Sunday, July 1, 2012

LAYANAN KELAS PERTAMA PEMERINTAH BUDDHA KE ATAS UMAT ISLAM ROHINGYA

Pemerintah Islam di Malaysia memberikan layanan yang terbaik kepada rakyat yang bukan beragama Islam tetapi lihatlah layanan pemerintah bukan Islam...



Kita Asyik Bersengketa. Tapi Lupa Nasib Saudara Myanmar Di Sana (Gambar-Gambar 18SG)

Di MaLaysia kita asyik bersengketa sesama Islam yang tak berkesudahan nampaknya.
Tapi ramai yang terlupa nasib saudara kita di Myanmar sana

Bolehkah anda membantu muslim Burma yg dilupakan..??
 jika anda tak mampu membantu mereka walau dengan apa jua cara..bolehkah sekurang-kurangnya anda ceritakan sahaja nasib dan keadaan mereka kepada teman anda/dunia..?
ngerinya..imej kanak-kanak muslim di perlakukan begini...ummah benar-benar rindukan seorang Khalifah...penjaga dan pelindung kebajikan mereka..maaf kalau imej mengerikan


KAUM buddha Burma sedang menyembelih saudara-saudar kita di sana..dihadapan pihak-pihak berkuasa tanpa ada pembelaan dari mereka..mereka membawa pedang senjata2 tajam membunuh setiap muslim yg ditemui lalu mayat dibakar.. ALLAHUAKBAR..






.



Sebenarnya sejarah duka bangsa Rohingya ini juga panjang..
sudah lebih 200 tahun lamanya mereka dizalimi oleh pemerintah Buddha..yg bersilih ganti hinggalah ke zaman junta tentera kuku besi saat ini..

Banyak kenalan dari sana..menceritakan keadaan sedih mereka..berbagai cerita duka bersama mereka.. cuma baru-baru ini siri kezaliman di sana meningkat semula..maka kali ini sahabat-sahabat dari arab sendiri yg inform maklumat terakhir di sana..

No comments:

Post a Comment