Thursday, July 24, 2014

PARIA INGAT APA..???

Paria ni ingat dia kat india ka...?????


HAPUSKAN SEKOLAH AGAMA DULU BABI SAITAN... APA TINDAKAN PDRM?

Wednesday, July 23, 2014



Malaysia sudah terbalik!

Penghinaan dan caci nista terhadap agama Islam, institusi agama Islam mahupun orang Islam, tidak dikenakan sebarang tindakan. Malahan aduan dan laporan polis terhadap individu tersebut, juga tidak dibuat. Dasar tolak ansur yang keterlaluan, menyebabkan golongan seperti individu tersebut besar kepala dan berasakan mereka sentiasa betul dan tiada sesiapa pun yang boleh menyentuh mereka. Sedangkan orang Melayu-Islam yang memberikan respons dengan nada yang serupa, dituduh mencetuskan isu perkauman dan dibuat laporan polis terhadapnya.

Ini yang berlaku di Kedah.

Seorang perempuan India bernama VINAMONA VM telah menulis di dalam FACEBOOK... "HAPUSKAN SEKOLAH AGAMA DULU, BABI SAITAN".

Kenyataannya itu mengundang reaksi marah daripada pengguna-pengguna Facebook yang lain, terutama sekali yang beragama Islam. Ini adalah kerana institusi agama Islam termasuklah sekolah-sekolah agama Islam mempunyai kedudukan istimewa dalam Perlembagaan Persekutuan. Pemberian kewarganegaraan kepada datuk nenek VINAMONA VM pada tahun 1957 dahulu adalah berdasarkan persetujuan bahawa mereka dan keturunan mereka dalam apa yang dikenali sebagai KONTRAK SOSIAL, tidak akan sama sekali mempersoalkan tentang kedudukan agama Islam, institusi agama Islam mahupun hak-hak orang Islam dalam peruntukan negara.

Turut memberikan komen adalah seorang pegawai polis yang bertugas di IPD Kuala Muda, Kedah. Marah dengan kenyataan Vinamona Vm, Ahmad Tarmizi Yaakob mengeluarkan pertanyaan, "KALAU KITA KATA RUNTUHKAN KUIL HINDU, PARIA NI MARAH TAK?"

Pertanyaan Ahmad Tarmizi Yaakob itu kemudiannya diputarbelitkan



sumber






No comments:

Post a Comment