dan permainan DAP melaga-lagakan orang Melayu dan Bumiputera di Malaysia.

Bapa Lim Guan Eng itu sebenarnya sangat takut apabila peranannya dalam TRAGEDI 13 MEI 1969 kembali diperkatakan. Dia telah berusaha bersungguh-sungguh untuk menerangkan yang dia tidak berada di Kuala Lumpur sewaktu tragedi berdarah itu tercetus. Namun pada masa yang sama, Kit Siang tidak pula menerangkan, apakah kempen yang telah dilakukannya dan DAP sebelum Pilihanraya Umum 1969.

DAP telah berusaha sedaya upaya agar rakyat Malaysia, terutama sekali generasi baru agar menganggap perbuatannya dan DAP pada tahun 1969 sebagai satu sejarah dan tidak perlu diingati lagi.

Dan sememangnya agak ramai juga generasi muda yang beranggapan bahawa apa yang berlaku pada 13 Mei 1969 merupakan sejarah yang tidak perlu diingat-ingati. Bahkan ianya tidak wajar dijadikan petunjuk tentang ancaman yang ada pada Lim Kit Siang dan DAP.

Justeru apabila Kit Siang memberikan nasihat kepada Mahathir agar tidak takut dengan mati dan penjara, sebenarnya Kit Siang wajar memperingatkan dirinya sendiri bahawa kebanyakan yang terlibat secara langsung dan tidak langsung dalam Tragedi 13 Mei 1969, terutama di sekitar Kuala Lumpur, Kepong, Segambut, Jalan Ipoh, Setapak, Wardieburn dan Kampung Pasir Setapak, sentiasa mengingati tentang rapat-rapat umum DAP dan Kit Siang sendiri, yang berkobar-kobar mahu Melayu dihalau keluar dari bandar dan status Bumiputera dihapuskan selain Islam tidak dijadikan agama rasmi dan Bahasa Melayu bukannya Bahasa Kebangsaan.

Kit Siang kekal sebagai Kit Siang dan tidak pernah berubah. DAP kekal dengan perjuangan Malaysian for Ultra-Chauvinist seperti pada tahun 1969.

Kalau di negara lain, Kit Siang sudah lama mereput di dalam tanah setelah dihukum bunuh sama ada ditembak, digantung, mahupun disuntik dengan jus beracun. Tetapi bernasib baik kerana tinggal di Malaysia, Kit Siang masih boleh berlagak dan menarik nafas dengan tenang sambil mempersalahkan orang lain sepertimana yang dilakukannya terhadap Mahathir, tanpa perlu bimbang yang dia perlu memikul tanggungjawab atas perlakuannya hampir setengah abad yang lalu.

Seronok barangkali kerana Tun Mahathir menulis tentang 'KETAKUTAN' dalam blognya, mendorong Kit Siang yang sebenarnya sangat takut dengan dosa dan bayang-bayang hitam silamnya, cuba menasihati Tun Mahathir tanpa dia sedar, dia yang sepatutnya mendapatkan nasihat!!!

Dosa-dosanya tidak pernah ditebus, sebaliknya Kit Siang sentiasa menyangka bahawa dengan menjadikan Melayu dan Bumiputera saling bertelingkah sesama sendiri dengan bermotifkan politik, maka dia akan terselamat sehinggalah ke akhir hayatnya!

Benarkah dia akan terselamat dan terlepas daripada dosa-dosanya yang telah membunuh ribuan Melayu dan Cina pada tahun 1969 hanya semata-mata kerana fahaman Malaysia for (Ultra-Chauvinist so called) Malaysian?

Sampai bila dia boleh terus cuba untuk menafikan hasutan-hasutan Malaysia Malaysian pra-PRU 1969 membabitkan dirinya dan DAP? Sampai bila dia akan terus berusaha menyalahkan orang lain semata-mata untuk melindungi perbuatan salah silamnya?

Dan yang paling penting, sampai bilakah pihak berkuasa di Malaysia akan terus membebaskan Kit Siang daripada perbuatannya hanya semata-mata untuk MENJAGA KEHARMONIAN dan TIDAK MAHU MASYARAKAT SEBANGSA KIT SIANG berasa hati?
 

2 comments:

  1. WATAK INI DAN YANG SEANGKATAN DENGANNYA ADALAH PELIHARAAN BARON MONEY LEADER.NAK MAMPUH SIAPA YG BERANI USIK DIA.ADAKAH ANDA SANGGUP SENGSARA DEMI UNTUK MEMASTIKAN WATAK WATAK INI TIDAK TERLALU AKTIF MELENYAPKAN KAUM MELAYU DAN BUMIPUTRA.

    ReplyDelete
  2. mat din...nk nuat lagu mana...takut jgak kt Baron tu..tp tetap nak luku kepala cina celaka ni...

    ReplyDelete