Tuesday, June 28, 2011

DATO' LATT SHARIMAN, KETUA UMNO BAHAGIAN KUALA KEDAH DIFITNAH

JKKKPKSS ingin menjawab artikel 2 blogger , KEDAH KE KL dan MANJUNG MARI yang menyiarkan satu artikel berdasarkan sumber yang tidak sahih.  Blogger KEDAH KE KL TAK BERSALAH kerana ternyata telah ditipu..kalau Tuan blogger  jumpa SUMBER TIDAK SAHIH tu... sila sekeh kepala dia kuat-kuat sebab tak pasai-pasai blogger KEDAH KE KL DAN MANJUNG MARI buat dosa kering!!!

JKKKPKSS ni bukanlah orang kuat Dato' LATT SHARIMAN... JKKKPKSS hanya sekadar kasihankan Dato' LATT yang bertungkus-lumus membawa carakerja baru ke KUALA KEDAH tetapi tidak mendapat sokongan kumpulan ORTODOKS Kuala Kedah!


JKKKPKSS ingin merujuk fitnah-fitnah artikel KEDAH KE KL DAN MANJUNG MARI

http://kedahkekl.blogspot.com/2011/06/panas-ada-ketua-bahagian-umno-di-kedah.html

http://manjongmari.blogspot.com/2011/06/ketua-umno-bahagian-kuala-kedah-di.html

Fitnah 1
Semalam Mc dapat berita dari sumber yang sangat boleh dipercayai, mengenai satu Bahagian UMNO di Kedah yang Ketua Bahagiannya langsung tak buat kerja. Boleh dikatakan, aktiviti untuk kawasan setempat langsung takdak

Kebenarannya
Dato' LATT SHARIMAN akan memastikan beliau akan berada di bahagian Kuala Kedah setiap Sabtu dan Ahad untuk menjayakan aktiviti bahagian yang telah dirancang. Sepeningalan beliau untuk menjalankan tugasnya sebagai Pegawai Tugas-tugas Khas Perdana Menteri, beliau menyediakan 3 penyelaras DUN, 1 penyelaras parlimen dan 1 setiausaha kerja yang telah terbukti rekod perkidmatan mereka, sanggup berkhidmat pada bila-bila masa dan di mana jua! Dalam Persidangan Perwakilan UMNO Kuala Kedah 25 Jun 2011 baru-baru ini, sebelumnya bermula ucapan perasmian, perwakilian disajikan dengan tayangan video dan gambar aktiviti-aktiviti  yang dijalankan oleh UMNO Bahagian Kuala Kedah! Blogger Kedah ke KL dan Manjung Mari boleh dapatkan salinan dari UMNO Bahagian Kuala Kedah!

Fitnah 2
Hinggakan mesyuarat bahagian pun dah lama tak buat. Kiranya apa jua keputusan, ketua bahagian tu main ikut kepala sendiri saja la

Kebenarannya
Persidangan Perwakilan UMNO Kuala Kedah telah ditunda pada saat-saat akhir kerana perancangan awal membawa TUN MAHATHIR sebagai perasmi tidak kesampaian kerana TUN MAHATHIR kurang sihat. Justeru 25 Jun 2011 telah dipilih sebagai tarikh persidangan yang baru dengan dirasmikan oleh Dato' Paduka Ahmad Bashah Md Hanipah, Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Kedah. Para perwakilan turut disajikan dengan video TUN MAHATHIR memberi pesanan dan memohon kemaafan kepada perwakilan kerana tidak dapat hadir merasmikan persidangan perwakilan UMNO KUALA KEDAH.

Fitnah 3
Bayangkan, kantung bahagian pun sampai kering, kerana langsung tidak ada aktiviti.

Kebenarannya
UMNO Bahagian Kuala Kedah ada duit banyak..Blogger Kedah ke KL dan Manjung Mari boleh berhubung dengan Dato' LATT SHARIMAN pada bila-bila masa untuk mendapatkan kepastian atau tengok terus akaun UMNO bahagian!!!


Fitnah 4
Tapi jangan menyekat kemaraan orang muda dalam bahagian yang mahu terus bersemarak hebat menentang pembangkang

Kebenarannya
Dato' LATT SHARIMANlah sebenarnya mewakili golongan muda yang ingin membawa carakerja baru dan nafas baru kepada penduduk Parlimen Kuala Kedah. Golongan yang menentang ialah beberapa pemimpin veteran ORTODOKS yang masih sedap menggunakan taktik lama menipu rakyat! Mereka bimbang carakerja DATO' LATT SHARIMAN dan pegawai-pegawainya bakal mendedahkan kepincangan dan penyelewengan pemimpin terdahulu!

