Tuesday, August 12, 2014

SUSAH HATI NAMPAK...!!!!

Cina tua DAP takut kehilangan kuasa...hilang sumber pendapatan di negeri yang paling kaya..!!! Juga bimbang anaknya akan turut mengalami nasib yang sama...

Kita hanya merancang..Allah juga yang menentukan!!!

8/12/2014
 
0
PETALING JAYA: Penasihat DAP Lim Kit Siang menggesa semua 43 wakil rakyat Pakatan Rakyat di Selangor menyatakan pendirian mereka mengenai krisis semasa Menteri Besar Selangor. 

Dalam 'posting' ringkas di blog beliau berikutan kenyataan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin bahawa Barisan Nasional (BN) Selangor akan memberikan sokongan tanpa syarat kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim untuk terus berkhidmat sebagai menteri besar jika undi tidak percaya dilaksanakan, Lim berkata adalah satu keadaan yang 'mendesak dan penting' untuk semua wakil Pakatan negeri menyatakan pendirian mereka.

"Masa adalah sangat kritikal ekoran perkembangan pantas keadaan politik di Selangor dan negara ini, dan semua proses membuat keputusan politik tiada lagi pilihan melainkan ia perlu dipercepatkan supaya Pakatan Rakyat tidak boleh dilihat sebagai tidak berupaya untuk bertindak balas terhadap perubahan politik yang berlaku secara pantas," katanya.

Barisan Nasional pada Isnin berkata akan memberi sokongan kepada Khalid jika usul tidak percaya dibentangkan di Dewan Undangan Negeri.

Terdahulu pada hari Isnin, selepas bertemu Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah, Khalid berkata beliau akan kekal sebagai menteri besar dan mana-mana Exco yang enggan bekerja dengannya boleh meletakkan jawatan.

sumber




6 comments:

  1. SUSAH HATI.TERASA DAH KENA JENTIK.

    ReplyDelete
  2. mohon melayu PAS lebih kuat dalam musibah ini. Cina kafir dah mula hilang timing. Teruskan penyatuan. Sembah tahniah kepada Sultan Selangor. Tuanku adalah teras kekuatan melayu Selangor.

    ReplyDelete
  3. DAP amat takut penyatuan orang melayu dibawah PAS-UMNO kerana mereka tidak boleh memecahbelahkan kuasa orang melayu dan islam, Lim kit sial mempunyai agenda Singapura untuk menghancurkan kuasa politik orang melayu dengan memperalatkan anuar aljuburi. Selagi orang melayu kekal bersatu selagi itulah cita-cita kit sial akan terkubur bersama dirinya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS sedar akan hal ini tapi nak buat macam amna Anwarinag berkuasa dalam PAS

      Delete