Thursday, August 21, 2014

PARIA KATA PARIA BETUL..!!!!

Puak Paria ni anggap semua yang dilakukan oleh paria-paria semuanya betul..!!! Paria tak pernah bersalah..!!!


GOPAL SRI RAM KATA DAKWAAN YANG DIKENAKAN TERHADAP SURENDRAN TAK MASUK AKAL


Bekas Hakim Mahkamah Persekutuan, Datuk Seri Gopal Sri Ram berkata sesiapa sahaja boleh mengutuk keras terhadap sesuatu penghakiman yang sedang atau telah dibuat.

Bekas Hakim yang pernah mewakili Pakatan Rakyat Perak dalam beberapa petisyen pilihan raya yang lalu berkata, dakwaan yang dikenakan ke atas peguam Anwar Ibrahim N Surendran kerana mengkritik penghakiman bertulis yang dikeluarkan mahkamah ialah sesuatu yang di luar jangkaan, tidak masuk akal mendakwanya di bawah Akta Hasutan hanya kerana mengeluarkan pendapat.

Sri Ram adalah seorang peguam yang kemudiannya menjadi orang pertama dilantik terus sebagai hakim Mahkamah Rayuan, dan kemudian dilantik sebagai Hakim Mahkamah Persekutuan pada tahun 2009 atas nasihat Perdana Menteri.
"Kamu hanya dianggap melanggar undang-undang atau menghina mahkamah sekiranya menyerang seorang hakim secara peribadi," katanya.

Jika Sri Ram kata apa yang dikatakan oleh Surendran hanyalah kritikan biasa lepas ni bolehlah rakyat Malaysia menjerit berkata Mahkamah bodoh, bangang, ikut teluntuk Anwar Aljub

No comments:

Post a Comment