Friday, August 22, 2014

NAK BERPOLITIK..MAIN CARA POLITIK

Kalau nak maafkan semua orang..minta jadi paderi pengampun..boleh maafkan semua orang..!!!

Meneruskan saman membantu mengurangkan kerancakan puak PR menabur fitnah tetapi asyik memaafkan..matilah kami nak teruskan melawan fitnah bertali aus puak PR>>!!!


PUAS FITNAH NONG CHIK, INI JALANG BARU NAK MINTAK MAAF ??




Terlajak perahu boleh diundur, terlajar kata buruk padahnya... ini kisah Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar yang sudah mengaku salah, buat fitnah terhadap ahli MT UMNO Datuk Raja Nong Chik Zainal Abidin.

Dalam satu kenyataan terbuka yang disiarkan oleh Malaysiakini, Khamis, anak sulung Datuk Seri Anwar Ibrahim itu berjanji tidak akan mengulangi perkataan-perkataan fitnah tersebut.

Kenyataan Ahli Parlimen Lembah Pantai itu dipercayai untuk 'tutup' kes saman fitnah yang difailkan oleh Raja Nong Chik terhadapnya sebelum ini.



Julai tahun lalu, Raja Nong Chik yang juga merupakan Ketua UMNO Bahagian Lembah Pantai,memfailkan saman terhadap Nurul Izzah dan dua lagi atas dakwaan menerbitkan kenyataan fitnah berhubung pembelian tanah di Bukit Kiara.

Bekas Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar itu memfailkan saman tersebut di pejabat pendaftar Mahkamah Tinggi Sivil pada 17 Julai 2013 melalui Tetuan Raja Riza & Associates.

Beliau menamakan Nurul Izzah, Mkini Dotcom Sdn Bhd, pemilik portal berita Malaysiakini dan wartawan Malaysiakini, Lu Wei Hoong, sebagai defendan.

Dalam pernyataan tuntutannya, Raja Nong Chik, mendakwa Nurul Izzah, telah mengeluarkan kenyataan fitnah serta palsu berhubung pembelian tanah itu pada sidang akhbar di Bangunan Bakti, Taman Tun Dr Ismail, sehari sebelum hari pengundian pada pilihan raya umum ke-13 (PRU13).

Raja Nong Chik mendakwa kenyataan Nurul Izzah itu telah diterbitkan di laman web Malaysiakini pada hari sama iaitu 4 Mei lepas.

Beliau memohon perintah injunksi agar defendan-defendan sama ada melalui dirinya atau ejen-ejennya dihalang daripada mengeluarkan atau menerbitkan perkataan sama yang menfitnah dirinya.

Beliau juga memohon ganti rugi am, teruk, teladan, satu perintah supaya defendan menerbitkan satu permohonan maaf, faedah, kos dan lain-lain relif yang difikirkan wajar oleh mahkamah.

Katanya akibat penerbitan kenyataan itu, reputasi dan maruahnya sebagai ahli politik, bekas menteri dan senator yang dihormati di negara ini telah terjejas teruk.

Pada Pilihan Raya Umum Ke-13, 5 Mei lepas Nurul Izzah menewaskan Raja Nong Chik dengan majoriti 1,847 undi.

Berikut permohonan maaf Nurul Izzah:

Bahawa Saya, NURUL IZZAH BINTI ANWAR merujuk kepada kenyataan media saya yang dibuat pada 04.05.2013 iaitu pada petang sehari sebelum Pilihanraya Umum Ke-13 diadakan bertajuk “Dato’ Raja Nong Chik Zainal Abidin’s Involvement in the Transfer of 12 Acres of Bukit Kiara land from Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) to A Nominee Company for Onward Sale to A Major Property Development Company for Close to 475 Million”.

Saya kini mendapati terdapat kesilapan di dalam kenyataan tersebut yang telah menjejaskan nama baik dan reputasi Datuk Seri Utama Raja Nong Chik Bin Dato’ Raja Zainal Abidin sebagai seorang ahli politik, akauntan bertauliah, ahli perniagaan dan Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar ketika itu serta keluarga beliau.

Saya kesal dengan kenyataan tersebut.

Saya berjanji untuk tidak akan mengulangi kenyataan-kenyataan saya di atas dan apa-apa kenyataan yang berkaitan dengan penerbitan kenyataan saya di atas.-21/8/2014

AgendaDaily

sumber


No comments:

Post a Comment