Fitnah 5
McTheory:

Web dan Blog pun dah setahun tak update! Agaknya bahagian tersebut mampus terus kot!!

Kebenarannya
Cuba Blogger Kedah ke KL dan Manjung Mari tengok link kat bawah ni.....

http://lattshariman.blogspot.com/

http://1umno-kualakedah.blogspot.com/


Untuk mengetahui cabaran-cabaran yang dilalui oleh DATO' LATT SHARIMAN dalam usaha belaiu membawa UMNO KUALA KEDAH ke era baru, Blogger Kedah ke KL dan Manjung Mari  boleh baca blog di atas dan beberapa pautan dari blog JKKKPKSS kat bawah ni

http://jkkk-kotasarangsemut.blogspot.com/2011/06/nah-buktidato-latt-shariman-bukan_07.html
http://jkkk-kotasarangsemut.blogspot.com/2011/06/maruah-bahagian-kuala-kedah-dicalar.html
http://jkkk-kotasarangsemut.blogspot.com/2011/06/depan-dato-latt-mengapa-dato-jamil-diam.html
http://jkkk-kotasarangsemut.blogspot.com/2011/06/kola-kedah-akhir-dato-latt-cium-tangan.html
http://jkkk-kotasarangsemut.blogspot.com/2011/06/kola-kedah-dato-bashah-bikin.html

JKKKPKSS ingin mengucapkan terima kasih atas keprihatinan Tuan blogger Kedah ke KL

13 comments:

  1. sabaq byk bro
    ni semua salah paham
    jgn duk tuduh 1 sama lain hang dpt duit aku tak dpt duit. Tapi aku yakin majority dr kita sekupang apa pun tak dpt..
    Aku pun org duk kata Tok Non duk hambuq kat aku, walhal kita sukarela saja..

    peringatan kpd semua rakan2 bloger,sblm nk hentam kepimpinan umno, sila selidiki terlebih dahulu..

    ReplyDelete
  2. Anak Seberang..sepatutnya macam tulah..baru blogger yg bertanggungjawab..dapat menghindarkan dosa!!!TQ bro!

    ReplyDelete
  3. Hang nak marah pasaipa? ada aku bagitau bahagian mana? Rilex dulu.. aku tegur dari jauh dan dengan cara aku. Niat aku baik, untuk bangkitkan UMNO Kedah. Ada nampak UMNO Kedah bergerak ka? ada la sikit tapi lembab. Mai habaq kat aku bahagian yang dinyatakan tu, dah berapa lama tak menang?

    McTheory tak di upah dan tak ambil upah. Malah McTheory tak kenal langsung dengan Manjung.. Dia tu pencacai Pakatan, dia copy artikel aku, mana aku tau.. sory bro.. wasalam..

    ReplyDelete
  4. saya merupakan salah seorang AJK Umno Bahagian yg menang G7; saya pon adalah Pengerusi Penyelaras Caw UMNO di DUN Kubang Rotan; menyelaras 11 caw dan 2 peti undi.. tak larat atoq program!!!! yg terkini: 1hb Julai program Temu Sihat; bawak rombongan Doktor & Nurse melawat pesakit dari pintu ke pintu.. pd 3hb-5hb Julai; bawak 100 petugas 4 peti undi ke Langkawi utk kursus SIMULASI PRU 13; jentera kita sudah bersedia; Program akan ditasmikan oleh Tok Ketua Bhgn

    ReplyDelete
  5. dipetik dari blog Kedah ke KL..."Parlimen Ketua Bahagian tu ialah Parlimen yang pernah Mat Sabu menang dahulu. Kalau tak salah Mc selama sepenggal Mat Sabu jadi ahli Parlimen"

    ReplyDelete
  6. Adoi.
    Dua-dua kawan aku, dua-dua sahabat aku ni.

    Macam ni la ...

    Aku nak mintak Cikgu Latip dengan McTheory relaks sat, benda ni akan menyerabutkan apa yang telah qosot ... seeloknya kita sama-sama rungkaikan supaya yang qosot jadi koi terungkai, yang serabut jadi koi terurus.

    Mungkin ada kesilapan maklumat dan salah paham di sini. Kita sesama kita (bendera sama) relaks sat, mai kita cool down. Pertelagahan hanya akan membuatkan masalah semakin rumit.

    Aku dah tengok gerak kerja jentera UMNO Kuala Kedah sejak kerusi Presiden dipegang oleh Dato' Najib. Dan sudah semestinya sejak beralihnya tanggungjawab KB dahulu kepada KB baharu iaitu Dato' Latt.

    Untuk bab ni,
    Aku clean.
    Aku tiada berpihak.

    Aku just nak luahkan pendapat kepada 2 sahabat aku saja. LLAHI TAALA...

