Monday, May 2, 2011

CINA TUA GILA SEKS YANG BODOH.....

dah jelas macam nipun UMNO nak berkawan lagi...takpalah...usap TELOR dia dan jilatlah!!!!! Lepas tu nafi pulak dan kata ianya mainan DAP. Senang saja kalau nak jawap soalan budak Cina yang mahu HAK ISTIMEWA ORANG MELAYU DIMANSUHKAN....tak payah putar belit kurang 2/3 dan sebagainya....JAWAB SAHAJA HAK ISTIMEWA ORANG MELAYU BOLEH DIMANSUHKAN DAN LU KENA BALIK CHINA!!!!mudahkan nak bagi anak Cina jiwa komunis faham~!!!!

http://theunspinners.blogspot.com/2011/04/soi-lek-ada-niat-mansuhkan-hak.html


http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0430&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_03.htm

Soi Lek nafi sokong PKR mansuh hak Melayu

MELAKA 29 April - Presiden MCA, Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek menafikan membuat kenyataan dalam siaran video YouTube MCA TV bahawa beliau akan menjadi orang pertama mengundi Parti Keadilan Rakyat (PKR) jika parti pembangkang itu berjaya memansuhkan kedudukan keistimewaan orang Melayu.
''Itu tidak benar. Jawapan saya itu telah diputarbelitkan. Itu kerja parti pembangkang DAP dan sebab itu saya mengatakan parti itu memang pakar dalam hal ini," ujarnya kepada pemberita selepas menghadiri Kem Percambahan Minda Pemimpin MCA Kebangsaan di Philea Resort, Ayer Keroh di sini, hari ini.
Menurut beliau, dalam satu pertemuan dan sesi dialog dengan penyokong laman sosial Facebook di Johor Bahru sebelum ini, salah seorang daripada peserta telah bangkit mempersoalkan MCA kerana tidak berusaha untuk memansuhkan hak keistimewaan orang Melayu.
''Saya mengatakan perkara itu bukan senang untuk dicapai kerana kita tidak mempunyai majoriti dua pertiga, perkara itu perlu dibawa kepada Mesyuarat Majlis Raja-Raja, perkara ini adalah isu sensitif dan jangan terkeliru dengan putar belit parti pembangkang," katanya lagi.
Sebaliknya kata Soi Lek, beliau telah mencabar PKR bahawa parti itu tidak akan berani menyentuh soal hak keistimewaan orang Melayu kerana kononnya perjuangan mereka adalah untuk mendapatkan hak sama rata semua kaum.
Beliau menambah, perkara itu dilakukan oleh pembangkang sebagai strategi mereka untuk mengelirukan dan meraih simpati masyarakat Cina kerana melaungkan perjuangan mereka untuk keadilan bagi semua kaum.
''Cukup jelas jawapan saya telah diputarbelit oleh DAP," ujarnya.

8 comments:

  1. UMA boleh maafkan atas kesilapan teknikal kerana dia memberi alasan memberi cabaran kepada PKR dan dia yakin PKR tidak mampu melakukannya tetapi jawapan tersebut hendak boleh di capai dan di baca oleh kaum mereka.

    ReplyDelete
  2. UMA..senang sj bila nk jawab pertanyaan budak2 Cina yg buat2 tak faham ni ....MCA kena bagi tahu dalam ceramah mereka...KITA BOLEH HAPUS HAK ISTIMEWA MELAYU TAPI KITA SEMUA KENA BALIK NEGARA CHINA...senang je..lps tu semua Cina akan faham....HAPUS HAK ISTIMEWA MELAYU=BALIK CINA

    ReplyDelete
  3. Gua setuju dengan apa yang lu kata bro [Jkkkk]Biarpun SL memberi alasan namun sikap'killing 2 birds with 1 stone oleh SL jelas.Menghasut dan memecahkan bangsa Melayu.

    Alasannya kira logik kalau cabarannya dibuat kepada DAP bukan PKR atau PAS..[beliau sekadar menyalahkan DAP memutar belit ucapannya...THINK AGAIN...very cunning]

    ReplyDelete
  4. Ingat semudah itu untuk menukar mamansuh meminda merosak menjahanam HAK ISTIMEWA MELAYU?

    Kalau bangsa lain, memang la diorang nak hapus...tapi kenapa ada org MELAYU yang nak hapus HAK ISTIMEWA MELAYU?

    ReplyDelete
  5. sgray...yang paling benar ialah tiada keikhlasan MCA untuk bekerjasama dengan UMNO..kebanyakan kenyataan pemimpin MCA lebih kpd menggugut UMNO agar beri segalaya kepada kaum CINA...senang cakap MCA adalah DAP versi GOOD COP!Bolehkah kita percaya utk letakkan MCA mewakili kerusi majoroti Melayu dlm PRU13 nanti!!!!

    ReplyDelete
  6. Pemuda TG..Ramai lagi Melayu benih ANWAR BRAHIM yg tak sedar diri...semoga ALLAH SWT membuka hati mereka sblm terlambat!!!!

    ReplyDelete
  7. Amatlah bersetuju dengan saranan tu..[Bolehkah kita percaya utk letakkan MCA mewakili kerusi majoroti Melayu dlm PRU13 nanti!!!!]

    , sudah tiba masa mereka yang sombong tu berusaha membuktikan kemampuan mereka..kalau menurut gua DS Najib,Umno seharusnya menggerakkan orang2 Melayu dikawasan2 bandar yang dikuasai puak2 nie ..Melayu yang bertutur dalam bahasa mereka dan memahami sifat semula jadi mereka...kerana kalau mengharapkan terus puak2 duri nie...akhirnya semua kawasan yang mereka bertanding akan 'dilepaskan' sahaja kepada DAP..i.e Gerakan dan SUPP hancur..

    ReplyDelete
  8. sgray....dengan pelbagai tuntutan tidak masuk akal oleh MCA utk org Cina (sama sj mcm DAP) kita tidak boleh meletakkan sebarang kepercayaan terhadap parti-parti CINA komponen BN.jgn sampai orang Melayu tepuk dahi sebab sendiri yg menggadai kuasa!!!

    ReplyDelete