Thursday, May 19, 2011

PENYOKONG PAS SEMAKIN PERCAYA ANWAR ..!!!!

Rasa-rasanya bukan Wan NAsuha sahaja yang was-was dengan NIK AZIZ, malah mungkin beribu-ribu lagi penyokong PAS yang was-was dan mungkin perlu cium kaki ANWAR IBRAHIM atau tidak akan cium bau syurga!





http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0519&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_07.htm

Pembaca Harakahdaily.net mahu Azizah sumpah laknat

KUALA LUMPUR 18 Mei - Seorang pembaca Harakahdaily.net, Wan Nasuha Wan Hassan hari ini meminta Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail bersumpah laknat atas nama Allah, bagi menafikan lelaki dalam video seks yang didedahkan trio 'Datuk T' bukan suaminya.
Ini kerana, tegas beliau, penafian lisan semata-mata oleh Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu sebelum ini, tidak mampu meyakinkan rakyat, bahawa pelaku dalam video seks tersebut bukan Datuk Seri Anwar Ibrahim dan sebaliknya Wan Azizah pula yang diperlekehkan.
Pada masa sama, Wan Nasuha juga meminta Wan Azizah mengadakan sidang akhbar sebaik sahaja selesai bersumpah, bagi menunjukkan kepada umum bahawa jam tangan Omega milik Anwar 'berada' dalam simpanan beliau dan bukan dalam simpanan polis.
Menurut pembaca Harakahdaily itu lagi, Wan Azizah perlu mengambil tindakan tegas dan berani seperti itu, bukan sahaja bagi menamatkan 'fitnah' jijik terhadap Anwar tetapi yang lebih penting, untuk menyatukan semula ummah negara ini yang berpecah akibat pendedahan video seks.
"Hanya Wan Azizah sahaja di muka bumi ini yang berupaya menyelesaikan kekusutan ini. Beliau perlu akur bahawa isu video ini telah menjangkaui kepentingan peribadi, keluarga dan politik. Keharmonian ummah sudah terancam dan kestabilan negara telah tergugat.
"Hanya Wan Azizah yang mampu menyelamatkan ummah daripada terus dilanda musibah ini. Penafian lisan sahaja tidak cukup. Tambahan pula 'si isteri' adalah presiden parti yang berketua umumkan 'si suami'," katanya seperti dipetik dari http://harakahdaily.net.
Beliau yang sering menulis surat terbuka berkaitan isu semasa dan dipercayai aktivis Pas menambah, jika Presiden PKR itu bersumpah, segala 'fitnah' terhadap Anwar akan tamat kerana tiada insan rasional menolak kesahihan sumpah laknat apatah lagi, ia dilakukan sendiri oleh isteri kepada mangsa fitnah.
Dalam pada itu, Wan Nasuha berkeyakinan bahawa Wan Azizah sedar dan peka bahawa kewajipan Presiden PKR itu kepada Allah, untuk menegakkan kebenaran dan keadilan mengatasi segala pertimbangan duniawi.
"Sesungguhnya penyelesaian kepada isu ini terletak di tangan beliau. Saya amat berharap dan berdoa agar beliau menyambut baik cadangan ini. Seterusnya mengambil tindakan yang dicadangkan, insya-Allah," ujarnya lagi.
Mengenai pendedahan video seks yang dikaitkan dengan Anwar itu, Wan Nasuha berkata, sebagai isteri dan ibu, beliau bersimpati dan memahami penderitaan yang terpaksa ditanggung oleh Wan Azizah sekeluarga.

4 comments:

  1. JGN HARAP LAA DIA NAK BERSUMPAH. TP KALAU BAGI DIA DAK JEMBU ATAU AMOI MONTOK, TAK PAYAH ORG SURUH PUN, DIA BALUN DULUUU BROO KEHKEHKEH

    ReplyDelete
  2. memang itulah yg dikehendaki oleh ramai pihak, sama ada penyokong kerajaan, penyokong pembangkang atau rakyat berkecuali.
    perkara penting seperti ini hendaklah diselesaikan dgn kadar segera. jika dibiarkan, hanya akan mencetuskan semakin banyak kekeliruan dan kerosakan yg lebih teruk kemudian hari.
    secara logik, mereka yg mengaku kononnya difitnah hendaklah sedaya upaya membuktikan mereka tidak bersalah. demi maruah diri, keluarga dan ummah.
    tapi apa yg skrg ini adalah sebaliknya. yg menuduh itu pula yg betul2 ingin membuktikan dia berkata benar. jadi siapa yg patut dipersalahkan?
    fikir2kanlah..

    ReplyDelete
  3. Jeffry....benda syok...sapa2 pun mesti balun dulu..tambah2 plak kalau ANU besar gila!!!!

    ReplyDelete
  4. omong...bagi ANWAR , siapa yg suruh dia bersumpah...orang itulah yang bersalah!!!

    ReplyDelete