    Aku akan sebut, yang mana SALAH tetap SALAH.
    Kalau yang BETOI, aku akan pertahankan.

    Sebetulnya, aku akui memang Dato' Latt buat kerja.

    Jangan kita nafikan itu.

    Mungkin bagi sesetengah orang masih ada yang belum merasainya, kerana Dato' Latt MUNGKIN belum berkesempatan untuk beliau melakukan tinjauan mesra secara terus direct ke rumah semua orang ATAUPUN Dato Latt masih belum ada ruangan waktu untuk beliau memberikan personal touch dari telapak tangannya sendiri bagi menepuk bahu setiap orang warga Kuala Kedah.

    Ini kita kena akuilah, bahawa Dato' Latt sebagai manusia biasa (bukan SUPERMAN!), serta beliau berkerjaya sebagai Pegawai Khas PM pula, malahan beliau sering kena berada di KL ...

    Ditambah pulak dengan Parlimen/Bahagian Kuala Kedah yang mempunyai pelbagai ragam serta cara berfikir SEBEGITU UNIK dari segenap lapisan rakyatnya, maka garapan kekangan tersebut majadi ASBAB : masih ada yang terus beranggapan Dato' Latt GAGAL walaupun beliau bagi aku sudah BERTUNGKUS LUMUS selama ini menambat hati rakyat Kuala Kedah untuk kembali sokong UMNO/BN.

    Baik dari kaum Melayu, Cina & Indianya ... Semuanya cuba sedaya upaya ditarik kembali oleh Dato Latt & the teams ... Sekalung tahniah.

    Apa yang menjadi percakaran di Kuala kedah, aku nampak, ianya adalah masalah hati.

    Kalau hati dah kata BENCI, walau Dato Latt datang ke rumah membawa secangkir madu pun, pastinya dianggap itu adalah secangkir RACUN!

    Apapun kita kena dapat info & maklumat yang amat tepat & jelas sebelum kita menyatakan sesuatu.

    Aku amat optimis bahawa sahabat aku McTheory MUNGKIN telah mendapat sedikit sebanyak maklumat yang SEDIKIT SEBANYAK TERSASAR.

    Itupun seandainya apa yang McTheory katakan itu adalah ditujukan kepada Dato' Latt Shariman Kola Kedah la ... Kalau bukan , aku no komen.

    KITA KAWAN, TAK MAU LAWAN!

    KITA HANYA JAHANAMKAN PUAK MUSUH2 KITA SAJA ! Iaitu PAKATAN RAKYAT HARAM DAJEY !!


    Salam Persahabatan !


    Aku Sahabat kepada 2 Sahabatku,

    AloQStaQ
    (MOHON DIPERTIMBANGKAN)
    (MAAF ANDAINYA ADA BAHASA YANG TERKURANG & MENGGURIS).

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. AloqStaq...terima kasih atas komen padat dan bernas...

    untuk makluman..Blogger Kedah ke KL dah menjadi sahabat baik UMNO Bahagian Kuala Kedah.

    Tetapi Bagus jugak artikel blogger Kedah ke KL tu...ada hikmahnya....sekurang-kurangnya mungkin itulah yg selama ini terpahat diminda individu2 yg tak kenal Dato LATT SHARIMAN atau orang luar dan dengan teguran pedas blogger Kedah ke KL tu menjelaskan bahawa kerja buat Dato LATT Shariman tidak sampai sepenuhnya ke pengetahuan pengundi KUALA KEDAH dan juga orang luar.

    Mungkin di pihak DATO LATT SHARIMAN sendiri perlu melakukan sesuatu agar peyampaian maklumat dan aktiviti sampai ke semua peringkat dengan lebih berkesan!

    Terima kasih Kedah ke KL
    Terima kasih AloQStaQ

    ReplyDelete
  9. Tuan Kota:-)

    Amboi hangpa gaduh sakan nooo.

    Baguih tuuu. Sehat. Hilang darah tinggi.

    Biasanya orang dalam kumpulan, tak nampak pincang dalaman dan salahlaku. Memerlukan pemerhati luar untuk menampakan perbezaan, cacat dan salahlaku.

    Apa-apa pun ia memang sehat.

    ReplyDelete
  10. Tn Hhalem...ada hikmahnya juga Kedah ke KL tulis artikel tu...tp yg paling ptg ayat ni...

    "Baguih tuuu. Sehat. Hilang darah tinggi."

    he3...

