Saturday, August 23, 2014

HANGPA SEMUA TAK LAYAK...!!!!

Ayah kata anak layak...anak kata mak layak...mak kata ayah anugerah tuhan..anak pun kata papa hebat...
semua depa anak beranak hebat...hangpa macai langssung tak hebat..hehhehe


GEMPAR : Anak Mengaku Emaknya Layak Jadi MB Selangor Pula Kah Kah Kah


Nurul Izzah kata mak dia yang kaki penipu tu 'mampu' untuk menjadi Menteri Besar Selangor yang baik. Takyah jadi MB pun seluruh dunia tahu dia seorang yang ibu & isteri yang 'baik'.

Dia tak pernah persoalkan sama ada laki dia ker dalam video dengan China Doll tu, dia tak pernah selidik betul ker laki dia bukan homo dan juga adakah mak Izzah ni pernah akui kesilapan dirinya dan laki dia memimpin PR selama ni?



Kalau nak cakap ahli keluarga sendiri mampu memimpin negeri Selangor tu, bapa saya pun mampu jadi MB di situ. Tapi adakah sekadar mampu saja membolehkan seseorang itu memimpin sebuah negeri?

Jawapannya belum tentu lagi. Kerana jika mengikut keupayaan Wan Azizah yang bukan anak jati negeri Selangor, dia telah gagal memimpin Pakatan dari dulu sehingga sekarang. Lihat saja, apakah yang berlaku dalam Pemilihan pa sebelum ini. Adakah ianya berjalan dengan smooth dan baik?

Kalau nak bercakap berkenaan mampu, memang semua orang mampu jadi MB tapi adakah semua orang memiliki ciri-ciri kepimpinan / leadership yang memungkinkan organisasi, pertubuhan, parti, negeri atau negara yang dipimpin dijamin akan memberi implikasi positif.

Seruan saya mudah untuk macai-macai PR, jangan buat keputusan menyokong berdasarkan pandangan ahli keluarga mereka yang mempunyai kepentingan sebaliknya lihatlah terlebih dahulu track record mereka sebelum ini semasa memimpin masyarakat dalam kelompok yang sedikit.


P/s : jaga parti pun tunggang langgang, ni pulak nak jaga negeri orang.

sumber

No comments:

Post a Comment