Thursday, March 17, 2011

TOK NAN.....

Katanya TOK NAN ni sombong dan berlagak...dan itulah yang sering dicanang oleh golongan-golongan tertentu dalam bahagian Kuala Kedah.

Baru-baru ini ketika sedang berurusan di salah sebuah bank di ALOR SETAR, tiba-tiba terpandang kelibat TOK NAN masuk ke dalam bank tersebut. Suasana bank yang sunyi sepi dan sungguh profesional serta korporat sebelum ini tiba-tiba sahaja bertukar rentak  sebaik TOK NAN menjejakkan kakinya. Staf bank yang sibuk melayan pelanggan, masing-masing mengambil kesempatan menegur TOK NAN dengan ramah dan penuh hormat serta begitu mesra sekali malah sempat bergurau seolah-olah TOK NAN BOSS mereka atau masih EXCO KANAN!

Saja-saja tanya soalan bonus kepada salah seorang staff bank tersebut....rupa-rupanya DATO' ABDULLAH HASNAN KAMARUDDIN, MANTAN EXCO KANAN ZAMAN SANUSI JUNID adalah bekas bos mereka suatu ketika dahulu.
Kata staff bank tu lagi...dari dulu TOK NAN ni baik terhadap mereka dan suka menolong dalam kerjaya dan sebagainya. Itulah puncanya mereka sangat teruja setiap kali kedatangan TOK NAN berurusan di bank mereka !

Bezanya ada juga BOSS atau bekas BOSS yang staffnya rasa macam nak langgar saja jika ternampak BOSS  atau bekas BOSS mereka berada di tepi jalan!!!!Ayat "Kalau aku tau dia mampuih tepi jalanpun, aku jangan kata nak tolong angkat...tengokpun tak mau" selalu kita dengar!!!!Itulah nasib sesetengah BOSS dan x-BOSS yang sombong dan angkuh ketika di puncak!!!!

2 comments:

  1. saya tak kenal Tok Nan yg dulu saya mengenali Tok Nan yg sekarang; antara kepimpinan bahagian yg sgt rajin dan masih cergas menggerakkan Umno di peringkat akar umbi. Dlm politik org lebih suka mendengar `seloka & jenaka' kerana ianya mengembirakan! kita takut kpd realiti yg mengerikan wpon Umno telah tumbang di kedah; mk masih ramai kaki bodek yg hidup mcari mkn dgn politik Umno Kedah yg semakin hilang kekuatan & pengaruhnya

    ReplyDelete
  2. Zuraini Kamal...Tok Nan seorang yang berjiwa politik. Walaupun tidak dijanjikan apa-apa..Tok Nan masih menabur bakti sehingga ini!!!!

    ReplyDelete