    ReplyDelete
  11. Terimakasih di atas beberapa pandangan menyokong dan mempertahankan kerja buat Umno Bahagian Kuala Kedah termasuk dari JKKPKSS. Bagi saya pandangan jurublog Kedah ke KL telah jauh menyimpang dari fakta sebenar kerana kemungkinannya mendapat maklumat dari 'sumber yang sangat boleh dipercayai' yang tidak berapa boleh dipercayai sangat. Walaupun blogger tidak menyebut Bahagian mana yang dimaksudkan, jelas bahawa bayangan yang diberi tertuju kepada Umno Kuala Kedah oleh kerana disebut ‘bekas Parlimen Md Sabu’ (cuma Kuala Kedah sahaja). Saya terpanggil untuk mempertahankan diri kerana tuduhan yang dilemparkan menyentuh peribadi dan membina sangkaan buruk terhadap saya dan ahli jawatankuasa Bahagian lain yang tekun bertungkus-lumus selama ini. Maka menjadi persoalan saya tentang motif penulisan tersebut dibuat dalam bentuk dan rupa persembahannya.

    Saya juga mentalunkan jemputan JKKPKSS untuk melayari blog saya dan Umno Bahagian di www.lattshariman.blogspot.com dan www.1umnokualakedah.blogspot.com untuk mengikuti perkembangan aktiviti kami di kawasan. Alhamdulillah, blog kami sentiasa dikemaskini dan dipenuhi dengan laporan ringkas aktiviti yang diadakan setiap minggu. Kerap kali juga aktiviti masyarakat anjuran Bahagian di Kuala Kedah mendapat liputan akhbar dan media arus perdana. Malah saya yakin bahawa kerja buat kami adalah lebih agresif berbanding wakil-wakil rakyat tempatan dari Pakatan.

    Kita menyahut saranan YAB Presiden Umno untuk mendengar denyut nadi rakyat dengan serius. Sejak menjadi Ketua Bahagian tiga tahun lalu dan merupakan Ketua Bahagian termuda di Kedah saya mengambil berat persoalan golongan muda serta aspek perubahan yang diingini oleh rakyat. Lanskap kepimpinan Umno Bahagian telah sedikit sebanyak berubah dengan perlantikan golongan profesional dan muda dalam Jawatankuasa Bahagian (termasuk tiga pakar perubatan dan lima pemegang ijazah sarjana). Ianya mendapat sambutan dari kebanyakan ahli Umno Kuala Kedah kerana selama dua tahun berturut-turut, perwakilan G-7 dimenangi oleh majoritinya golongan muda dan golongan terpelajar bawah umur 39 tahun.

    Memang banyak cabaran sukar perlu ditempuhi terutamanya di tempat yang kalah dalam PRU12 seperti Kuala Kedah, tetapi AJK Bahagian serta Cawangan sedang cuba sedaya upaya untuk memenangi semula kawasan Parlimen dan ketiga-tiga DUN dengan kerja kuat dan doa restu ahli-ahli Umno, rakyat tempatan serta rakan-rakan. Isu kewangan yang ditimbulkan juga tidak tepat kerana kedudukan kewangan Bahagian adalah antara yang paling kukuh di negara seperti yang telah dibentangkan oleh Bendahari Umno Bahagian hujung minggu lalu di Mesyuarat Perwakilan Bahagian. Dari aspek bantuan kemasyarakatan, Umno Kuala Kedah juga mempunyai kekuatan sendiri membantu rakyat yang ditimpa bencana kerana mempunyai kelengkapan penyelamat termasuk bot sendiri dan telah dibuktikan kemampuannya semasa bah besar Kedah tahun lalu. Sukarelawan Umno Kuala Kedah yang dipanggil Barisan Kola mempunyai anggota lebih 500 orang membantu mangsa bencana tidak hanya dari Kedah tetapi juga hingga ke Kerian, Perak.

    Program yang dilaksanakan di Kota Sarang Semut sendiri terlalu banyak memenuhi kalendar aktiviti tahunan. Dalam keadaan kalah dan tidak terwakil mereka masih boleh membawa pembangunan ke Kuala Kedah atas nama Cawangan serta Umno Bahagian.

    Silalah teruskan mengkritik dengan fakta dan niat membantu membawa kebaikan tetapi janganlah sekali-kali mencipta sangkaan buruk serta menyebarkan fitnah.

    ReplyDelete
  12. Niat sumber Mc amat diragui dan boleh dipertikaikan.. Dato Latt its a man who walk d talk.. For me its totally slander.. Moga kita satu hati di dalam perkara ini.

    ReplyDelete
  13. asman...Mc tak bersalah...dia cuma semangat lebih terutama bila dapat berita ada bahagian UMNO yg tak buat kerja. Sebenarnya group yg bagi laporan tu lah yg tak buat kerja!!!nanti Mc boleh saman "budak jahat KOLA KEDAH tu"

    ReplyDelete