Monday, August 25, 2014

SEBAB TU BANYAK BOCOR..!!!!

Sebab tu banyak aktiviti pemimpin kerajaan bocor sampai berapa kali Najib masuk toilet sehari pun pembangkang boleh tahu..Inilah puncanya. Memang kita profesional tetapi penyokong PR amat tidak profesioanal.

Ambil contoh akaun kerajaan Negeri Melaka pernah bocor..!!! Siapa pula yang bocorkan isu NFC hingga mencalarkan imej kerajaan dengan begitu teruk sekali..semua itu penyokong PR yang diambil bekerja atas dasar profesional oleh pemimpin BN!!!!



(APA KATA NAJIB) Khairy kata "Saya TIDAK KISAH jika pekerja saya penyokong Pakatan Rakyat"


KUALA LUMPUR: Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin berkata beliau tiada masalah untuk mengambil penyokong Pakatan Rakyat berkerja dengannya sekiranya terbukti individu itu berkebolehan tinggi.

Katanya individu tersebut juga seharusnya bersikap profesional, boleh menyimpan maklumat-maklumat sulit serta patuh kepada kerajaan yang memerintah.

"Jika ada seseorang dari Pakatan yang terbukti lebih berkebolehan, satu-satunya perkata yang saya risaukan ialah maklumat sulit," katanya pada Sidang Kemuncak Pemimpin Pelajar Malaysia (MSLS) kelapan bertema 'Malaysia: Getting On or Getting By' di Kuala Lumpur pada Sabtu.

Menurut Ketua Pemuda UMNO itu, biar apapun fahaman politik yang dipegang, calon tersebut mestilah seseorang yang mampu mendokong amalan beretika di pejabat.

"Saya tidak kisah jika dia tidak menyokong saya atau parti saya. Saya juga boleh terima jika dia tidak sukakan saya tetapi saya tidak boleh terima jika dia membocorkan (maklumat sulit) atau tidak menghormati etika di pejabat.

"Kita tidak menyembunyikan apa-apa tetapi ada sesetengah perkara yang dianggap sensitif dan sesetengah maklumat yang dilihat sulit atas sebab-sebab keselamatan," katanya.


Dalam pada itu, beliau turut mengakui bahawa terdapat calon dari Perdana Fellows yang mengkritiknya dalam laman media sosial, namun beliau tetap mengambil mereka bekerja percaya mereka mampu memberi sumbangan kepada negara.

Tambah Khairy, selagi calon-calon tersebut memberi khidmat kepada menteri dan kerajaan yang memerintah, ia dianggap 'sudah cukup baik'.

Anggota Parlimen Rembau itu menjawab soalan sama ada beliau ingin mengambil pelatih politik dari pembangkang sekiranya mereka lebih berkebolehan berbanding pelatih dari Barisan Nasional (BN).

Sidang kemuncak MSLS itu dianjurkan oleh United Kingdom & Eire Council of Malaysian Students (UKEC).

SUMBER


2 comments:

  1. inilah antara menteri yang ada dlm cabinet en najib. Perlakuannya tak ubah seperti harapkan pagar, pagar makan padi. Teruskan simpan orang seprti ini dan kita sama sama tengok apa akan jadi pd Tanah Malaysia akan datang.

    ReplyDelete