Sunday, November 3, 2013

AMARAN..!!! DATANGLAH MACAM NAK MASUK KUBUR..!!!

Satu peringatan yang baik kepada pemimpin-pemimpin elitis UMNO...!!! datanglah berkempen di PRK Sg Limau seolah-olah nak masuk lubang kubur bukannya nak belarak kenduri kahwin kali pertama..!!!!

NASIHAT KERAS BUAT PEMBESAR-PEMBESAR YANG DATANG KE SUNGAI LIMAU DENGAN KENDERAAN PENGIRING!!!

Sunday, November 3, 2013
PRK di Sungai Limau semakin hampir. Tidak sampai pun 25 jam lagi. Semakin ramai nama-nama besar yang muncul di Sungai Limau walaupun sebahagian besar daripada mereka, langsung tidak pernah tahu di mana dan bagaimana keadaan Sungai Limau sebelum ini. Sama ada di pihak Pakatan, mahupun di pihak UMNO-BN, nama-nama besar yang didatangkan untuk berkempen pada saat-saat akhir dilihat atau lebih tepat lagi, diharapkan dapat membantu memenangkan parti masing-masing.

Namun ada sesuatu yang barangkali terlepas pandang oleh pihak-pihak terbabit.

Sungai Limau merupakan kawasan perkampungan. Jalanrayanya tidak besar dan tidak banyak. Kebanyakan penduduk pula menggunakan jalanraya dengan motosikal atau kereta-kereta yang sudah berumur untuk urusan kerja. Dan kebanyakan daripada mereka, termasuklah anak-anak muda menggunakan jalanraya tersebut dengan corak pemanduan yang bolehlah dianggap sebagai lembab.

Jadi, apabila ada orang besar yang datang ke kawasan Sungai Limau dengan motosikal pengiring dan kereta-kereta pengiring lain, dan kemudian pula dipandu dengan corak pemanduan seolah-olah tiga batang jalan raya di Sungai Limau bagaikan Lebuhraya Utara Selatan, nampak benarlah sikap angkuh dan juah mereka.

Apa perlunya orang-orang besar yang menggunakan kenderaan pengiring memecut kenderaan mereka dengan kelajuan yang tidak mungkin dapat dicapai oleh penduduk tempatan? Apa yang mereka terlalu sibukkan sehinggakan orang kampung yang sudah biasa menggunakan jalanraya dengan motosikal buruk mereka terpaksa ke tepi dan akhirnya tersadai di birai jalanraya yang dipenuhi batu-batu kerikil dan tanah merah, yang merupakan projek mee segera PRK?

Tidak bolehkah orang-orang besar tersebut memperlahankan kenderaan mereka? Tidak bolehkah para pembesar dan pemimpin-pemimpin utama parti itu.... TERUSKAN BACAAN DI SELANGOR CHRONICLE

No comments:

Post a Comment