Saturday, September 21, 2013

MELAYU BODOH CUBA BUAT BAGI NAMPAK PANDAI

Bengapnya Melayu ni..kalau bapa dia bodoh sertai DAP, anak dia lagi 1000x bodoh dok nak sertai DAP juga.,,Orang UMNO keluar saja dari perut mak dia..dia dah kenal siapa DAP..Cina pemakan babi tegar...bapa segala penipu!!!

Yang bodoh sedih tu..dia nak bertanding , cina DAP tak bagi...dia rasa dia diperbodohkan dengan alasan-alasan bodoh..!! Memanglah dia sedang dan selalu diperbodohkan oleh cina DAP sebab Melayu yang masuk DAP tu bodoh dia tahap GABAN!!!!




'Bukan 50 sen tetapi 5 sen' - Ahli DAP...Inilah Dikatakan Kurang AJar Sikap DAP

SHAH ALAM: Seorang ahli DAP, Amran Ahmad berkata nilai orang Melayu dalam DAP bukan 50 sen tetapi hanya 5 sen.

Beliau berkata demikian mengulas kenyataan Pengerusi Jawatankuasa Penyelaras DAP Melayu Pulau Pinang, Zulkifli Mohd. Noor yang menyifatkan kewujudan ahli Melayu dalam DAP hanya bernilai 50 sen.

Amran, yang merupakan anak kepada bekas Naib Pengerusi DAP, Allahyarham Ahmad Nor berkata, nilai tersebut sesuai bagi menggambarkan sikap rasis dan berat sebelah parti itu terhadap pengorbanan ahli parti berbangsa Melayu yang hanya dipandang ringan.

"Perjuangan bapa saya dalam DAP, sejak-sejak mereka (DAP) menang, ada mereka hargai tak? Ada mereka nyatakan perjuangan bapa saya? Pernah mereka nyatakan nama bapa saya dalam DAP? Tak pernah.

"Bila mereka nak pakai, mereka nak tarik sokongan kaum India, mereka letak nama P Patto (timbalan setiausaha DAP). Satu apa pun perjuangan bapa saya dalam DAP tak disebut," katanya ketika dihubungi Antarapos.

Akhbar Utusan Malaysia hari ini melaporkan Zulkifli sebagai berkata penyertaan kaum Melayu di dalam DAP hanya sebagai pelindung sikap rasis parti itu.

Dalam masa yang sama, Amran turut membidas parti itu yang enggan membuka penyertaan kepada ahlinya untuk bertanding dalam pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC), 29 September ini.

"Saya ni ahli, sudah empat tahun.. pun tak bagi bertanding.  Mereka kata ini kongres la, nak pakai calon lama la.. Bagi saya itu semua mengarut. Itu semua satu cara untuk menyekat Melayu lain bertanding dan mengekalkan muka yang sedia ada. Itu saja," katanya sambil menambah, terdapat ramai lagi ahli Melayu yang kecewa ekoran tidak dibenarkan bertanding.

Setiausaha Organisasi DAP, Anthony Loke dalam sidang medianya pagi tadi berkata beliau kecewa dengan kenyataan Zulkifli.

"Kenapa sekarang? Saya kecewa dengan pemimpin lama yang membuat komen seperti itu ketika ini," katanya lagi.

Zulkifli adalah seorang daripada lapan calon Melayu yang akan bertanding bagi merebut jawatan ahli Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP dalam pemilihan hujung bulan ini.

1 comment:

  1. Saudara-saudaraku yang disayangi semua, apa kita lupakan sekejap tentang politik kita dan kita luangkan masa hanya 5 minit untuk membaca link yang saya sharekan di sini. Kerana apa yang saya lihat ramai kawan2 saya di luar sana masih x nampak "the big picture" what has happen to the world. Dan saya saya juga seperti pemilik blog hanya menjalankan tanggung jawab sebagai seorang muslim menyebarkan ilmu yang yang kami sudah tahu kepada semua saudara MUSLIM ku yang belum tahu. Dan tanggungjawab anda sebagai muslim untuk mengambil tahu apa yang sedang terjadi di dunia kita. Bukan hanya di dalam negara. Tujuan hanya 1. Saya dan juga owner blog tersebut iaitu, DEMI ALLAH IMAM MAHDI BERADA DI AMBANG PINTU. Oleh itu, ambillah ilmu dari Al Quran dan Hadis tentang apa, bagaimana kewajipan setiap muslim jika itu sudah berlaku (Mahdi sudah dizahirkan). Sumpah demi Allah jika kita tidak cukup persediaan mungkin secara tidak sengaja kita lah yang akan menentangnya. Masya Allah.. Minta supaya dijauhkan. Untuk itu ada 2 blog yang saudara patut kaji dan fahami sedalam2nya tentang apa yang dibahaskan di dalam blog tersebut. Semoga semua orang Islam di Malaysia sentiasa bersatu demi mempertahankan kesucian islam dan demi persediaan menanti akan kehadiran penyelamat kita semua. In shaa Allah..

    Blog pertama :
    DIA YANG TERSEMBUNYI

    Blog kedua :
    MENCARI DAMAI DI LANGITMU

    Untuk pengetahuan semua owner blog ini mempunyai ilmu yang sangat tinggi (kami panggil abah) yang ilmunya itu salasilahnya sehingga ke Rasulullah saw. Jangan salah faham saya tidak fanatik akan dia saya seperti yang lain2 sangat menghormati ilmunya itu. Semoga semua mendapat taufik dan hidayat. Dan ketahuilah fitnah akhir zaman itu berlapis-lapis sehingga orang alim pun pening memikirkannya. Dan Alhamdulillah saya setelah mengembara ke 2,2 blog tersebut. Awan mendung, jerebu yang selama ini berkumpul di dalam kepala saya telahpun dijernihkan. Alhamdulillah.
    Alhamdulillah.
    Alhamdulillah.
    Salam semua.

    ReplyDelete