Tuesday, July 24, 2012

LAGI CIRI BARUA KEGEMARAN DAP

DAP cukup sayang Melayu spesis ni untuk dijadikan babi peliharaan...



 Aspan, Sakmongkol tak berani tegur LGE atas ketidak adilan dan penindasan penjaja Melayu

Aspan, Sakmongkol tak berani tegur LGE atas ketidak adilan dan penindasan penjaja Melayu


Setiap tahun ada saja kisah penjaja Melayu dihalau dari berniaga di Pulau Pinang. Bermula dengan peniaga di KOMTAR, kini peniaga di Bazar Ramadan di Jalan Penang dipindah MPPP sesuka hati ke Jalan Phee CHoon.

Dulu macam-macam helah diguna untuk menghalau peniaga tersebut. Kini pula tapak yang ada dah jadi bazar tradisi selama 26 tahun tidak dibenarkan lagi tapi tempat untuk Little India masih dibenarkan.

Baca seterusnya di MyMassa sini.
Cuba bandingkan layanan yang peniaga Melayu ni dapat dengan peniaga Cina di Pulau Pinang. Atas jalan pun boleh meniaga. Kenapa alasan mengganggu lalu lintas diberikan kepada peniaga Melayu untuk 'halal'kan kezaliman ke atas mereka. Yang meniaga atas jalan ni tak ganggu lalu lintas ke?




Double standard.


Kenapa jalan boleh ditutup untuk peniaga Cina tetapi tidak untuk peniaga Melayu walaupun hanya untuk bulan Ramadhan. Untuk peniaga Cina, jalan tersebut ditutup sepanjang tahun. Rasis sungguh DAP ni.

Itukah KEADILAN yang Guan Eng terapkan dalam pentadbiran DAP di Penang?



Sementara itu, dua Melayu baruah yang menjilat telor Lim Guan Eng akan hanya senyap dan tidak kata apa kepada penganiayaan kepada anak bangsa mereka. Kalau ini tak jelas lagi bagi orang Melayu di anaktiri dan ditindas, tak tahulah nak kata ...

Hanya mereka akan putarbelit bahawa bawah UMNO lagi teruk, kenapa UMNO tak bela mereka, dll.

Bagi anak haram dua orang ini, UMNO dah bela tapi DAP reverse kan apa saja usaha UMNO. Janganlah kerana ada kesilapan dan ketirisan sedikit sana sini, mahu diputarbelit dan dikaburkan rakyat akan sumbangan UMNO.

Kedua Melayu baruah ini hanya berani terhadap parti lama mereka dan bangsa mereka sendiri tapi takut nak tegur bangsa Cina DAP yang menindas bangsanya sendiri.

Mereka akan memberi pelbagai helah sama seperti mereka hanya diam saja apabila DAP buang Tengku Aziz menyatakan pendiriannya.

SUMBER

No comments:

Post a Comment