Tuesday, November 19, 2013

PEMIMPIN MELAYU NI STIM SANGAT DENGAN KAJIAN DARI BANGSA CINA..BIARPUN KAJIAN TU KAJIAN UNTUK MEMBUNUH MEREKA..!!!!!

Menteri atau siapa-siapa yang cadangkan kereta berumur 12 tahun dilupuskan ..sepatutnya bila keluar sahaja idea bodoh ni dari mulut dia, kita tangkap kasi sunat sekali lagi sebab otak dia letak kat kepala bawah..mudah mudahan otak yang lebih bernas akan keluar bersama kepala bawah yang baru tumbuh tu..
 

kalau tak jadi Menteri, CEO GLC mana-mana, kroni menteri mana-mana yang boleh beli kereta RM juta-juta berbelas-belas biji dan mampu bayar 3  bulan habis....tapi hanya sekadar rakyat biasa hutang kereta pun dah 9 tahun..baru dapat tarik nafas lega 3 tahun selesai hutang kereta..kena beli kereta baru..hutang lagi..



Pemimpin Melayu suka  bergantung dan diperbodohkan oleh cina..cina tak kira lagu mana cina tu..di kepala otak cina adalah untuk menjatuhkan kepimpinan Melayu tak kira walau lagu mana cara dia..melalui luar..dalam..kiri..kanan..depan atau belakang..janji Melayu jatuh!!!

macam mana lah Najib dok boleh menteri menteri SUPER BANGANG dan SUPER MORON lagu ni dalam kabinet dia..nak umum benda-benda yang akan menyusahkan rakyat..fikir dan bincang 1000 kali dulu..!! Jangan main cakap sebab  nak bagi ada benda yang nak dicakapkan..!!! Tapi akhirnya akan menyusahkan kerajaan balik..!!! Orang tak akan kata cina MIROS jahanam ni yang kata tapi orang akan kata menteri UMNO yang kata..pembangkang akan spin isu ni habis-habisan sampai PRU18 walaupun ianya sekadar cadangan..

Nak jadi menteri yang berjaya..belajar lah dari Anwar Ibrahim..cakap yang indah-indah..tak jadi tak apa tapi hati rakyat tak sakit..tapi menteri UMNO BN suka cakap bagi sakit hati rakyat.. naik harga gula nak bagi kurang kencing manis..ayam naik harga..jangan makan ayam...nak tambah duit poket kroni-kroni....bagi tahu ada kajian nak buang 50% kereta lama atas jalan dengan alasan supaya jalanraya lebih selamat!!!

habis tu yang kita dok buat kereta murah-murah tu selamatkah..???? Sedangkan majoriti kereta lama atas jalan bukannya dipandu lajupun..segelintir sahaja yang ubahsuai untuk berlumba..yang lain-lain tu terutama orang Melayu beli kereta 12 tahun keatas sebab lepas 12 tahunlah baru mereka boleh rasa bawa PERDANA, WAJA , ACCORD, MERCEDES, BMW sebab lepas 12 tahun kereta tu jadi murah..merasa jugaklah bawa family naik kereta-kereta besar!!!




[SEBARKAN] Hapuskan kereta yang melebihi 12 tahun adalah cadangan apek ni. Kerana cadangan dia ada pihak yang cuba menyalahkan kerajaan. Mungkin itu adalah agenda tersembunyi dia. Diharap pak menteri menolak cadangan tak masuk akal Professor Wong Shaw Voon dari MIROS ni. Apek.. lu punya cadangan bukan menyenangkan rakyat, tapi menyusahkan rakyat kerana akan memikirkan hutang seumur hidup, habis bayar duit kereta kena tukar lagi kereta. Tak habis habis kena berhutang, fikir sikit nasib rakyat yang kurang berkemampuan. Bantah! Bantah! Bantah!

SUMBER

3 comments:

  1. Kalau apek tu dan TimbMent tersebut berada di Cuba dah kena belasah.Di Cuba kebanyakan kereta yg masih dipakai terdiri dari kereta2 vintage sebelum Perang Dunia 11 lagi.Akibat pengharaman mengexport barang2 berteknologi tinggi oleh US ke atas Cuba maka rakyat Cuba bergantung penuh dgn kereta2 sedia ada.Maka kehadiran kereta2 vintage Volvo dan bbp jenis kereta soviet era 1940an masih dipakai di Cuba.Kerajaan Cuba tak menyusahkan rakyat.

    Maka jangan menyusahkan rakyatlah.

    Keselamatan jlnraya tak semesti berpunca drp kereta saja.Keadaan jalan bagaimana.Pemandu juga faktor kemalangan.Driver mabuk pun boleh menjahamkan pengguna lain.Lorong2 sempit juga bahaya.Lampu malap pun bahaya.

    Carilah idea yg menyenangkan semua pihak.

    ReplyDelete
  2. nie la menteri melayu makan babi keparat asyik nak menyusahkan melayu je..keparat ..sembahyang tak mau..nama je islam..

    ReplyDelete
  3. Setuju sangat dengan admin. Jika setiap 12 tahun kena beli kereta baru. Tauke cina yang dah kaya akan jadi kaya raya. Kakitangan kerajaan yang berhutang kereta dengan bank selama 9 tahun akan sentiasa berada dalam hutang. Kecualilah kilang proton boleh bagi harga yang murah, baru boleh tukar kereta selalu.

    ReplyDelete