Wednesday, September 10, 2014

NEW POLITAIK..!!!

Inilah New Politics yg diperjuangkan oleh bekas Timb Menteri Pendidikan tinggi suatu ketika dahulu....dia berjaya..!!!

Namun tindakan harus diambil oleh pihak Universiti atau budaya ini akan terus menular di universiti yang mampu merencatkan usaha UM bagi menduduki tangga yang lebih baik ranking universiti dunia.

Buang sahaja pelajar-pelajar bangang ini agar menjadi pengajaran kepada pelajar-pelajar lain..!!!




[Gambar] Akta Hasutan : Budak² Universiti Malaya Dipergunakan Oleh PKR


Selepas Akta Universiti & Kolej Universiti (AUKU) dimansuhkan, galak sekali budak² Universiti ni berdemontrasi kononnya membawa suara anak muda dalam kampus supaya didengari orang luar.

Tak cukup dengan mengeluarkan kenyataan berbentuk risalah, hari ini mereka tampil berarak menyuarakan bantahan secara besar²an kot di dalam Universiti.





Apa yang pasti, setiap demontrasi bantahan ataupun program yang melibatkan kerajaan Persekutuan sudah tentu ada dalang di sebalik tadbir. 

Kemunculan Ahli Parlimen Lembah Pantai begitu ketara sekali dengan ditemani oleh beberapa staf nya beserta kenderaan rasmi kempen Nurul Izzah (si janda beranak 2) tersebut dan juga turut kelihatan sorang anak Karpal Singh yang kononnya datang memberikan sokongan.




Sebagai pemerhati luar, saya peduli apa dengan perkembangan berlaku di dalam Universiti ni. Inilah yang mereka perjuangkan dulu. Mereka mahukan politik menular ke dalam kampus dan tiada sempadan antara dunia luar.

Lantak korang lah nak belajar ker nak berpolitik ker nak gagal ker. Nanti bila nak cari kerja, tak dapat seperti yang dipelajari dalam Universiti dulu jangan salahkan kerajaan pula.

2 comments:

  1. soalan nya ,Tak kan nak diam kan saja budak beringus UM ni ?Terajang keluar,gantikan dgn mereka yg betul betul nak menuntut ilmu,bukan jadi macai DAP

    ReplyDelete