Tuesday, June 7, 2011

NAH BUKTI...DATO' LATT SHARIMAN BUKAN PEGAWAI TUGAS-TUGAS KHAS DATO' SERI NAJIB...!!!!!!!.

nampaknya terbuktilah desas-desus selama ini yang dibawa ombak Selat Melaka dan ada yang  di hanyutkan oleh ombak Lautan HINDI bahawa Dato' LATT SHARIMAN, KETUA UMNO BAHAGIAN KUALA KEDAH BUKANLAH PEGAWAI TUGAS-TUGAS KHAS KEPADA PERDANA MENTERI



Yang syoknya yang dok jaja cerita ni bukanlah orang lain, gang-gang AJK BHGN jugak...malah ada yang dok cakap tu pernah sendiri pijakkan kaki depa di pejabat DATO LATT. Tapi sebab hati depa busuk....depa balik dan jaja cerita DATO LATT tipu orang KOLA KEDAH kata dia Pegawai Tugas-tugas Khas Perdana Menteri tapi pejabat pun tak ada!

Bila dua tiga kali keluar kat Surat Habaq dok tulis bahawa DATO LATT Pegawai Tugas-tugas Khas Perdana Menteri,.....DATO LATT Pegawai Tugas-tugas Khas Perdana Menteri.....DATO LATT Pegawai Tugas-tugas Khas Perdana Menteri...........kelulah mulut-mulut depa ni,  lebih-lebih lagi bila DATO SERI NAJIB sendiri turun merasmikan Mesyuarat UMNO BAHAGIAN KUALA KEDAH 2010, tertutup rapatlah mulut-mulut jahat di dalam UMNO KOLA KEDAH!

Tapi puak-puak ni masih tak puas hati lagi dengan DATO LATT, jaja pulak cerita DATO LATT ni jarang ada dalam kawasan, selalu dok di KL...ada  apa-apa nak minta tolongpun susah!

Tapi depa lupa sewaktu nak betanding dulu satu KOLA KEDAH tau DATO LATT ni pegawai tugas-tugas Khas PM dan tentula kerja dia perlu bertumpu di KL. Dan sebab yang utama majoriti pilih DATO LATT sebagai KETUA BAHAGIAN ialah kerana dia pegawai DATO SERI NAJIB. Kedua, DATO LATT adalah orang muda yang selama ini diharapkan oleh ahli UMNO KUALA KEDAH dapat membawa idea dan nafas baru kepada UMNO KUALA KEDAH!

Yang hairannya, pasai apa baru lani nak timbul isu selalu tak ada dalam kawasan! siap ada orang bawa isu kata TOK LATT bukan pegawai tugas-tugas khas DATO' SERI NAJIB dan tak ada pejabat!!!!
Kalau DATO LATT nak turun KOLA KEDAH setiap hari..maka betullah DATO LATT bukan Pegawai Tugas-tugas Khas Perdana Menteri tapi PEGAWAI TUGAS-TUGAS KHAS MB KEDAH!!!!


Kalau dia tak ada dalam kawasan pun INSYAALLAH setiap minggu dia balik dan memberi khidmat kepada pengundi KOLA KEDAH  dengan komited sekali 24 jam sehari. lagipun DATO' LATT ada tinggalkan kat ORANG KOLA KEDAH SEORANG PENYELARAS PARLIMEN, 3 PENYELARAS DUN dan SEORANG SETIAUSAHA KERJA yang 24 jam sedia membantu menyelesaikan sebarang permasalahan orang KOLA KEDAH! Malah kerja buat DEPA ni semua lebih baik dari yang pernah dok ada selama ini!!!!


Selama ini yang dah pernah jadi YB DUN dan PARLIMEN KOLA KEDAH,  majoriti menetap di dalam kawasan...ada perubahan ka!!!!!apa kerja depa buat , malah langsung tak boleh capai 50% daripada yang TOK LATT buat..yang selalu pengundi KOLA KEDAH dok tengok YB KEHULU KEHILIAQ makan kenduri..orang mati...makan kenduri... orang mati...lepas tu ada yang kerja kencing orang rata ceruk...sebab tulah KOLA KEDAH kalah 4-0...bukannya sebab kena cantaih tapi sebab YB dok janji macam-macam kat rakyat tapi tak kotakan janji depa!!!!

