Thursday, June 30, 2011

TEMBAK SAJA KOMUNIS NI....

Niat jahat Bersih 2.0 sudah tidak dapat disangkal lagi apatah lagi apabila mereka turut membawa agen-agen asing untuk menimbul kan huru-hara ni negara ini. Tembak saja ejen asing ini....

KDN beri polis mandat bertindak


Oleh ZAINAL AZHAR MOHAMED

pengarang@utusan.com.my


KUALA LUMPUR 28 Jun – Kementerian Dalam Negeri (KDN) telah memberi mandat kepada Polis Diraja Malaysia (PDRM) untuk melakukan apa sahaja yang sepatutnya terhadap mana-mana pihak termasuk penganjur perhimpunan haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) demi menjaga keselamatan negara.Menterinya, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, ia termasuk menyiasat Parti Sosialis Malaysia (PSM) yang cuba menghidupkan fahaman komunis.

“Bersih dan pihak lain yang terlibat juga diingatkan bahawa PDRM sentiasa memantau gerak-geri mereka dan tidak teragak-agak akan mengambil tindakan.
“KDN telah memberi mandat kepada PDRM untuk melakukan apa yang patut terhadap Bersih dan pihak terlibat (penyebar fahaman komunis) demi memastikan keamanan dan keselamatan rakyat.
“Pihak yang terlibat dinasihat tidak memandang ringan terhadap pemantauan dan pengumpulan maklumat yang dilakukan PDRM,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini.
Hishammuddin mengulas tindakan penganjur dan peserta perhimpunan haram Bersih 2 yang didakwa cuba menghidupkan semula fahaman komunis.
Bersih melalui PSM juga didakwa mendapatkan bantuan ejen asing dari Filipina dan Korea Selatan untuk menyebarkan propaganda jahat bagi menggulingkan kerajaan.
Tindakan kotor pihak terbabit terbukti apabila sekumpulan 28 ahli PSM serta seorang lelaki Filipina, Romeo Castillo, 59, dan warga Korea, Min Young Song, 24, ditahan di hadapan Kolej Matrikulasi di Ledang, Johor, Sabtu lalu.

No comments:

Post a Comment