Wednesday, October 16, 2013

APA BEZA PENIPUAN CEC DENGAN KELEMAHAN PENGUNDIAN PEMILIHAN UMNO..???

Kita ketawa dan gembira bila kita dapat menjadikan kelemahan dan penipuan dalam pemilihan CEC DAP sebagai isu yang amat mencalar imej DAP. Tapi kita orang UMNO tak belajar dari peristiwa tersebut..kita hanya tahu ketawa..kebetulan isu penipuan CEC ini jatuh tergolek di depan mata lalu UMNO mensensasikan isu tersebut...bukannya UMNO mencari kelemahan-kelemahan DAP...jarang berlaku sebagaimana jentera DAP hebat mengcungkil kelemahan pemimpim-pemimpin UMNO.

UMNO hanya suka ketawa..ketawa dan terus ketawa tapi tak pernah berminat untuk belajar. Kita ketawa sehingga akal kita tak berfungsi dan terus mati..buktinya ialah pemilihan sayap UMNO..Pemuda, Puteri dan wanita UMNO baru-baru ini..penuh dengan kelemahan seperti sistem pendaftaran perwakilan, tempat mengundi yang tak sesuai dan pemantau yang lemah.

Namun apa yang paling menjejaskan imej UMNO ialah kertas undi yang sangat tidak profesional..!!! Malas nak cerita...kita tengoklah sendiri nanti...!!!


Bila melihatkan kertas undi yang disediakan..gambaran pertama yang boleh dikatakan ialah..orang yang buat borang undi ni memang tak pernah terlibat dengan mana-mana proses pengundian dalam mana-mana organisasi!!! Pengetahuan beliau tentang UNDI adalah kosong..kosong..kosong!!!

UMNO sebagai sebuah parti politik yang paling lama memerintah  sesebuah di dunia . Dengan pengalaman lebih setengah abad, UMNO tidak harus melakukan kesilapan atau membuat kertas undi yang begitu lemah..!!!

UMNO harus tahu...jangan terlalu bangga dengan transformasi yang dilakukan kecuali suatu transformasi itu diusahakan dengan bersungguh--sungguh untuk mencapai kejayaan..
Transformasi dalam sistem pemilihan UMNO bukannya main masak-masak atau main kahwin-kahwin...satu dunia sedang memerhati terutama pembangkang. Pembangkang pasti akan mempergunaakn kelemahan UMNO untuk menjahanamkan lagi UMNO yang dah sedia jahanam!!!

   

No comments:

Post a Comment