Dan yang paling tak boleh diterima ialah betapa tak beradabnya depa ni, sampai pegawai DATO SERI NAJIB, iaitu orang kepercayaan PM pun depa sanggup fitnah dan perburuk rata cerok! Tetapi itulah kehebatan politik KOLA KEDAH, sapa yang tak tahan DAULAT, bawa duit 1 feri pun lari tengah malam dengan pukulan OMBAK politik KOLA KEDAH ni!

Sebenarnya yang tak puas hati tu cuma sekoq dua saja kepimpinan UMNO BAHAGIAN KUALA KEDAH ,tak puashati sebab DATO LATTlah punca orang KOLA KEDAH termasuk penyokong-penyokong depa sendiri dah  tahu kerja buat depa yang tak seberapa selama ni . Depa tak puas hati sebab impian depa nak pegang jawatan no 1 UMNO BAHAGIAN KUALA KEDAH tak mungkin kesampaian kerana kualiti kepimpinan DATO LATT jauh melebihi standard kerja buat depa yang tak pernah ada standard!!!!

Sebenarnya banyak perubahan yang Dato Latt bawa untuk rakyat Kuala Kedah. Kalau disenaraikan kat sini segala pembaharuan yang dilakukan oleh DATO LATT pun tak guna sekiranya puak-puak yang tak sedar diri  ini masih tidak mahu membuka mata dan telinga mereka ke arah perpaduan UMNO! Semua dah besaq panjang, dah tua bangkapun untuk fikirkan yang terbaik untuk UMNO kecualilah masih ada yang dok pikiaq kepentingan diri sendiri, dok atuq dia DUN sini, BINI DIA DUN sana, ANAK dia DUN situ, MAK MENAKAN DIA PARLIMEN!

DATO LATT bagaimanapun tetap dok senyum tak kira berapa banyak fitnah yang dilemparkan kat dia malah DATO LATT boleh dikategorikan cukup baik punya sebab sanggup "DOK BAYAQ GAJI ORANG WALAUPUN ORANG TU SELALU DOK TIKAM DIA RATA CERUK KAMPUNG!"

Jadi sempena Mesyuarat Agung UMNO BAHAGIAN KUALA KEDAH yang akan berlangsung nanti, puak-puak yang dok suka buat kacau tu bawa-bawalah bertaubat. Marilah bersatu di bawah kepimpinan DATO LATT kerana yang penting sekali ialah merampas kembali KOLA KEDAH dan NEGERI KEDAH dari PAKATAN RAKYAT. Kalau kalah 4-0 lagi, tak guna juga sapa pun yang jadi KETUA BAHAGIAN nanti.

Lagipun ingatlah sama bahawa ALLAH SWT sentiasa bersama mereka yang beriman dan bertaqwa, DATO LATT tak pernah terfikirpun untuk menjadi KETUA UMNO BAHAGIAN tetapi dengan ketetapan ALLAH SWT, maka jadilah DATO LATT KETUA BAHAGIAN! Yang penting setiap AJK dan ahli UMNO bahagian KUALA KEDAH berkhidmatlah dengan ikhlas kerana sesungguhnya sekiranya ALLAH SWT telah menetapkan bahawa salah seorang dari AJK UMNO BAHAGIAN KUALA KEDAH akan menggantikan DATO LATT sebagai ketua bahagian suatu hari nanti, maka akan jadilah siPOLAN tersebut! Tiada apa yang dapat dilakukan oleh DATO LATT apabila sampai masanya ALLAH SWT berkehendakkan DATO LATT turun dari takhtanya!

4 comments:

  1. Tuan,

    Tongkang Yard / Peremba depa lengkong masuk Umno Kola ka la ni?

    ReplyDelete
  2. tak kesudahan nampaknya angin taufan lautan kola ni ... rasa macam nak bergegaq bumi kola dengan perselisihan angin - angin taufan tu !

    ReplyDelete
  3. AloqStaq...inilah akibatnya bila kepentingan peribadi melebihi segalanya.....tiada rasa hormat kepada Presiden Parti dan yg lebih menakutkan lagi...tidak redha dengan ketentuan ALLAH SWT!!!!

    ReplyDelete